Komfortowe oraz jak najoszczędniejsze autko do 40 tys zł

16 Mar 2009, 14:35

To, że Fiat ma reputację (w Polsce taką) to tylko dlatego, że dawno temu jakością nie powalali.

Fiat ma taką reputację nie tylko w Polsce. Spytaj Włocha o marki samochodów. Fiat to jest dojazdówka dla plebsu te wszystkie Cienkusie, Punta i takie tam. Raz na dekadę uda im się zrobić autko. W większych nie mają doświadczenia. Jaką dasz gwarancję, że Croma starczy na 10 lat gdy nie potrafią porządnie zrobić małego auta??
No, ale jak ktoś chce to proszę brać Cromę. Ja bym się w takie auto nie pchał. Chyba, ze posmakować na dwa trzy lata i puścić dalej.
Za 10 lat nie wiadomo ile zostanie z tej rzekomej świetności Cromy, ani nie wiadomo po ile będzie to auto stało?

Jeśli ktoś kupuje auto na dłuższy okres to albo stawia na sprawdzone marki albo bawi się w loterię. Owszem będzie miał młodsze auto, ale na własne ryzyko. Co do części to tanie są do popularnych wozideł, a Croma już taka popularna nie jest więc części wcale tanie nie muszą być.

Inna sprawa, że dzisiaj trudno zgadnąć ile zostało w autach ze starej świetności. Napakowane elektroniką po mezaliansach z innymi markami nawet renomowane firmy już nie są tak nieawaryjne jak legenda za nimi chodzi.

Master One szuka używki na dłuższy okres i tu sprawa jest prosta, a wybór nalezy do niego powtórzę albo niemiec - golas albo podstarzały japoniec albo całkiem nowe auto o gorszej reputacji.

Nie wierzę, ze tradelux nie poleca swojego pełgełota
:twisted:
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

16 Mar 2009, 15:30

Hmm blacha ocynk, ale czy przeżyje 10-15 lat pod chmurką? Generalnie interesuje mnie wytrzymała blacha i bezawaryjność resztę da się znieść :P
Hmm Japończyki mi się podobają, ale mazdy albo nowa honda accord do reszty jakoś nie mam przekonania. Chciałem kupić toyotę corolle hatchback, ale jakoś mi przeszło stwierdziłem, że to autko na tak długi okres nie jest warte uwagi, a do tego drogie ;/ Co do mazdy no to właśnie one ponoć awaryjne i rdzewieją accord nie wiem, ale drogi ;/ i nie pali mało ;/. Znów starsze autko mógłbym kupić, ale nie za taką kasę :P W stare auta to szkoda pchać kasę :/.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

16 Mar 2009, 19:57

Joter napisał(a):
To, że Fiat ma reputację (w Polsce taką) to tylko dlatego, że dawno temu jakością nie powalali.

Fiat ma taką reputację nie tylko w Polsce. Spytaj Włocha o marki samochodów. Fiat to jest dojazdówka dla plebsu te wszystkie Cienkusie, Punta i takie tam. Raz na dekadę uda im się zrobić autko. W większych nie mają doświadczenia. Jaką dasz gwarancję, że Croma starczy na 10 lat gdy nie potrafią porządnie zrobić małego auta??
No, ale jak ktoś chce to proszę brać Cromę. Ja bym się w takie auto nie pchał. Chyba, ze posmakować na dwa trzy lata i puścić dalej.
Za 10 lat nie wiadomo ile zostanie z tej rzekomej świetności Cromy, ani nie wiadomo po ile będzie to auto stało?

Jeśli ktoś kupuje auto na dłuższy okres to albo stawia na sprawdzone marki albo bawi się w loterię. Owszem będzie miał młodsze auto, ale na własne ryzyko. Co do części to tanie są do popularnych wozideł, a Croma już taka popularna nie jest więc części wcale tanie nie muszą być.

Inna sprawa, że dzisiaj trudno zgadnąć ile zostało w autach ze starej świetności. Napakowane elektroniką po mezaliansach z innymi markami nawet renomowane firmy już nie są tak nieawaryjne jak legenda za nimi chodzi.

Master One szuka używki na dłuższy okres i tu sprawa jest prosta, a wybór nalezy do niego powtórzę albo niemiec - golas albo podstarzały japoniec albo całkiem nowe auto o gorszej reputacji.

