Kombi: Mazda vs Opel vs Alfa Romeo

04 Lut 2013, 20:51

Alfa Romeo 159
[link do oferty na Allegro wygasł]

Mazda 6
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Opel Vectra
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zastanawiam się nad kupnem jednego z tych trzech aut. Zależy mi na kombi, gdyż rodzinka się powiększyła. Mam natomiast dylemat co do silnika (diesel czy benzyna).
Codziennie na dojazdy do pracy ucieka mi 40 km, dodatkowo krótkie odcinki po mieście. Natomiast weekendy to wypady łącznie na 200/250 km.
Co do wyżej wymienionych samochodów to o Alfie słyszałem, że jest awaryjna. Nie znam się na tyle, aby także tak sądzić, więc proszę o Wasze opinie. Natomiast na temat Mazdy słyszałem, że ma podatność do korozji. Szkoda bo pod względem wizualnym jest dla mnie na drugim miejscu zaraz po Alfie. Jeżeli chodzi o Opla to kojarzy mi się z niemiecką surowością, co powoduję, że myslę o tym aucie jako o solidnym pojeździe. Jednakże jest to diesel, a co wiadome koszty napraw ewentualnych usterek są znacznie większe niż benzyniaków.
Proszę o opinie na temat tych samochodów i pomoc w wyborze.
pysior1
Nowicjusz

Auto: VW Golf 4

04 Lut 2013, 21:30

Powiem Ci jak to jest z Alfą. To nie jest awaryjne auto, na pewno mniej awaryjne niż większość obecnych niemieckich "niezawodnych" aut. Mity o awaryjności Alfy wzięły się z nieciekawych silników w poprzednich modelach tej marki, szczególnie T-Sparki. Niektórzy przyczepią się, że elektronika szwankowała. Niestety, ale to były czasy, gdzie w większości aut elektronika lubiła nawalić bo była czymś zupełnie nowym. Innowacje często spotyka ten ból, że są mało solidne dopóki ktoś ich nie wykona precyzyjniej. Włosi i Francuzi robili coś nowego, Niemcy to podkradali i dopracowywali. Jedynie Japończycy robili raz, nowocześnie a dobrze.