Kombi rodzinne do 40 tys.

17 Lut 2020, 21:27

Witam Was,

to mój pierwszy temat tutaj.
Stanąłem przed koniecznością wyboru kupna samochodu rodzinnego.
Samochód ma być wykorzystywany typowo użytkowo i główny priorytet to niezawodność. A ja niestety nie znam się za bardzo na samochodach.

Wymagania:
- rodzaj paliwa: benzyna ( bez LPG)
- nadwozie: segment C, kombi
- użytkowanie: głównie miasto i czasem trasy (rodzina, wakacje)
- roczny przebieg około 6000 km.
- budżet: 40000 zł.
- wiek samochodu: max rok produkcji auta 2015.
- wyposażenie: klimatyzacja manualna

interesuje mnie samochód dla rodziny 2+1 (dziecko 2 lata) i może docelowo 2+2. Nadwozie kombi, tak by zmieścił się bagaż i wózek dziecięcy. Zależy mi na miejscu z tyłu tak by zmieścił się fotelik do jazdy tyłem 18 kg.
Wstępnie interesuje mnie Ford Focus kombi 1.5, Kia Ceed 1.6, Toyota Auris 1.6, skoda Octavia

Teraz moje dodatkowe uwagi: w tym budżecie i roczniku (chciałem jak najmłodszy) wypada chyba segment C, który jest chyba i tak dość ciasny.
Np. oglądałem Aurisa i wydaje mi się on dość ciasny, mimo że kombi.

Nie wiem czy ww. wymagania (rocznik+budżet) pozwalają wybrać coś z segmentu D (bardziej przestronne samochody)?
Jeden kolega mi doradził, żeby poszukać jakiegoś sedana, ale nie wiem czy pomieszczą się te wszystkie bagaże przy wyjeździe z dzieckiem.

Pytanie też do wyboru silnika, np. w Aurisie wolałbym 1.6 bo podobno te 1.33 są awaryjne, za to w Focusie 1.0 wydaje mi się trochę mało jak na taki samochód.

Proszę o jakieś porady.
Jeśli moje założenia nie są wystarczająco precyzyjne to proszę napisać to uzupełnię.

Pozdrawiam,
ecr2048
Nowicjusz

25 Lut 2020, 14:16

ecr2048 napisał(a):Teraz moje dodatkowe uwagi: w tym budżecie i roczniku (chciałem jak najmłodszy) wypada chyba segment C, który jest chyba i tak dość ciasny.Np. oglądałem Aurisa i wydaje mi się on dość ciasny, mimo że kombi.