Kombi z klimą do 13 tys.

11 Sty 2013, 10:02

Witam
Od jakiegoś czasu szukam samochodu i powoli zaczyna mnie od tego boleć głowa ;) Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o te sprawy, dlatego chciałbym prosić o pomoc. Może na początku opiszę moje wymagania. Kwota jaką dysponuję to maksymalnie 13 tys. Wymagania mam właściwie tylko dwa: kombi i klimatyzacja. Kilometrów rocznie robię 10-15 tys więc raczej kieruję się w kierunku silnika benzynowego (ewentualnie z LPG) niż diesla. Wybór w takim segmencie jest ogromny. Od starszych Audi A4 i A6 i VW Passatów, poprzez Ople Zafira, Vectra i Astra, Renault Laguna i Scenic, aż do Fordów Focusów i Mondeo oraz Citroenów C5. Zdarzają się i inne egzemplarze, ale wybór w powyższych kategoriach jest zdecydowanie największy. Podobają mi się Fordy, ale czytam o problemach z rdzą. Fajne też są Audi i VW, ale tu z kolei łatwo trafić na auto mocno wyeksploatowane. Prosiłbym o jakieś rady, czym kierować się przy wyborze samochodu wg moich kryteriów. I jeszcze jedno pytanie. Mam w Niemczech kogoś kto na miejscu mógłby sprawdzić mi samochód. Czy szukać czegoś kraju (większość aut w moim segmencie i tak jest sprowadzona z Niemiec) czy też jechać i przywieźć sobie samochód samemu.
Będę wdzięczy za wszystkie podpowiedzi.
guerlainn
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 06 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault

11 Sty 2013, 11:57

guerlainn napisał(a): poprzez Ople Zafira

Więc jeśli Ci się Opel kolego podoba to możesz brać opla silnik z Zafiry polecam 1.8 125 km tylko on spala tak z 10 lpg lub 11-11.5 gazu zima ale to fajny silnikjest tylko Pamietaj, ze wszystkie OPle mniej lub bardziej biora olej!
guerlainn napisał(a):Podobają mi się Fordy,