Kombi: Mazda vs Opel vs Alfa Romeo

04 Lut 2013, 20:51

Alfa Romeo 159
[link do oferty na Allegro wygasł]

Mazda 6
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Opel Vectra
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zastanawiam się nad kupnem jednego z tych trzech aut. Zależy mi na kombi, gdyż rodzinka się powiększyła. Mam natomiast dylemat co do silnika (diesel czy benzyna).
Codziennie na dojazdy do pracy ucieka mi 40 km, dodatkowo krótkie odcinki po mieście. Natomiast weekendy to wypady łącznie na 200/250 km.
Co do wyżej wymienionych samochodów to o Alfie słyszałem, że jest awaryjna. Nie znam się na tyle, aby także tak sądzić, więc proszę o Wasze opinie. Natomiast na temat Mazdy słyszałem, że ma podatność do korozji. Szkoda bo pod względem wizualnym jest dla mnie na drugim miejscu zaraz po Alfie. Jeżeli chodzi o Opla to kojarzy mi się z niemiecką surowością, co powoduję, że myslę o tym aucie jako o solidnym pojeździe. Jednakże jest to diesel, a co wiadome koszty napraw ewentualnych usterek są znacznie większe niż benzyniaków.
Proszę o opinie na temat tych samochodów i pomoc w wyborze.
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

04 Lut 2013, 21:30

Powiem Ci jak to jest z Alfą. To nie jest awaryjne auto, na pewno mniej awaryjne niż większość obecnych niemieckich "niezawodnych" aut. Mity o awaryjności Alfy wzięły się z nieciekawych silników w poprzednich modelach tej marki, szczególnie T-Sparki. Niektórzy przyczepią się, że elektronika szwankowała. Niestety, ale to były czasy, gdzie w większości aut elektronika lubiła nawalić bo była czymś zupełnie nowym. Innowacje często spotyka ten ból, że są mało solidne dopóki ktoś ich nie wykona precyzyjniej. Włosi i Francuzi robili coś nowego, Niemcy to podkradali i dopracowywali. Jedynie Japończycy robili raz, nowocześnie a dobrze.
1.8 MPI to niezawodny silnik. Wiadomo, że koleś, który od dziada pradziada jeździ jedynie Golfami zaraz zacznie się pluć, bo przecież jego "niezawodny" Golf (niezawodność Golfów skończyła się na Mk2, kochani) jest lepszy. Dlaczego? Bo tak.

Na Twoim miejscu rozważałbym Alfę w 1.8 MPI albo 1.9 JTDM, byleby nie od handlarza, tylko z prywatnych rąk.

Tu możesz więcej poczytać o tym aucie: [link do autocentrum.pl wygasł]

Wierz mi, nie liczy się czy kupisz niemieckie auto czy włoskie, byleby było w dobrym stanie. Rzadko kiedy zdarza się, żeby w autach fabrycznie było coś nie teges. Samochody się psują bo wynika to z niedbalstwa obecnego albo poprzedniego właściciela, a nie "złej" marki.

Popatrz na mnie. Kupiłem niezawodnego Niemca, Opla. Zapłaciłem 9000 zł, w naprawy włożyłem 4000 zł. Byłem głupi, miałem na oku świetną Alfę 156 1.9 JTD która naprawdę wyglądała na zadbaną...
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2013, 21:45

Zgadzam się z kolegą wyżej. Kupując samochód używany po pierwsze auto musi być zadbane i dobrze by było znać trochę historii auta a dopiero potem możemy patrzeć na markę, wyposażenie, kolor itd. Ja też miałem zmieniać samochód za rok na Mazde 6 ale trafiło mi się Audi A4 (niby 4 lata starsze niż Mazda jaką chciałem) ale znam cała historie auta, wiem, że wszystko z nią ok, więc odpuściłem kota w worku jakim by była mazda i wziąłem pewne Audi.
Te ogłoszenia co podałeś to od handlarzy. Poszukaj czegoś od prywaciarza, zawsze to mniej będzie ściemniał i coś się będzie można dowiedzieć o samochodzie.
Mój ranking podanych przez Ciebie aut:
1. Mazda (ale tylko w benzynie)
2. Opel
3. Alfa
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

04 Lut 2013, 22:53

Podpisuję się pod wypowiedź Killaza rękami i nogami i zgadzam się we wszystkich jego argumentach i jak będzie sposobność poleje :D Taka jest prawda co do Alfy i "niezawodności" aut. Dziś widziałem ANGIELSKI ranking niezawodności (nie tak stronniczy jak niemieckie). I co? I niemcy na dole gdzie być powinni :ok: :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lut 2013, 23:38

