Komfort, przestrzeń wygoda do 25 tyś.

24 Lip 2015, 07:55

Witam serdecznie, obecnie poruszam się poczciwym Golfem 4 1.9 TDI, dobrze mi służy. Chcę jednak odejś w klasę wyższą "premium" . Mam dosyć skrzypiących plastików, niezbyt wygodnych foteli i małego ciasnego mimo że bezawaryjnego auta, Do wyboru jest kilka modeli z różnych rozmiarów itd. Auto przede wszystkim musi dawać maksimum komfortu. Dojeżdżam cidziennie 100km do pracy(rocznie ponad 35 tys.). Tylko i wyłącznie diesel.
Który z moich propozycji da mi złoty środek, czyli spalanie w tasie maks 6 litorów, skórę komfort i mega bogate wyposażenie. Budżet 25, jeżeli warto może być koło 30 tyś.
Audi a6 c6 sedan
Audi a3 ten od 2003 czy 04 roku
BMW e46, e90(nie wiem czy ten budżet
Najbardziej u mnie zapunktował wyglądem itd Peugeot 407, w tej cenie dostanę 2007,08 rok.
Citroen c5
Civic 8 gen,
Proszę o pomoc ;)
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

24 Lip 2015, 08:03

Od razu wywal A3 8P. Nie dość że brak silników godnych polecenia, poza 1.9 TDI to jeszcze zostajesz w tym samym segmencie. Auto żadnym premium nie jest :ok:
Civic 8 generacji jak wyżej. Płacisz jak za złoto a dostajesz skrzypiące plastiki i niewygodny twardy zawias, który jednak ma swoje plusy (trzymanie się w zakrętach). O więcej dopytaj użytkownika - łysy30
Pug 407 nie... Wygodny, fajnie wyposażony ale.... wariująca elektronika i słaby zawias to nieprzyjemne wydatki. Do tego dochodzi zwis przedni, którym haczysz o przeszkody na drodze.
e46 spoko
e90 nie ten budżet, min 30-32k.
Citroen C5 okej, III generacja jednak od 30k startuje.
Co mogę polecić?
BMW e39 - więcej wygody niż w e46
Mondeo Mk4 - alternatywa dla Cytryny, startuje od 30k
Laga III - kolejna alternatywa, startuje od ~26k.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2015, 08:15

Yhmm, A w Cytrynie czy Lagunie nie wariuje elektryka? Przecież to też francuz ;)
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

24 Lip 2015, 08:18

e39 jest stary według mnie, chcę coś młodszego. Jeżeli te auta startują od 30 i rzeczywiście są z dobrych materiałów?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

24 Lip 2015, 09:18

flybobster napisał(a):Yhmm, A w Cytrynie czy Lagunie nie wariuje elektryka? Przecież to też francuz ;)

to stereotypy dzięki którym te auta są tanie
Laguna III to bardzo udane auto ale ciężko jej zerwać z opinią wyrobiną przez poprzednika
Citroen C5 II też nie sprawia większych problemów pod kątem elektryki. Silniki takie same jak w Peugeocie 407, a zawias trwalszy i co ważne bardzo komfortowy jak z hydropneumatyką. Konwencjonalny jest twardszy i bliżej mu do 407.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lip 2015, 13:03

Dokładnie tak jak napisał Koniu - więcej komfortu będziesz miał w Golfie IV niż w Civicu VIII :wink: Na twoim miejscu przyjrzałbym się Lagunie III - jedno z najtańszych w utrzymaniu aut tego segmentu, dodatkowo niezawodne (elektryka i elektronika szaleją w Lagunie II i innych Renówkach z tamtego okresu). Ewentualnie Mondeo mk4, ale ono będzie już droższe.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
    Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...