Nie wierzę, ze tradelux nie poleca swojego pełgełota
:twisted:


Kolego odpuść sobie, bo Twoje docinki są naprawdę ironiczne. Nie polecam aut które mam na sprzedaż, a żeby sensownie doradzić. Dbam o klienta, nie o to co sprzedam, bo w sumie sprzedaje się dobrze - bo auto zawsze jest zadbane, pewne, załatwione wszelkie formalności papierkowe.
Ale koniec OT'a

Do tego wypisujesz o Cinqusiu, Punciaku itd... Człowieku zastanów się jaki segment poruszyłeś. Były to auta z założenia jak najtańsze, dla jak uboższej warstwy społeczeństwa lub na start. Czy jak ktoś chce kupić TATE to też będzie porównywać samochody za 10tys vs 50tys ?

Co do Włoch i mentalności włoskiej to też się nie wypowiadam, bo nie lubię się chwalić. Chciałem Cię tylko poinformować, że obecnie Crome tam możesz spotkać na każdym kroku w klasie społeczeństwa średniej-wyższej. Mają już dość sypiącej się elektroniki w Mercedesach, przereklamowanych VW (o dziwo jest ich obecnie baaardzo mało w .It).
Sporo jeździ jeszcze Focusów MK2, AR 147 - jako auto do pracy.
Ostatnio nawet jeden z mechaników, u którego robię wymiany eksploatacyjne stwierdził, że wolałby 1 Cromę, niż 2 nowe Passaty :]

Peugeota 407 proponowałem ale Master_one jest jakiś przerażony na punkcie francuzów :)

Croma powinna wytrzymać spokojnie 10-15lat pod chmurką z racji blachy ocynkowanej, dobrego wykonania. Ważne tylko, aby auto było faktycznie bezwypadkowe, bo w przeciwnym wypadku z każdym mogą zacząć dziać się krzaki...

P.S. Accordy 2.2 i-CDTi wcale tak dużo nie palą na to co potrafią :)
Zaraz tutaj przybiegnie znowu taki co ma w oczach szmelcwagena zakodowanego i całą jego grupę.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

16 Mar 2009, 23:19

Ja wiem, że Accord w stosunku do tego co potrafi nie pali dużo, ale ogólnie spalanie ma spore. Poza tym silnik powyżej 2000cm mnie nie interesuje. Niestety muszę się liczyć z opłatami i wachą przynajmniej przez 2-3 pierwsze lata. To też dlatego właśnie Accord odpada no i ze względu na cenę. Co do francuskich aut ja mam po prostu alergie na auta z tego kraju być może teraz są dobre nie twierdzę, że nie, ale mnie jakoś nie pasuje układ tych wózków po prostu jakoś wewnątrz francuskich aut się źle czuje. Poza tym boje się ich :P

P.s Szmelcwageny mnie nie interesują i to dosłownie żaden model :P Z niemieckich aut moim zdaniem warte uwagi mogą być jedynie BMW albo Audi niektóre modele. Tyle, że w moim osobistym odczuciu cena audi jest zbyt wysoka w stosunku do jakości i tego co audi ma do zaoferowania. Co do BMW to wiadomo, że jakość Bmki jest trochę naciągnięta co nie znaczy, że całkowicie. Po prostu niektórzy trochę przesadzają.Tak naprawdę gdyby BMW było albo tańsze albo takiej jakości jak sugeruje jej cena to byłoby to naprawdę dobre autko :) :P
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

17 Mar 2009, 09:55

Hmm jak myślicie warty uwagi
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Co on może mieć w wyposażeniu konkretnie w tej wersji dynamic?
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

17 Mar 2009, 16:58

tradelux napisał(a):Do tego wypisujesz o Cinqusiu, Punciaku itd... Człowieku zastanów się jaki segment poruszyłeś. Były to auta z założenia jak najtańsze, dla jak uboższej warstwy społeczeństwa lub na start.

Warto wrócić do szkoły i trochę potrenować czytanie ze zrozumieniem. Nie porównywałem Cienkiego do klasy B tylko koncern, który specjalizuje się w miejskich kurduplach i który wypuszcza auto z wyższej półki, więc trudno powiedzieć co z tej Cromy będzie.

Nigdzie nie polecałem Master-One auta VAG ani tez nie odradzałem Cromy, więc co ty w ogóle ode mnie chcesz?? natomiast wciąż jestem ciekaw na czym opierasz swoje upodobanie Cromą. Jeśli na opinii kowala sąsiada który wolałby 1 Cromę, niż 2 nowe Passaty :] to gratuluje informatorów.
Croma jest na rynku 3-4 lata. Nic nie wiadomo co z nią będzie za lat 8-10. W przeciwieństwie do innych typów, które już funkcjonują kilkanaście lat.

