Komfortowy wóz do 30 tys. złotych - Diesel 3.0 L

14 Maj 2017, 20:04

Witam serdecznie. Jestem na etapie sprzedaży swojego obecnego samochodu. W międzyczasie szukam już czegoś ciekawego do kupna.
Moje wymagania to:
- dość bogate wyposażenie
- silnik 6 cylindrowy, tylko Diesel
- napęd na tylną oś (ew. obie)
- segment D/E
- najlepiej automat.
Wytypowałem kilka najpopularniejszych z resztą modeli lecz chciałbym abyście doradzili mi, który samochód będzie najmądrzejszym wyborem pod względem awaryjności i sensu zakupu w tym budżecie. Poniżej lista moich propozycji:
- BMW 530d E60 (chciałbym z pakietem wizualnym ale może być ciężko w tej cenie) - minus dla skrzyni bo to jest chyba dokładka
- Mercedes W211 (sedan) - wszystko mi w nim pasuje, może być też E280, gorzej E270
- Audi A6 C6 - raczej Quattro bo do przedniego napędu się nie przekonam.
Jest to lista najbardziej pożądanych przeze mnie samochodów komfortowych.
Pojawił się jednak w głowie pomysł na Chryslera 300C, który w mojej opinii przebija wszystkie powyższe modele. Nie wiem jednak dlaczego jest ich tak mało mimo dobrego zdania na temat tego wozu. Auto wręcz idealne dla mnie, duży solidny samochód. Co wy na to? Dodam, że do 30 tys. można nabyć rocznik ok. 2007 co jest niemożliwe w przypadku "Niemców", bo tam max 2004.
Z góry bardzo dziękuję za cenne wskazówki, uwagi.
Pozdrawiam
DannyPMi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW 320D E46
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Maj 2017, 20:58

E60 jak najbardziej zalicza się do Twoich wymagań ale 30k na diesla to za mało. Kupisz skarbonkę bez dna a potem będziesz siał zament jaki to złom co się cały czas psuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Maj 2017, 21:00

dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Maj 2017, 21:28

DannyPMi napisał(a):Pojawił się jednak w głowie pomysł na Chryslera 300C, który w mojej opinii przebija wszystkie powyższe modele. Nie wiem jednak dlaczego jest ich tak mało mimo dobrego zdania na temat tego wozu. Auto wręcz idealne dla mnie, duży solidny samochód. Co wy na to?

Jest to ciekawa alternatywa dla aut z rynku EU. W wielu przypadkach może być taniej jak kupimy amerykańską benzynę... :ok: Chociaż jest kilka tematów na które trzeba przymknąć oko... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2017, 21:40

szybki napisał(a):Jest to ciekawa alternatywa dla aut z rynku EU
nie żeby to był Mercedes :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Maj 2017, 21:42

nie żeby to był Mercedes

Aż tak bardzo odbiega np. od W211? Silnik jak najbardziej udany, zawieszenie wystarczające i nieskomplikowane. Nie patrząc na trochę plastikowe wnętrze jest coś, co może mnie załamać podczas dalszego użytkowania?
DannyPMi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW 320D E46
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

14 Maj 2017, 21:57

No właśnie o to chodzi - nie ma co się tak ekscytować tym modelem, bo to technicznie w dużej mierze Mercedes.

Choć mnie też podoba się ten wóz :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2017, 09:43

z tego co pamiętam to 300C dużo czerpie jeszcze z w210, a nie w211, czyli prościej
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Maj 2017, 17:13

Tak, to prawda. Płyta podłogowa jest z W210, silnik i 5 biegowa skrzynia z MB W211. Plusem też jest brak pneumatyki, bo to jest chyba dobre tylko jak jest nowe.
DannyPMi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW 320D E46
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Maj 2017, 18:47

W211 przed liftingiem też ma tę samą skrzynię 5-biegową, diesel 3.2 CDI (rzędowa 6-tka) to też konstrukcja jeszcze z W210. Problem tylko znaleźć w miarę zadbany egzemplarz w PL.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Maj 2017, 21:59

Muszę Was zmartwić niby 300c bazuje na MB ale... np. silnik 3,0 crd ma problemy z rozrządem, wtryskami i kilka innych detali które kosztują jak przystało na diesla konkretnie.
W tym najgorszy jest rozrząd gdzie graty z MB nie wszystkie pasują p&p a awaria w trybie natychmiastowym może doprowadzić do awarii silnika. Do tego spalanie jest takie sobie bo np: jeep GC 3,0crd spalił mi w trasie 13l a normą było 14l więc bez szału. Oczywiście w/w 3,0 crd wysypał się rozrząd i był silnik wymieniany.

Ogólnie 300c brałbym w wersji zamulacz V6 w wersji szybszej 5,7 (która jest optymalna) albo extras w postaci srt 6,1. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2017, 22:38

DannyPMi napisał(a):- BMW 530d E60

Jak już mowa o bmw w kwocie do 30 tys. to może lepiej zainwestować w ostatnie prawdziwe bmw ? Na wypasie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wygodniejsze od e60 i mniej awaryjne od e60. Zaryzykuję tez stwierdzenie, że tańsze w naprawach i bardziej prestiżowe.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Maj 2017, 23:13

No z tym "wygodniejsze od E60" to Cię trochę poniosło. Tak się składa że miałem E38 a teraz e 60 i porównanie mam więc mogę się wypowiedzieć że z pewnością nie jest wygodniejsze może ciut większe no ale to inne segmenty także nie możemy tu gabarytów porównywać. mogę się zgodzić że może wyjść taniej w utrzymaniu E38 gdyż E60 jest dużo mocniej skomputeryzowana no ale coz technologia idzie do przodu a nic nie jest wieczne. No i do E60 trzeba ogarniętego mechanika z dobrym kompem gdyż zwykły Mietek z pierwszego lepszego warsztatu co inne ogarnia przy tym rozłoży ręce niestety. Ja swoją E60 mam prawie rok nie kupowałem z pewnych źródeł tylko ze zwykłego ogłoszenia wersja przed liftem (530i) kosztowała mnie 42 tyś i jak do tej pory (odpukac oczywiście) niczym mnie nie zaskoczyła nie miałem żadnej awarii. Ale tak jak powiedziałem 30tys na E60 i to jeszcze w dieslu to za mało.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Maj 2017, 17:19

O wszystkich samochodach już wiem dość dużo. Z dieslem już tak jest, że w końcu to turbo odmówi posłuszeństwa, wtryski czy też pompa i dwumasa. Chciałbym dodać, że nie zamierzam oszczędzać na tym samochodzie, te 30 tys. to nie są ostatnie moje pieniądze i chcę samochód po zakupie doprowadzić do stanu możliwie najlepszego aby można było wyjechać na wakacje i wrócić tym samym wozem :)
Może ktoś ma coś ciekawego jeszcze do zaproponowania?
DannyPMi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW 320D E46
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002