Kombi segment D do 35 tys

11 Lip 2021, 11:32

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w wybraniu dla siebie odpowiedniego modelu samochodu. Jeżdżę teraz Fiatem bravo 1.4T 120km i nie zmieniałbym go, gdyby nie to, że brakuje mi w nim miejsca, zwłaszcza w bagażniku.
Szukam więc jakiegoś kombi klasy D. Nie chcę samochodu starszego niż mój aktualny czyli 2011 rok.
Wymogiem jest dla mnie żeby samochód posiadał dynamiczny silnik z turbiną więc albo turbo benzyna albo diesel.
Moje roczne przebiegi to jakieś 20 tys km. Auto jeżdżone wszędzie, czyli miasto, trasa. Co najmniej połowa przebiegu to droga do pracy (15km w jedną stronę, w większości drogą wojewódzką).
Zależy mi na czymś trwałym, o w miarę niskich kosztach serwisu.

Co aktualnie biorę pod uwagę:
- Ford Mondeo Mk.4 1.6 ecoboost lub 2.0 TDci 140/163km
- Renault laguna 3 2.0 Turbo 170km (po lifcie chyba nie było już wersji 204km w manualu) lub 2.0 Dci 150km
- Peugeot 508 2.0 HDI 140/163 - Mój faworyt jeśli brałbym diesla

I to w sumie tyle. Odrzucam Japońskie marki ze względu na brak silników, które by mnie interesowały.
Wronski
Nowicjusz
 
Posty: 8

11 Lip 2021, 12:03

Powiedzmy, że wszystko co wymieniłeś możesz brać z wyjątkiem 1.6EB w mondeo. Jeśli te wszystkie diesle to "w miarę niskie koszty serwisu" to zerknij też na Volvo v70. W lagunie 170ps to automat a 204 manual, nie ma znaczenia czy przed czy po lifcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lip 2021, 12:11

Czemu nie 1.6 eco boost? Podobno jak silnik jest po akcji serwisowej związanej z układem chłodzenia, to jest spoko.
Co do laguny, to z tego co wyczytałem, to po lifice w 2011 nie było już wersji 2.0 turbo w manualu, tylko wersja 170km w automacie.
Volvo nie leży mi wizualnie w ogóle.
Wronski
Nowicjusz
 
Posty: 8

11 Lip 2021, 15:13

Bo tak było, 1,6 po serwisówce jest okej.

Przy tych kilometrach to aż prosi się o diesla, 508 będzie zdecydowanie najlepszym wyborem, bo dostaniesz fajne wyposażenie w tym budżecie. Jak chcesz na PW dam Ci namiary do znakomitej firmy specjalizującej się w sprowadzaniu 508.
specjalistaJD
Nowicjusz
 
Posty: 16

11 Lip 2021, 15:46

Co to w ogóle znaczy "ok"?
Downzisingowy silnik na bezpośrednim wtrysku, turbo, dwumasa, kupa drogiego osprzętu. Już bardziej się opłaca diesla kupić, koszty napraw większe nie będą a spalanie sporo niższe
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lip 2021, 16:05

Co to w ogóle znaczy "ok"? Downzisingowy silnik na bezpośrednim wtrysku, turbo, dwumasa, kupa drogiego osprzętu. Już bardziej się opłaca diesla kupić, koszty napraw większe nie będą a spalanie sporo niższe
Dwumasy w benzynie wytrzymują 2x tyle co w dieslu. A sam ecoboost jak każde nowoczesne silniki, masa gówna dla spełnienia ekoprzepisów.

Przy takich przebiegach też wybrałbym diesla.
specjalistaJD
Nowicjusz
 
Posty: 16

11 Lip 2021, 16:20

Dwumasa wytrzymuje 2x tyle co w dieslu, kiedy jest połączona z wolnossakiem i liniowo rozwija moc/moment a nie kiedy mówimy o silniku, który ma max nm od 1600 rpm.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lip 2021, 16:25

Podaję tylko opinie z forum mondeo, ludzie chwalą sobie ten silnik (oczywiście po akcji serwisowej), dwumasa luźno 350k wytrzymuje.
specjalistaJD
Nowicjusz
 
Posty: 16

11 Lip 2021, 19:37

A z silników 2.0 HDI vs 2.0 Dci który lepszy i mniej problematyczny? W Lagunie podoba mi się zawieszenie, które jest miękkie w odróżnieniu od Peugeota, który jest sztywny.
Wronski
Nowicjusz
 
Posty: 8

11 Lip 2021, 20:23

HDI znakomite, ale DCI też zbiera dobre opinie.
specjalistaJD
Nowicjusz
 
Posty: 16

12 Lip 2021, 00:03

specjalistaJD możesz podać namiar na tą firmę? To gdzieś na dolnośląskim?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Lip 2021, 00:32

wysłałem pw
specjalistaJD
Nowicjusz
 
Posty: 16