dzida i myślisz, że to coś zmieni na forum?
tutaj panują takie przekonania:
Ford i Opel-rdzewieją i dużo tracą na wartości
Citroen, Peugeot, Renault- bleee one są na F, przebieg im się nalicza w lawetogodzinach a nie kilometrach a poza tym" "trzeba mieć również pieniądze, czas i mocne nerwy. " mam VW więc jestem człowiekiem sukcesu więc logiczne- nie mam czasu.
Fiat, Alfa Romeo- też na F a poza tym miałem kiedyś malucha panieee nigdy więcej Fiata- włoskie badziewie.
Kia, Hyundai-"Kia czy Hyundai do końca życia będą uważać za coraz ładniejsze, ale mimo wszystko - g...o"
BMW i Mercedes- mają dużo elektroniki i cały czas się psują a poza tym 3.0d pali więcej niż 1.9tdi no i dresy nimi jeźdzą.
Toyota, Mazda, Nissan- jednorazówki
A VW to klasa sama w sobie prestiżowy, mało traci na wartości, łatwo go odsprzedać-same zalety.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2013, 23:42

no nie zmieni, bo Polak to stereotypiarz i możemy się z nich śmiać skoro troche mamy wiedzy o autach :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Skoda Superb z wyposażeniem Laurin & Klement
    Skoda Superb z najbardziej luksusowym i prestiżowym pakietem wyposażenia - Laurin & Klement, na polskim rynku pojawił się w październiku ubiegłego roku. Teraz pakiet dostępny jest z nowym silnikiem. Do dotychczas oferowanych ...

05 Lut 2013, 07:59

No i właśnie dlatego ludzie tacy jak ja, którzy ogarniają jedynie takie kwestie jak okresowe badania, płyny, klocki, tarcze, rozrząd i inne podstawowe sprawy, zwracają się do ludzi mających większą wiedzę na ten temat :) Dzięki za opinie.
Zastanawiam się, czy dostanę podobną Alfę co w linku powyżej od prywaciarza, do 24k?
A co do Mazdy, bardzo chętnie również i ją bym kupił, ale potkałem już kilka ogłoszeń gdzie zdjęcie otwartej maski przedstawiało korozję na ścianie za silnikiem, bądź spotkałem się także z nieudolnym zamazywniem w Paincie tej rdzy. Jak to wygląda w rzeczywistości? Faktycznie ma to autko takie problemy?
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

05 Lut 2013, 11:01

Ma, co najgorsze najczęściej na tylnych nadkolach które w przeciwieństwie do przednich błotników są elementem niewymiennym.
Podłoga też jest wrażliwa, samochód wart szukania może znajdzie się coś bez korozji a wtedy zainwestować w zabezpieczenie antykorozyjne i można jeździć, koniecznie z silnikiem benzynowym.
Jak stać Cię jedynie na egzemplarze do handlarzy to sobie odpuść, pomyśl, że oni mimo, że sprzedają taniej to kupili jeszcze taniej i to najpewniej z powodu wypadku lub ponadnormatywnego przebiegu więc i wyeksploatowania.
A musi być to samochód klasy średniej? np. Alfa 159 jest ciasna wewnątrz.
Koło 30 000zł możesz kupić np. Kia Ceed/ Hyundaia i30 kombi jeszcze na gwarancji a 1.6 CRDi 90KM nie ma drogich w naprawach filtrów cząstek stałych czy koła dwumasowego.
Zastanów się też czy potrzebny Ci tak duży samochód co może być uciążliwe w mieście, nie lepiej spojrzeń na minivany? taki Scenic również jest bardzo pojemny a mniejszy na zewnątrz i bardziej poręczny.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lut 2013, 13:09

Zależy mi bardzo na pakownym aucie. Wiesz, wózek, łóżeczko turystyczne, dwie walizki itp... :) tak to mniej więcej wygląda co weekend.
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

06 Lut 2013, 00:10

W takim wypadku to nawet kombi będzie niewygodne, wiem co mówię. Minivan byłby dla Ciebie o wiele lepszym rozwiązaniem, wierz mi. Znajomy ma, kiedy mój Opel się rozsypał pożyczyłem od niego raz (Renault Scenic) na weekend - niebo jak dla czteroosobowej rodziny z torbami, wózkami, fotelikami. Naprawdę warto.

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2013, 08:40

Dziękuję Wam bardzo za opinie i podsunięte pomysły. Muszę to jeszcze bardzo dokładnie przemyśleć, ale naświetliliście mi wiele spraw.
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

08 Lut 2013, 22:50

A więc po przemyśleniach została mi w głowie mazda 6 oraz opel vectra. Wizualnei bardziej podoba mi się mazda i do tego sądzę, że nie potrzebuję aż tak dużego bagażnika jaki jest w vectrze. Natomiast obawiam się zmory mazdy jaką jest rdza. Jak rozpoznać, że sprzedający próbuje zataić przed nami ten problem? Czy można zabezpieczyć jakoś auto przed tym zjawiskiem i jaki jest tego koszt? Jakieś wasze opinie o szóstce? Myślę o siliniku w benzynie.

edit:
jutro chciałbym obejrzeć taką mazdę, którą znalazłem i bardzo zależy mi na waszych opiniach i podpowiedziach, na co warto zwrocic uwage
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4