Komfortowe oraz jak najoszczędniejsze autko do 40 tys zł

04 Mar 2009, 16:41

Witam planuję zakup auta lecz teraz zastanawiam się jakie najoszczędniejsze autko można kupić do kwoty 40 tysięcy. Oczywiście mam na myśli autko używane raczej niż nowe, bo nowe do 40 tysięcy raczej trudno dostać i to jeszcze oszczędne. Generalnie zależy mi na jak największym komforcie oraz najniższym jak to możliwe spalaniu. Proszę o porady i opinie, który samochodzik jest najbardziej oszczędny i co warto kupić. Co do zakupu interesują mnie autka raczej młodsze i z przebiegami nie większymi niż 100 000km(koniecznie 5 drzwiowe). Aha zapomniałem dodać zależy mi również na tym żeby był jak najtańszy w utrzymaniu (niska awaryjność jak najniższe opłaty). To tyle z góry dziękuje za wszystkie porady :)

P.s Wiem, że już pisałem posta na podobny temat, ale rozważam różne opcje stąd podobny post.
Zapomniałem wspomnieć, że mam 192cm wzrostu także autko musi mieć odpowiednie gabaryty nie może być zbyt małe.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 18:25

Hmm miałem nadzieje, że ktoś pomoże :(
Mam jeszcze jedno pytanie gdzie warto kupować auta teraz? W PL czy na zachodzie ? Ewentualnie czy warto kupić w Polsce od osoby prywatnej autko sprowadzone ?
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 18:50

Honda Accord i-CDTI 2.2 -> w tej cenie nieosiągalne raczej :)
Peugeot 607 HDi -> baaaardzo komfortowe auto, spalanie w ok. 7l/100km
Citroen C5 HDi -> również bardzo komfortowe
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

05 Mar 2009, 19:44

Jak już wspominałem przede wszystkim ekonomia sie liczy a przez to silnik nie może być za duży także maks 2 litry pojemności.Żeby był ekonomiczny tani w utrzymaniu i w miare komfortowy.
Rozważam wciąż skodę octawię, toyotę corollę hatchback, mazdę 3 albo mazdę 6, ale mazda 6 sporo pali ;/. Francuzów nie lubie uważam je za raczej awaryjne w dłuższej perspektywie(albo inaczej mówiąc się ich boje). Do studenckiego życia wiele nie potrzeba, ale lubie autka 5 drzwiowe i przestronne z racji swojego wzrostu. W większości jeżdżę w trasach mieszanych miasto-trasa z przewagą miasta.No i dwa razy do roku jakiś wypad w góry czy nad morze.

P.s Dobrze by było żeby taki samochodzik też nie tracił zbyt dużo na wartości corocznie, bo nie jestem do końca pewien czy wytrzymam długie lata z tym samym autem :P
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 20:11

Peugeot 607 nie jest awaryjnym samochodem. Zresztą obecny poziom awaryjności wszystkich samochodów jest na porównywalnym poziomie.
Octavia I jest dobra, mało awaryjną konstrukcją, zbudowaną na sprawdzonym rozwiązaniu VW.
Mam nawet taką na stanie w atrakcyjnej cenie i stanie z 22.12.2006 :)
1.9TDI spala w ok 5,5-6l/100km Tej klasy samochodu raczej oszczędniejszego się nie znajdzie.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

05 Mar 2009, 20:20

Ona jest z 2006 roku ? i to jest Octawia I, a nie octawia II ? Hmm generalnie czy octawia II nie jest lepsza od I?Nowocześniejsza w środku i wogóle? I nie miała turba nie ? Co do II to nie wiem czy są wersje bez turba :P Co ona ma na wyposażeniu ;>
Pytanie tylko czy warto kupować tą octawię w dieslu jeśli ja nie robię więcej niż 15 tysięcy km rocznie maks 20 ale 20 to już naprawdę dużo musiałbym jeździć :P. Co do peugotów to jestem do nich mocno zrażony bo mialem doczynienia z kilkoma co prawda nie były to te najnowsze no, ale.Co do octawii to czy to prawda, że z wiekiem zaczynają się w nich drobne usterki ??
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 20:23

