27 Lip 2015, 12:37
Aha,i żeby Tobie nie przyszła chęć kupienia silnika 2.0 16V (140KM) M4R,jest to silnik Nissana.
Zalety:
- silnik posiada lancuch rozrzadu
- wystepuje z manualem 6 biegowym, jeszcze z automatem go nie spotkalem, ale pewnie dlatego ze nie kazdy chcial dokupic automat
- w miare cicha jednostka
- duza liczba aut na sprzedaz
- niska cena auta z tym silnikiem
Wady:
- reczna regulacja luzu zaworowego co ok 60 tys. trzeba rozpinac rozrzad i wyciagac walki, na LPG trzeba to skrocic do 30-40 tys
- z LPG nie wspolpracuje za dobrze, choc sa tacy co maja i jezdza, ale sa tez tacy co po nieduzym przebiegu wymieniaja silnik, ba zdarzaja sie problemy nawet na samej benzynie, z odpalaniem, duzym spalaniem i spozyciem oleju
- miekkie gniazda zaworowe, potrafia sie tez wypalic na samej benzynie, niby po 2010 roku poprawiono to, ale nie ma potwierdzenia
- w tym silniku wystepuje wspomaganie kierownicy jako pompa elektryczna hydrauliczna bez zmiennej geometri
- zazwyczaj slabe wyposazenie
- ciezka odsprzedaz
- spalanie wcale nie jest mniejsze wzgledem 2.0T
- slabe osiagi
- kolo dwumasowe
- problemy z odpalaniem i gaszeniem