REKLAMA
Witam, szukam auta dla rodziny (2+1) kombi ewentualnie SUV z dużym bagażnikiem (ok 600l ) w benzynie, najlepiej automat. Mój roczny przebieg to 10-15k km, miasto/trasa 50/50. Nie lubię często zmieniać aut, jeśli będzie mi pasowało to pewnie pojeżdżę nim ok 5-10lat.
Moje wymagania:
* nowe do ok 150-160k - idealnie byłoby z tanim leasingiem (np. VW ma dobre warunki). Używane do ok 100k, 2-3 letnie na gwarancji z jak najmniejszym przebiegiem -
* benzyna
* oczekuje dosyć dynamicznego auta - założyłem że moc minimalna to 150KM - ma być mocniejsze od obecnego auta - Fiat Bravo 2 120KM. Przy tym żeby było w miarę ekonomiczne.
* tempomat aktywny i podstawowi asystenci - front asiste/line assist
* ergonomia użytkowania typu podgrzewane siedzenia/schowki, kamery cofania. Fajnie jakby były reflektory Matrix lub minimum zwykłe Ledy
Moje typy to:
* skoda octavia kombi
* seat leon kombi
* cupra leon kombi
Z silnikiem 2.0 190KM lub 1.5 150KM - zastanawiam sie czy 1.5 nie będzie za słaby na trasie, jeździłem testową cuprą z tym silnikiem i i wydawała się wystarczający, ale to była jazda maks do 120-140km/h.
Obawiam się trochę kupna używek, bo zazwyczaj przy autach 2-3 letnich olej jest wymieniany wg. zaleceń ASO co 30k km.... Zastanawiam się jak to wpłynie na żywotność. Mam na oku dwie używki
* Leon rejestracja 06.2021 - 1.5 150KM, przebieg ok 56k km za 100k zł z banku VW. Olej wymieniany raz przy ok 30k km - jest lekko przerysowany przedni błotnik i lampa - zostanie to naprawione przez autoryzowany serwis ASO przed sprzedażą.
* Leon rejestracja 01.2022, 2.0 190KM, przebieg 26km za 122k zł - olej wymieniano przy 15k km. Auto w leasingu (cesja).
Co do nowych aut leon VS octavia, to tylko silnik 1.5 150KM jest dostępny w nowej konfiguracji i wyjdzie pewnie ok 150k-160k zł - chyba że dostanę leona z wyprzedaży rocznika z silnikiem 2.0. Patrzyłem też na Cupry - wizualnie mi się podobają ale wychodzą o ok 10-15k zł drozej niż Seat .
Skoda mniej mi się podoba ale za to wydaje się praktyczniejsza i powinna być bardziej komfortowa (mniej sztywne zawieszenie).