Zadbaną II i bezwypadkową będzie bardzo ciężko kupić do tej kwoty.
Zarówno I jak i II są w wersji TDI z turbiną.
Wersja bogata jak na I: tempomat, ASR, elektryka, klimatronic.
I i II przez pewien czas były produkowane równolegle :)

Co do samochodu to polecam jeszcze Toledo, ale wielu osobom się nie podoba nowy wygląd (starsza wersja jest mała).

Jeśli chodzi o sugerowanie się pokonuję tyle km. czy kupować diesla ma pewien sens przy zakupie nowego pojazdu. W przypadku używanych samochodów różnica między PB, a ON nie jest już taka wielka.

Weźmy np. te Octavie, wersja w benzynie spali w ok. 2,5-3l więcej. Wychodzi więc w ok. 11zł na 100km więcej. Teraz dzielimy 20000km przez 100 wychodzi nam 200 x 10zł = 2,2tys rocznie na paliwie na same różnicy w spalaniu. Aktualnie jeszcze dochodzi różnica cenowa w ok. 30gr na 1litrze ON w wysokości ~350zł to daje łącznie 2,5tys różnicy PB vs ON rocznie przy takim przebiegu.
Jeśli zamierzasz pojeździć trochę samochodem to jest to jakiś argument.
Aktualnie też dużo łatwiej sprzedać diesla niż benzynę.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

05 Mar 2009, 20:51

Hmm II ma nowszy design w środku. Hmm cóż też mi się wydaje, że w dłuższej perspektywie zakup takiej octawii w dieslu byłby opłacalny. Nie mówiąc o tym, że mazdy np są drogie i maja drogie części natomiast hondy nie są zbyt oszczędne ;/. Pytanie czy opłaci się kupować sprowadzone autko w Polsce? No i bardzo mnie interesuje takie autko jeśli już z przebiegiem poniżej 100 000km własnie z rocznika w okolicach 2006. Z dieslem jest o tyle niebezpiecznie, że nie wiadomo jak kto użytkował auto i w jakim stanie jest turbina a to ważna sprawa ;/. Najlepiej jakby autko nie miało turbiny :P
No i wyposażenie musi być bogate jesli to ma być takie autko jak octawia.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 20:58

Bez turbiny to są albo bardzo stare i duże diesle, albo małe ekonomiczne:)
Niestety na chwilę obecną wszystkie auta z tej klasy mają turbinę.
Hondy w dieslu są bardzo oszczędne, ale też bardzo drogie, droższe niż np. Audi:) Mazda wraz z rozpoczęciem współpracy z Fordem sporo straciła na niezawodności.
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

05 Mar 2009, 21:24

Diesle hondy są właśnie bardzo drogie. Hmm co do tej octawii to może być podoba mi sie, ale szukam czegoś w ekstra wyposażeniu i z przebiegiem poniżej 100 000km. Widziałem kiedyś taką właśnie kosztowała o ile pamiętam 39 000, ale to było jakoś na samym początku roku.Teraz no cóż muszę liczyć na to, że na wiosne będzie więcej aut do wyboru i niższe ceny, a jeśli nie to będe czekał do lata może wtedy coś znajdę albo w międzyczasie sie może coś trafi :P
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

05 Mar 2009, 22:34

Z kręconym licznikiem może się znajdzie. Tygodniowo w ofercie jaką dostaję przewija się w ok. 800-1000aut i z małymi przebiegami w ok.50-80tys w 3letnich autach trafia się bardzo mało. Procentowo jest to może 5%. Trafić odpowiedni model z małym przebiegiem jest niezłą sztuką:)
Markowa odzież, pewne samochody
tradelux
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 318