24 Lip 2015, 18:05

No sami widzicie jedni mówią ze pug 407 jest awaryjny, drugi ze francuzy są dobre. Przecież to wszystko jest koncern PESA. Jak powiedziałem ze zależy mi na jak największej jakości wykonania wnętrza i przestrzeni i komfortu. No i oczywiście fajny piec z przodu. Te 150km musi być minimum. Jak z automatem w tych modelach? Więc czym różnią się od siebie oprócz wyglądu Laguna C5 i 407?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

24 Lip 2015, 18:52

C5 i 407 różnią się wielkością wnętrza zdecydowanie. 407 jest ciasne na tylnej kanapie, że niektóre kompakty były wygodniejsze
W C5 lepszy zawias i dopracowana elektryka, bo gdy 407 kończył żywot to C5 wchodził do sprzedaży
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lip 2015, 19:01

Peugeot 407 nie jest przestronny. Na przednich fotelach jest ok, z tyłu kiepsko i bagażnik nie jest zbyt duży jak na segment D. Lepszy komfort i większe wnętrze zapewnia Citroen C5 (w tym budżecie II-generacja). C5 to liftback, a 407 sedan (mniej praktyczny bagażnik).

Za 30 tysięcy znajdziesz zadbanego Mercedesa W211 - najlepiej z 2.7 CDI z 5-biegowym automatem. Trwałość silnika i skrzyni to 700 tysięcy kilometrów. Spalanie od 5.5l na drogach krajowych, poprzez 6,5-7l na autostradach, w mieście zmieści się w 10l. Wysoki komfort. Koszty użytkowania niższe niż w BMW E60 czy Audi A6C6. Warto poszukać auta z polskiego salonu, sprowadzone będą miały już dawno 500 tysięcy przebiegu. Przykładowy link (akurat z zagranicy :/ ):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2015, 20:18

flybobster napisał(a):No sami widzicie jedni mówią ze pug 407 jest awaryjny, drugi ze francuzy są dobre. Przecież to wszystko jest koncern PESA.


Bydgoska PESA raczej nigdy nie będzie robić samochdów, jedynie tramwaje :D

PSA to tez nie do końca to, bo Renault to Renault a nie PSA.

dzida napisał(a):o stereotypy dzięki którym te auta są tanie


No i prawidłowo, nie polecajcie tak ich bo i tak ceny nie chcą odpowiednio szybko lecieć w dół ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

24 Lip 2015, 21:18

Ze swojej strony mogę CI polecić saaba 9-3 ,w tej cenie dostaniesz dobrego polifta z roku 2008 , z bardzo dobrym silnikiem 1.9 tid .
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Lip 2015, 00:03

Stereotyp jest taki, że wszystkie auta niemieckie są dobre, a francuskie złe. Rzeczywistość jest taka, że bywa różnie. Nieudanym autem francuskim jest np. Renault Laguna II z początku produkcji, za to III generacja jest bardzo udana. Passat B3, B4 były bardzo udanymi autami, a taki B6 jest dość kiepski. Nie ma zasady co do marki i kraju z jakiego pochodzi auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lip 2015, 06:52

No dokładnie teraz praktycznie każde auto jest dobre, wszystko zależy od stanu technicznego. Jeżeli ktoś przykładowo myślę że kupi przykładowo polecana przez was cytryny c5 za 20tys tzw ochotę to się grubo myli. Zastanawiam się tylko czy warto jest poczekać z miesiąc dozorca te 5tys i kupić c5. Co myślicie?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

25 Lip 2015, 12:10

Za 30 tysięcy możesz szukać Citroena C5 III z benzyną 2.0 lub Mercedesa W211 z dieslem.
Od 25 tysięcy możesz szukać Renault Laguny (niestety nie jest tak przestronna jak Citroen).
Od 20 tysięcy znajdziesz C5 II generacji z dieslem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2015, 10:18

Mercedes na chwile obecna odpada. Wybór padł na chwile obecna na Lagune 3. Świetne wyposażenie, rocznik, wygoda i ekonomicznośc. Teraz mam pytanie najlepiej w dieselu chyba 2.0 150km? No i czy warto brać automat, czy jest awaryjna czy nie?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam