Komfortowe oraz jak najoszczędniejsze autko do 40 tys zł

14 Mar 2009, 17:30

Hmm podoba mi sie jeszcze volvo S40, ale drogie. Młodego volvo, audi A4 albo BMW 320D raczej nie da rady znaleźć do tych 40 tysięcy, a najlepiej byłoby się zmieścić w 37 tysiącach, ale takie auta za takie pieniądze nie są zbyt młode, a czy wytrzymają lata i są ekonomiczne ?To pierwsze może tak, ale to drugie to duża wątpliwość;/. Podoba mi się jeszcze Mazda 6 benzyna 2.0, ale czy warto? Toyota kompletnie odpada wysoka cena, duże spalanie, mała moc, odpada jak nic.Przejżałem oferte audi i BMW i mówiąc szczerze do 40 tysięcy niestety są tylko autka w okolicach lat 2002-2003 jak dla mnie zbyt stare szukam czegoś nowszego.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

14 Mar 2009, 21:39

a co bys powiedział na astre III ??moglbys tez sprubowac poszukac golfa V
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

14 Mar 2009, 22:51

koczas napisał(a):Kupuj audi a4/a6, za 40 tys kupisz ładny wóż i będziesz jeździł aż ci się znudzi! Polecam diesel 130 KM w a4. Buta ma jak nie wiem a spalanie bardzo przyjemne. Przebieg 150 tys to nic dla tego wozu, także się nie bój. Ewentualnie jakaś BMW serii 3 jak wolisz agresywne wozy. Jak na lata wóz to nie kupuj fiata. Niemieckie wozy nie tracą na wartości jak fiat czy francuskie auta i to zupełnie inna półka. Ewentualnie Toyota Avensis jak wolisz azjatyckie wozy ale polecam a4 lub bmw 3.


Kolego "epoka" Niemców skończyła się pod koniec XXw. wraz z Golfem III.
Obecnie jest to niezły szajs za wygórowane pieniądze. Passatów nikt kupować nie chce i schodzą z ceną za full wersje 2.0TDI do 90tys zł :)
W cenie to się trzymają japońce i Audi (bo jest głupie mniemanie Polaków, że to super auto, a w rzeczywistości na zachodzie A4 kupisz dużo taniej niż np. Accorda).
Do tego wielowahaczowe zawieszenie, aluminium... Na nasze drogi hehe...
Jak kupisz zadbanego Fiata to pojeździsz nim spokojnie 10lat!

Co do Golfa V to za tę cenę można kupić jakiś 2005rok i to ciężko (zadbany i bezwypadkowy). Astra III, a Croma to inne klasy samochodów. Croma stoi na dużo wyższym poziomie.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

14 Mar 2009, 22:56

chociaz jeden pozadny sie znalazł który nic do fiata nie ma.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

15 Mar 2009, 16:40

Tradelux, a czy golf V to nie taki sam złom jak passat i cała ta reszta niemieckiego złomu ? Co do opla to jest takie powiedzenie ford g...o wort, a kto ma hopla ten kupuje opla. W związku z tym za obie marki zarówno forda jak i opla bardzo dziękuję. Z japońców bardzo mi się podoba mazda oraz nowa honda accord, ale niestety nie stać mnie ;/ przynajmniej na accorda nowy model :P Co do fiata cromy to niezła propozycja jednak martwią mnie dwie rzeczy: po pierwsze duży spadek wartości po drugie jakość i wytrzymałość, bo to jednak fiat, a diesel te 500kkm przebiegu powinien wytrzymać. Pytanie czy w tym fiaciku zarówno blachy jak i silnik przetrzymają coś takiego i to nie w warunkach garażowania tylko np: parkowania pod chmurką ;/.Poza ekonomią jakością wykonania i komfortem dobrze by było żeby nie tracił jednak dużo na wartości, bo jeśli się trafi okazja w przeciągu tych 10 czy 15 lat zmienić auto to byłoby fajnie gdyby sprzedaż tego auta była opłacalna. Co do jakości to na wszelki wypadek dobrze by było żeby był w stanie bez remontów, specjalnych napraw i rdzy wytrzymać te 15 lat, bo nigdy nie wiadomo co się w życiu zdarzy. Jeśli jednak będe miał ważniejsze wydatki to będe musiał nim jeździć aż do zezłomowania i byłoby fajnie żeby byl w dobrej kondycji przynajmniej blacharskiej i względnie silnikowej do samego końca.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

15 Mar 2009, 17:09

Naprawde o tego Fiata nie masz sie co martwic, a zobacz ze w cenie tez stoi nawet dobrze :)
Najmniej na wartosci traca stare samochody, najwiecej 1-3letnie :)
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...
    Toyota Hilux w służbie GOPR
    Toyota Hilux pojawia się wszędzie tam, gdzie wymaga się wytrzymałości, niezawodności i uniwersalności w najtrudniejszych warunkach. Dlatego kilka lat temu do grona użytkowników Hiluxa dołączyło Górskie Ochotnicze ...

15 Mar 2009, 17:22

Tego fiaciorka jakbym miał kupować szukałbym z lat 2005-2006 więc największe spadki wartości powinien mieć już za sobą czyż nie ;>
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

15 Mar 2009, 19:06

Miliony much nie może sie mylić, że g... jest smaczne. Tak mawiają wciskiwacze różnych wynalazków, ale wystarczy popatrzeć co jeździ po polskich drogach. Ile jest +10 letnich fiatów i jak wyglądają. Dzisiaj to sobie można wróżyć jak ta Croma będzie wyglądać za 10 lat. Jednak do tej pory fiat to raczej miejskie kurduple, a nie auta z wyższej półki.

Faktem jest, ze marka się ceni i za te same pieniądze można dostać albo niemca - golasa albo podstarzałego japońca albo całkiem nowe auto o gorszej reputacji
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

15 Mar 2009, 21:49

Joter napisał(a):Miliony much nie może sie mylić, że g... jest smaczne. Tak mawiają wciskiwacze różnych wynalazków, ale wystarczy popatrzeć co jeździ po polskich drogach. Ile jest +10 letnich fiatów i jak wyglądają. Dzisiaj to sobie można wróżyć jak ta Croma będzie wyglądać za 10 lat. Jednak do tej pory fiat to raczej miejskie kurduple, a nie auta z wyższej półki.

Faktem jest, ze marka się ceni i za te same pieniądze można dostać albo niemca - golasa albo podstarzałego japońca albo całkiem nowe auto o gorszej reputacji


To, że Fiat ma reputację (w Polsce taką) to tylko dlatego, że dawno temu jakością nie powalali. Obecnie stoi ona na wysokim poziomie, a ceny nie odbiegają już tak znacząco od innych marek.
Fiat 500, nowe Bravo, Croma sprzedają się na zachodzie bardzo dobrze i wcale nie są takie tanie :)
Pojeździj trochę Cromą,a sam zobaczysz, że jakością wykonania bije VW na głowę i jest dużo lepszym samochodem od przereklamowanego Passata.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

15 Mar 2009, 21:54

tradelux bravo dla Ciebie za mądra wypowiedz.czy to tak trudno to zrozumiec? przeciez to logiczne że samochody musza byc coraz lepsze w przeciwnym wypadku nie miałyby zbytu wiec fabryki by upadły.gdyby fiat produkowal dalej maluchy to wiadomo nikt by raczej go nie kupił bo to nawet w dzisiajszych czasach samochodem nazwac.jeśli firma chce miec dobra opinie to nie ma siły musi robic dobre samochody.inaczej to wszystko dawno by sie zbankrutowało.ojciec ma nowego bravo.super samochodzik.stwierdził że woli kupić nowego nieuzywanego fiata niż chociazby by kilku letniego passata (bo taka opcje brał pod uwage)
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

16 Mar 2009, 00:00

Hmm martwi mnie tylko jedno ekonomia, bo ta croma mało nie pali z tego co widze to 8-9 litrów średniego spalania to w tym autku norma ;/. Octavia 1 diesel pali 6 w mieście więc to troche różnica jest.

Joter co do fiatów mam dwóch kolegów co jeżdżą seicento i cinqecento uwierz mi, że te autka dobrze wyglądają jeśli chodzi o blacharkę mimo, że mają jeden 10 lat, a drugi 13 :P. Tyle, że jeśli chodzi o stronę mechaniczną te autka to szajs, bo ciągle coś pada jakieś czasem drobne rzeczy, a czasem też poważne. Jedyny ich plus to tanie części, ale niestety są awaryjne ;/. Jeśli z tą cromą jest tak samo to ja chyba za nią podziękuje ;/, bo nie lubię drobnych części mechanicznych, które ciągle się sypią albo żebym ciągle do mechanika wpadał z czymś bardziej lub mniej poważnym. Samochód ma jeździć i służyć, a nie po mechanikach stać !!! Tak więc jeśli w tej cromie awarie są tak częste jak w cinqecento lub seicento to ja za nią dziękuję ;/. Przyznam się szczerze, że jestem pedantyczny jeśli chodzi o jakiekolwiek awarie w samochodzie i dla mnie najmniejsze niedomaganie samochodu kończy się w warsztacie w związku z tym autko musi być ideał to znaczy żeby się w nim nie psuły ani drobne ani poważniejsze rzeczy(o autko, które posiadam z zasady dbam aż do przesady także z mojego użytkowania, biorąc pod uwagę, że nie dużo jeżdżę i staram się nie katować ani nie narażać na uszkodzenia auta, raczej nie ma wielu usterek) . Żeby to się nie kończyło u mechanika ;/. Drobne awarie przerabiałem już w skodzie felicji i było ich z czasem tyle, że darowałem sobie ten samochód w przypadku fiata nie chciałbym powtórki ze skody potrzebuje auta, które naprawdę będzie bezawaryjne bez drobnych lub poważniejszych usterek. Coś jak dawne japończyki "jak jeździ to bez usterek, a jak już się zacznie sypać to wszystko na raz" takie auto mi potrzebne.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

16 Mar 2009, 09:51

matttias no właśnie "nowego" fiata, a nie używanego :P użytkując go od nowości wie co i jak, a kupując używanego fiata nigdy nic nie wiadomo na dwoje babka wróżyła.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

16 Mar 2009, 12:35

Cinteq byl projektowany prawie 20lat temu!!
Sejo ponad 10lat temu.
Technika przez ten czas we Fiacie poszla znaczaco do przodu i czeste usterki byly caly czas eliminowane.
Obecne produkcje sa na bardzo wysokim poziomie. Croma II jest produkowana od niespelna 4lat. jest to naprawde dopracowane auto z szeroka gama silnikow. Tego auta moze pozazdroscic niejeden koncern samochodowy!
Spalanie uzaleznione jest od wersji silnikowej. Najbardziej ekonomicznym wyborem bedzie 1.9 8v 120KM. Najlepszym cena/spalanie 1.9 16v 150KM.
Pierwsze pala w ok. 6,5l/100km, drugie w ok. 7,5-8l/100km (ale ta wersja ma naprawde sporo mocy).
Do tego jest to prawdziwy "wol roboczy", ktory moze ciagnac za soba przyczepe o DMC 1,5tony!!
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

16 Mar 2009, 13:39

No tak mnie będzie interesowała wyłącznie wersja 1,9 150KM jeśli już :) o tym 120 to nie chce nawet słyszeć :P. Co do jakości tej Cromy 2 jeszcze, to prawdopodobne bardzo jest, że u mnie autko z konieczności będzie parkowane pod chmurką czyli na powietrzu. Pytanie czy w takich warunkach ta croma pod względem blacharskim oraz mechanicznym wytrzyma te 12-15 lat ;/. Garażowana to raczej nie powinna mieć problemu jeździć długo i bezawaryjnie, ale pytanie czy parkowana pod chmurką będzie tak samo bezawaryjna i wolna od rdzy ? Pytanie czy w ogóle warto kupować takie autko jeśli nie będę miał garażu na nią i będę zmuszony parkować ją pod chmurką. Niestety garaże drogie i nie bardzo mi się kalkuluje wynajmować garaż na samochód, a zrobić własnego nie mam za bardzo gdzie ;/.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

16 Mar 2009, 14:18

Blacha jest ocynk wiec nie ma sie czego bac :)
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318