Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 15:34

Witam, kiedyś pomogliście mi kupić auto za co wam serdecznie dziękuję, ale niestety zapomniałem swojego starego konta, ale do rzeczy. Szukam japońskiego auta do 50tys zł. Moje wymagania:
-sedan lub hatchback,
-rok do 2006,
-moc minimum 200 km
-benzyna wolnossąca, bez żadnych zbędnych turbin :mrgreen:
-4/5 drzwi
Oczekuje od auta jak najmniejszej awaryjności, autem będę codziennie dojeżdżać do pracy 90km głównie po autostradzie i raz/dwa razy w miesiącu trasa do Polski.
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

23 Lip 2016, 15:38

Honda Legend
Lexus GS mk3
Lexus LS
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2016, 15:56

A IS300? Jak w tych autach sprawuje się automatyczna skrzynia biegów? To będzie prawdopodobnie moje pierwsze auto w automacie - dlatego też nie mam za dużej wiedzy na ten temat. LS jest chyba dla mnie trochę przy duży bo całe życie jeździłem kompaktami 3 drzwiowymi, a taka przesiadka chyba by mnie zabiła ;d
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

23 Lip 2016, 16:08

Automaty są bardzo trwałe , w Lexach lepiej brać automat niż manual który nie uchodzi za zbyt trwały.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

23 Lip 2016, 16:22

IS 300 chodzi po 25tys. więc za połowę budżetu, który posiadasz. Ogólnie nie ma jakiś większych wad ale nie wiem czy jest taki komfortowy. Lepiej sprawdzi się IS 250 drugiej generacji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lip 2016, 12:20

Chryste Panie jeździłem dzisiaj gs300 z 2008, no i jeszcze się najwidoczniej nie zestarzalem na tyle żeby takim autem jeździć. Stwierdziłem że dalej będę się wozić kompaktami. Od zawsze podoba mi się civic viii ufo w wersji typeR - jak to jest z tymi autami, to prawda że każdy egzemplarz zżera olej? Dużo jeżdżę i zbyt częste dolewanie jest dla mnie dużym minusem. Jak to jest z tą tylną belka - kiczowate rozwiązanie czy da się w miarę normalnie z tym prowadzić samochód? :mrgreen:
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2016, 12:23

Żrą olej jak się korzysta z obrotów, a jak się kupuje Type-R to się z nich korzysta :)
Popatrz też za Megane R.S. Focusem ST czy... Hyundaiem Genesisem Coupe
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lip 2016, 12:42

Megane i focus nie podobają mi się w środku, a hyundai jest raczej dwuosobowy, a raz w miesiącu jeżdżę do Polski z trzema osobami na pokładzie i przydałoby się trochę więcej miejsca. Zagłębie się bardziej w temat typeR"a bo to chyba jest mój faworyt
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2016, 15:32

Nie ma aż takiej tragedii z dolewaniem oleju jak we współczesnych Vagach :lol:
K20 jest bardzo wytrzymałym silnikiem , przy normalnej jeździe + od czasu do czasu jak depniesz pod czerwone pole to nie powinieneś nic dolać.
A jak wskazówka będzie często z wizytą pod czerwonym polem to tak jak w każdym aucie będziesz musiał dolać.
A i Civic z belką prowadzi się lepiej niż nie jedno auto z wielowahaczem :) także nie ma co się bać :ok:
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

24 Lip 2016, 15:48

Czerwone pole będzie rzadko używane, we wtorek jadę oglądać białą perłe. Na co zwrócić uwagę w tych autach poza rudą pod uszczelkami?
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2016, 16:35

Czy czasami magiel nie stuka.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

24 Lip 2016, 17:05

Obejrzyj odcinek Top Gear, gdzie Clarkson porównuje CTR VII gen. do CTR VIII gen., niestety, ale UFO na minus. Jako wady zalicza BARDZO twarde zawieszenie (znamienne dla Hond, ale tam już jest podobno ostra taczka) no i belkę - ale tu chodzi o porównanie do poprzedniej gen. CTRa, która miała niezależne zawieszenie na wahaczach. I pamiętaj, porównujesz dwie Hondy, w porównaniu do innych FWD to nawet UFO w Type-R prowadzi się wyśmienicie. Jeździłem ostatnio E46 320i i przyznam szczerze, precyzyjniej prowadzi mi się mojego Accorda... Jestem pod wielkim wrażeniem jak Honda potrafi zrobić świetne silniki (VTEC, IAB) i zawieszenie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Lip 2016, 19:09

Zgadza się VIII niestety gorzej się prowadzi od VII ale i tak lepiej niż konkurencji.
Belka też była zastosowana ze względu magic seats.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

24 Lip 2016, 21:27

krzychu1990 napisał(a):Czerwone pole będzie rzadko używane, we wtorek jadę oglądać białą perłe. Na co zwrócić uwagę w tych autach poza rudą pod uszczelkami?

No to troszku bym inaczej podszedł do zakupu no bo jak Hanki nie potraktujesz obrotami to tak właściwie po co przepłacać za TR?
Killaz napisał(a):Obejrzyj odcinek Top Gear, gdzie Clarkson porównuje CTR VII gen. do CTR VIII gen., niestety, ale UFO na minus. Jako wady zalicza BARDZO twarde zawieszenie (znamienne dla Hond, ale tam już jest podobno ostra taczka) no i belkę - ale tu chodzi o porównanie do poprzedniej gen. CTRa, która miała niezależne zawieszenie na wahaczach. I pamiętaj, porównujesz dwie Hondy, w porównaniu do innych FWD to nawet UFO w Type-R prowadzi się wyśmienicie

Ogólnie masz rację z tym co piszesz ale... dawałbym mniej zaufania testom TG ponieważ panowie często wyolbrzymiają pewne tematy i żeby się nie okazało że ten test który przeprowadzili dotyczy 1% kierowców kupujących takie auto.
Zresztą dokładnie tak samo wskoczyli na prowadzenie sc430 tylko podejrzewam że w tym przypadku nawet 0,1% kierowców nie próbowała takiej jazdy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Lip 2016, 23:23

szybki napisał(a):Ogólnie masz rację z tym co piszesz ale... dawałbym mniej zaufania testom TG ponieważ panowie często wyolbrzymiają pewne tematy i żeby się nie okazało że ten test który przeprowadzili dotyczy 1% kierowców kupujących takie auto.
Zresztą dokładnie tak samo wskoczyli na prowadzenie sc430 tylko podejrzewam że w tym przypadku nawet 0,1% kierowców nie próbowała takiej jazdy :D


Już miałem pisać, że pewnie ta niechęć musiała się zrodzić w momencie, gdy SC430 stało się według TG najbrzydszym autem, ale sam o tym napisałeś :D
Oczywiście, że nie trzeba TG wierzyć, ale jeśli pogadasz z właścicielami Civica VIII to większość skarży się (już w serii) na sztywny zawias, a jak Hondę znam, to do VIII TR musieli wpierdolić coś, co w ogóle się nie ugina zamiast amortyzatorów.

Dla autora - szybki ma rację, jeśli nie będziesz w Hondzie z VTECiem, nawet niekoniecznie Type-R, używał czerwonego pola - to zawiedziesz się na tym aucie. Aby jechać normalnie - zmiana przy 3 tys. RPM to konieczność. Aby jechać dynamicznie - zmiana przy 4,5k RPM to konieczność, bo tutaj, przynajmniej mój Accord, ma zmianę geometrii dolotu. Jeśli chcesz Hondą wyprzedzić w trasie, przy 90 kmh, to nie dajesz gazu, tylko z piątki redukujesz na trójkę i dzida. Dlatego niektórzy ludzie krzyczą, że te silniki tu muły, szczególnie, jeśli jeździli turbodieslem, w którym faktycznie moc i moment dostępne są od niskich obrotów.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009