Croma jest mało popularna więc za lat 8-10 trudno będzie ja sprzedać chyba, ze nagle będzie boom na te auta (póki co się nie zanosi). W razie problemów ciężko będzie z częściami, gdy do innych aut leży tego pełno po szrociarniach.

Tyle w temacie. Master_One jak chce Crome to niech bierze, ale niech ma świadomość, że jest to auto o podwyższonym ryzyku. Co NIE ZNACZY, że musi mu się za rok rozlecieć. Równie dobrze może tak się stać z A6, Accordem czy wielbionym Pełgełotem
Joter
Aktywny
 
Posty: 299
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Saab 96 V4 Rally
    Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych, jest oryginalnym pojazdem rajdowym zakupionym przypuszczalnie przez prywatny zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. Samochód ten posiadał czarne ...
    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...

17 Mar 2009, 17:06

Master_One, a jak sie ma auto 150 konne do tytułu tematu najoszczędniejsze??
I czemu tu odżegnujesz się od szmelcwagenów, a gdzie indziej pytasz o Octavię??
Czemu diesel? Po co ci duże?
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

17 Mar 2009, 18:17

Hmm jak najoszczędniejsze generalnie, ale nie muł przecież :P. Co do szmelcwagenów nowoczesnych to ich nie lubie nie polecam i wogóle jakoś do mnie nie przemawiają. VW gofla 4 ceniłem sobie, bo to były dobre autka. Co do octavi ona ma podzespoły właśnie z vw golfa 4 dlatego się nad nią zastanawiałem no i również dlatego, że w wersji 1,9 jest bardzo oszczędna. Tyle, że ja nie chce śmiecia, który ma za mało koni do swojej masy. Czemu duży i czemu diesel duży, bo ja jestem duży i potrzebujego komfortowego samochodu. Mam 192cm wzrostu nie wyobrażam sobie jeżdżenia np vw golfem, bo jest za mały ;/. Poza tym nie lubie samochodów, którymi rzuca na drodze jak gównem w przeręblu, a żadne małe auto nie będzie tak stabilne jak duże auta. Co do cromy to sie jeszcze na nią nie zdecydowałem klamka nie zapadła. Diesla chce, bo długo tym autem zamierzam jeździć, a diesel jest oszczędny. Nie tak jak benzyna. Generalnie to bardzo mnie ciągnie w strone mazdy 3 lub 6 tylko boję się kupić diesla tej marki ;/. Do benzynowych jakoś nie jestem bardzo przekonany ze względu na duże spalanie, ale na gazie nie byłoby źle i dlatego zastanawiam się czy nie kupić np: mazdy 3 lub 6, 2 litry w benzynie i nie przerobić jej na gaz powiedzmy 5 lub 6 generacji. Szczerze powiedziawszy ta croma nie jest zła, ale bardzo ubogo wyposażona, a to mnie od niej odstrasza. Zastanawiałem się jeszcze nad BMW 320/318D, ale one też są ubogo wyposażone raczej.Myślę, że odpowiedziałem dość wyczerpująco na twoje pytania joter.150 konne auto też może być oszczędne wbrew pozorom, a najoszczędniejsze miało znaczyć żeby przy tych 150 koniach nie paliło np 15 czy 14L na 100km. Zresztą może być i mniej niż 150 koni jeśli spalanie będzie nie duże a samochód będzie dynamiczny.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

17 Mar 2009, 18:44

Należy porównywać auto z danego segmentu, a nie cały koncern. Są przypadki, że dane auto spisuje się rewelacyjnie, a pozostałe produkty firmy są bardzo awaryjne, zawodne i ogólnie dno.

Co do usterkowości to mam zaczerpnięte info bezpośrednio z Fiata w Tychach z serwisu oraz z bardzo dużego serwisu Boscha.
Auto nie jest popularne w Polsce, bo tacy jak Ty szydzą ze znaczka Fiata i są w błędzie, że to dalej tani szmelc. O dostęp części też się nie mart bo jest tego sporo, a części nie są dostępne tylko dla Cromy, tylko dla całego koncernu, do którego należy Fiat. Gdybyś nie wiedział sporo części znajdziesz też np. w AR, Lanci

Mówisz o autach, które są X lat na rynku i o nich wszystko wiadomo... Jasne bo taka B7,B6 z B5 ma tak dużo wspólnego, że normalnie masakra.

Co do Peugeotów to chwale sobie ich silniki diesla (a raczej grupy PSA) HDi. Jeśli chodzi o markę to jako jedna z ulubionych zawsze będzie Honda, Subaru, ale Ty wiesz lepiej :]

Śmieszą mnie takie wypowiedzi: wpadnie, wszystko skrytykuje, nie podając sensownej odpowiedzi i argumentów i tyle...

Do Twojej wiadomości: [link do Onet wygasł]
Hmm jak to jest, że niemiecka firma rezygnuje z super, hiper, najlpeszych, odlotowych niemieckich produktów na rzecz koreańczyków? :D
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

17 Mar 2009, 19:32

Niezła riposta tradelux. Hmm, a może nowe kia ceed kupić ?
Co do cromy to kicha, bo na allegro z tą mocą same walone. W komisach nie widzę wogóle tego auta. Więcej już nie wiem gdzie szukać ;/. Generalnie w tym fiaciorku smuci mnie jedna sprawa: ubogie wyposażenie w takie gadżety jak podgrzewane fotele lub czujnik zmierzchu czy deszczu :(, bo tego nie widzę. Na stronie fiata to autko nówka z rocznika 2008 kosztuje 76 tysiecy w wersji dynamic, ale ona praktycznie nic nie ma ;/ wogóle w każdej wersji tego fiata 99% wyposażenia to opcja, a w standardzie jest niewiele ;/. Mazda ma tą przewagę, że te wszystkie gadżety, które fiat ma w opcji mazda ma w standardzie :P
Ostatnio edytowany przez Master_one, 17 Mar 2009, 19:47, edytowano w sumie 1 raz
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

17 Mar 2009, 19:36

a słyszałem też coś o zawarciu jakiejś umowy czy kontraktu BMW z Fiatem.czytałem artykuł i jego autor zadal na końcu ciekawe pytanie " czy to oznacze ze wkrótce nowe BMW będą jeździć na podzespołach fiata? "
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

17 Mar 2009, 21:03

Hmm ciekawe, ciekawe, ale jak mówiłem wcześniej smuci mnie i martwi gówniane wyposażenie cromy. Mazda ma duuużo lepsze wyposażenie. Croma z tym samym wyposażeniem kosztuje 100 000, a nie 76 i to z 2008 roku :P
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

17 Mar 2009, 21:24

Tylko mnie nie zjedźcie za moją propozycję. W moim mniemaniu samochody, Włoskie czy też Koreańskie w pełni dogoniły braci zza zachodniej granicy jeśli nawet nie przegoniły i może warto zainteresować się czymś takim.

[link do oferty na Allegro wygasł]


Chevrolet Epica z 2007 roku w full opcji :wink:

W sumie 10 letnie Lanosy, Matizy czy Nubiry jeżdżą do tej pory i mają się dobrze więc można by się pokusić bo za 40 tys masz auto wyposażone praktycznie we wszystko, jedyne co brakuje to wypasionego znaczka na masce który dodaje prestiżu i powiększa ego kierowcy.

To tylko luźna propozycja, którą przypadkiem znalazłem w internecie więc jeśli nie to hmmm nie :P
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

17 Mar 2009, 21:48

matttias1234 napisał(a):a słyszałem też coś o zawarciu jakiejś umowy czy kontraktu BMW z Fiatem.czytałem artykuł i jego autor zadal na końcu ciekawe pytanie " czy to oznacze ze wkrótce nowe BMW będą jeździć na podzespołach fiata? "


Fiat dostarczy BMW rozwiązania związane z podłogą, zwieszeniem itp. dla segmentu małych samochodów. BMW zamierza wypuścić nowe samochody z segmentu mini, B

Co do opcji Cromy to we Włoszech są bardzo bogate wyposażenia, niestety u nas dosyć słabe :/
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

17 Mar 2009, 23:07

No tak tylko ciężko w Polsce znaleźć taką sztukę z Włoch sprowadzoną :P, a polskie wyposażone bardzo biednie ;/
Co do tego chevroleta to niezły jest, ale czy ja wiem? Chevrolet? Warte to zachodu? Ja wiem, że prawie nowa fura i części tanie raczej, ale hmm ciekawe ile to pali i warto w ogóle się pchać w coś takiego ?
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111