Komfort, przestrzeń wygoda do 25 tyś.

26 Lip 2015, 10:36

Co byscie wybrali z dwojki Citoren C5 III - Renault Laguna III - oba modele z silnikiem 2.0 w benzynie?
Sienol
Początkujący
 
Posty: 89
Auto: Renault

26 Lip 2015, 10:54

Laguna III, bo Citroen C5 w tym budżecie praktycznie nieosiągalny w dobrym stanie - gro ogłoszeń to pofirmówki z Francji z dieslami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2015, 11:08

No ok. Czy faktycznie warto dobierać do tych 30, 32 koła żeby kupić C5? No i jak to jest z tym automatem w Lagunie 3? BO rozumiem ze silnik 2.0 hdi?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

26 Lip 2015, 11:16

Podobno manuale w dieslu w Lagunie są bardziej awaryjne niż automat. Benzyna lepsza w Citroenie. 2.0 dCi jest trwały, ale jeżeli się coś popsuje naprawy będą droższe niż w Citroenie (bardziej zaawansowana konstrukcja np.piezoelektryczne wtryskiwacze).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2015, 11:16

2,0 dCi w Lagunie i 2,0HDi w Citroenie - dwa różne silniki ale udane.
W mocniejszych wersjach Laguny z dieslem zdarzały się przytarte panewki.

Czy warto dołożyć to musisz sam sprawdzić, bo może akurat w Lagunie poczujesz się lepiej niż w Cytrynie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2015, 12:23

Yhmm, czytałem właśnie w artykułach ze diesle im akurat wyszły. 2.0 dci w jakiej wersji się tarly ? Bo jest 150km, 173-178 z tego się orientuje. Lepiej brać kombi czy sedana? Bo też musi być skóra a w kombi jest częściej.
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

26 Lip 2015, 12:27

Te mocniejsze ale to nie jest tak powszechne zjawisko jak w 1,5dCi i 1,9dCi i bardziej to wina rzadkich wymian oleju (producent zalecał co 30tys.), więc łatwo temu zaradzić
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2015, 13:52

150KM jest najbezpieczniejsza. Nie ma Laguny sedan, tylko liftback. Bierz nadwozie, które Ci się podoba.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2015, 10:59

To prawda,ze Laguna z silnikiem benzynowym 2.0 bardzu duzo pali?
Sienol
Początkujący
 
Posty: 89
Auto: Renault

27 Lip 2015, 12:10

zależy co rozumieć przez dużo ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Lip 2015, 12:34

W lagunie jak i automat,tak i manual jest dobrą skrzynią,ale z tego co widzę,to za 25k kupisz jakiegoś rupcia.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

27 Lip 2015, 12:37

Aha,i żeby Tobie nie przyszła chęć kupienia silnika 2.0 16V (140KM) M4R,jest to silnik Nissana.
Zalety:

- silnik posiada lancuch rozrzadu

- wystepuje z manualem 6 biegowym, jeszcze z automatem go nie spotkalem, ale pewnie dlatego ze nie kazdy chcial dokupic automat

- w miare cicha jednostka

- duza liczba aut na sprzedaz

- niska cena auta z tym silnikiem



Wady:

- reczna regulacja luzu zaworowego co ok 60 tys. trzeba rozpinac rozrzad i wyciagac walki, na LPG trzeba to skrocic do 30-40 tys

- z LPG nie wspolpracuje za dobrze, choc sa tacy co maja i jezdza, ale sa tez tacy co po nieduzym przebiegu wymieniaja silnik, ba zdarzaja sie problemy nawet na samej benzynie, z odpalaniem, duzym spalaniem i spozyciem oleju

- miekkie gniazda zaworowe, potrafia sie tez wypalic na samej benzynie, niby po 2010 roku poprawiono to, ale nie ma potwierdzenia

- w tym silniku wystepuje wspomaganie kierownicy jako pompa elektryczna hydrauliczna bez zmiennej geometri

- zazwyczaj slabe wyposazenie

- ciezka odsprzedaz

- spalanie wcale nie jest mniejsze wzgledem 2.0T

- slabe osiagi

- kolo dwumasowe

- problemy z odpalaniem i gaszeniem
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

27 Lip 2015, 13:06

A niby jakis silnik benzynowy o pojemnosci 2.0 kupic? Sa jakies inne poza tym co podales?
Sienol
Początkujący
 
Posty: 89
Auto: Renault

27 Lip 2015, 13:08

Duzo to znaczy powyzej 10l/100 km
Sienol
Początkujący
 
Posty: 89
Auto: Renault

27 Lip 2015, 13:17

Sienol napisał(a):Duzo to znaczy powyzej 10l/100 km
Golf 1.4 tyle spala :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra