Sienol napisał(a):A niby jakis silnik benzynowy o pojemnosci 2.0 kupic? Sa jakies inne poza tym co podales?
1.6 odpada,bo to nie jedzie,ale za to 2.0T bardzo dobry silnik.
Wady:
- pasek rozrzadu
- kolo pasowe walu ktore po ok 120 tys lubi sie rozleciec gdyz jest to guma zwulkanizowana z metalem
- wystepuje tylko z automatem choc same skrzynie wcale nie uchodza za awaryjne
- dla niektorych duze spalanie jak sie bedzie szalec
- bardzo mala liczba egzemplarzy z drugiej reki
- sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy obok turbo
Zalety:
- duzy zapas mocy
- turbina z plaszczem wodnym, bardzo trwala
- stosowany w wielu generacjach, LII, LII ph II, Espace IV, Megane
- spalanie w stosunku do mocy i masy auta nie jest olbrzymie, choc wiadomo ze zalezy tylko od nogi kierowcy
- brak dwumasy ze wzgledu na automat
- bardzo dobrze znosi LPG
- mozliwy i latwy chiptuning
- wspomaganie na zwyklej pompie napedzanej paskiem osprzetu, ze zmienna sila wspomagania
- turbina bez zmiennej geometrii