06 Mar 2009, 00:13

Mnie zastanawiają te aukcje na allegro. Sporo tam swojego czasu było takich ofert z małymi przebiegami z roczników 2005 oraz 2006. Pisali, że serwisowane w ASO, że można sprawdzić hmm ciekawi mnie to, że się nie boją skoro liczniki poprzekręcane :P Swoją drogą to teraz też są takie oferty na allegro gdzie przebieg jest poniżej 100 000km np: 80 000 albo 70 000 i piszą, że serwisowane w ASO, że można sprawdzić auto w ASO i w ogóle. Zastanawia mnie to, że skoro są poprzekręcane to co oni takiego robią, że się nie boją przecież da się mniej więcej określić czy stan zużycia auta odpowiada przebiegowi.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

06 Mar 2009, 01:14

Jak to na mnie przystało zaproponuję silnik diesla JTDm - ja polecam 2,4, jeśli się upierasz że powyżej 2.0l to za dużo to weź 1,9 JTD. Najoszczędniejsze silniki na rynku i nie do zajechania.
diesle-alfa-romeo-wygrywaja-na-torze-w-australii-vt16859.htm

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

06 Mar 2009, 09:47

Hmm alfa? Mam paru znajomych co mają alfe 156 każdy mówi, że owszem w środku fajne, ale się często sypią różne rzeczy, a naprawy kosztują. Poza tym nie należy zapominać, że to są auta koncernu fiata, a wiadomo jakiej jakości są samochody fiata ;/. Oprócz tego mnie interesuje autko jak najmłodsze i żeby było oszczędne nie koniecznie super mocne, ale przede wszystkim oszczędne, a z tego co wiem alfy do takich nie należą. Tak się jeszcze zastanawiam czy lepiej brać octavię diesel 1900cm czy mazdę 3 2.0 benzyna. Poza tym do 40 tysięcy z tego co widzę nie ma nic ciekawego ani w 147 ani w 159 także chyba alfa odpada ze względu na cenę zakupu i ceny części.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

06 Mar 2009, 10:19

Ja myślę o Octavii to samo co Ty o Alfie ale to nic.. Naprawy kosztują w każdym aucie i nie powiesz mi że w Audi czy VW są tańsze od napraw w Alfie - mowa tutaj o tych samochodach co podałem w linku, nie starych z 97-2002 - bo do tych fakt, części jest sporo i są dużo tańsze. Mowa tutaj też o silniku 2,4 JTDm który jest na najwyższej poprzeczce i do niego też części muszą kosztować ze względu na to że jest z układem CR i ma 385Nm i 175KM - jednak są one nie do zajechania!. Jeśli chodzi o oszczędność to był to dla mnie priorytet podając Ci tutaj ten motorek. Widziałeś link? Przy maksymalnym żyłowaniu, w wyścigu silnik 2,4 JTDm spalił średnio 17,1l/100km, a 1,9 JTDm 13,2l/100km. I może powiesz że są nieoszczędne?
Ze swoich obserwacji mogę powiedzieć że na trasie można realnie zejść do 4 litrów przy jeździe tak do 100km/h, oczywiście tempomat i bez jakiegoś zbytnego wyprzedzania.. Moim średnim spalaniem w cyklu 60% miasto 40% trasa było 6,8l/100km - mierzone na baku, nie była to jazda emerycka tylko dynamiczne przyspieszanie i po osiągnięciu prędkości jazda na optymalnych obrotach.

Jeśli szukasz auta z 2006r. to fakt, alfy z tym silnikiem nie dorwiesz.. ale jeśli już bym miał Ci polecać między Szkodą a Mazdą to wolał bym to drugie.. Osobiście zastanawiałem się nad 6stką i tą bym polecał ale to kwestia gustu, podoba Ci sie 3jka na pewno będziesz z niej zadowolony. Ja jednak wolałem Alfę - na początku właśnie przez oszczędność a później też przez niebagatelne osiągi, i frajdę jaką daje ten 20V i brzmienie 5 cylindrów przy wchodzeniu na obroty..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość