Dobrze wyposażony kompakt z dieslem, automatem i chętnie AWD

09 Maj 2017, 11:59

Cześć, szukam następcy dla swojego Golfa V 2,0 TDI. Auto mam już 10 lat więc pora na zmianę. Golfa kupiłem jako roczne auto z niemieckiej sieci dealerskiej, obecnie chcę nabyć samochód nowy. Golfem przejechałem 130k km, obecny przebieg nieco przekracza 160k km.

Nie ukrywam, że byłem przekonany, że Golfa zmienię na Audi A3 Sportback. W salonie przeżyłem szok. 2,0 TDI Quattro występuje tylko z manualną skrzynią biegów. Co więcej nie ma wersji mocniejszej niż 150KM. W samochodzie tej klasy wolałbym jednak automat i przynajmniej okolice 200KM.

Interesujące jest BMW 120d X-drive z automatem, nie jestem wprawdzie fanem marki, ale 190 koni powinno dawać radę. Szkoda, że mocniejszy diesel występuje tylko w wersji RWD. Już bym wolał napęd na przód niż tylko tył.

Teoretycznie wszystkie wymagania spełnia Mercedes A220d 4MATIC ze skrzynią 7AT, ale nie do końca podoba mi się jego stylizacja. Szczególnie wnętrze z tym nieszczęsnym systemem Command. Na zdjęciach wygląda słabo, opinie o multimediach też nie zachwycają, a to dla mnie ważny aspekt. Choć sam nie wiem co ważniejsze - audio czy sensowna skrzynia (a pod tym względem Mercedes jest chwalony).

Zastanawiam się czy tak na prawdę potrzebuje napędu na cztery koła. Z jednej strony przydałby się, gdyż do domu mam ponad 2 kilometry po szutrowej, wyboistej drodze, która przy deszczu/śniegu jest grząska i niepewna. Z drugiej - te auta i tak są na tyle niskie, że nie wiem czy takie rozwiązanie pisząc kolokwialnie "coś da".

Jakieś rady, sugestie, inne opcje mile widziane.
msputnik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 02 1978
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 2,0 TDI 140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2017, 12:04

msputnik napisał(a):Zastanawiam się czy tak na prawdę potrzebuje napędu na cztery koła.


Właśnie miałem o to pytać. Jedyny sens to stały napęd na cztery koła, te dołączane nie są zbytnio pomocne o ile nie dojeżdżasz w trudnych warunkach, a droga gruntowa niezbyt do trudnych warunkach się zalicza.

Czemu RWD odrzucasz? Lepiej jeździ się takim rozwiązaniem, tym bardziej jak celujesz w mocniejsze motory :) Chyba, że lubisz uczucie zrywania przyczepności i wyrzucania przodu w zakrętach.

Automat też musi być?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:11

Automat musi być, znudziło mi się machanie biegami w korkach. Nie musi być klasyczny, DSG też wchodzi w grę.

RWD w stosunkowo krótkim, nerwowym aucie z silnikiem o średniej mocy i stosunkowo dużym momencie zwyczajnie się obawiam. Nie jestem mistrzem kierownicy, cenię komfort i spokojne, przewidywalne prowadzenie.
msputnik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 02 1978
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 2,0 TDI 140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2017, 12:15

Szukasz nowego auta, to nie stare E30 z trzema litrami pod maską, gdzie opony były starej konstrukcji, a samo auto nie miało żadnych systemów oprócz 3 pedałów i kierownicy. Dzisiaj masz tyle kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy itp że na prawdę podczas normalnej jazdy nie idzie wpaść w poślizg. Zakładam oczywiście dobre opony i rozsądek kierowcy, bo wszystko da się zrobić ale pomyśl, kto by produkował auto, które byłoby niebezpieczne? :)

Tak czy siak, kupujesz nowe auto, idź i się przejedź. Moim zdaniem BMW może okazać się fajnym wyborem, nie bój się RWD, dzisiaj technika poszła do przodu i o ile nie zrobisz nic głupiego jak 80 km/h na rondzie w mieście podczas deszczu to nic niebezpiecznego auto nie zrobi :>
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:20

Wiem, że to inne auto, ale w tym roku byłem na dniach otwartych Lexusa IS i odbyłem jazdę testową IS200t AT RWD i mimo systemów na mokrej/marznącej nawierzchni nie jeździło mi się nim dobrze. Kontrola trakcji mrygała jak oszalała, zanim zareagowała było czuć uślizg tyłu. Może jestem lamus ale nie odpowiadało mi to zupełnie.
msputnik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 02 1978
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 2,0 TDI 140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2017, 12:27

Na marznącej nawierzchni to nic nie pomoże......
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:36

W Twoim przypadku (droga gruntowa) chyba warto uderzyć w coś typu x1, bo samo 4wd to trochę mało. Jak się zawiesisz podwoziem to zasadniczo nie pomoże najlepszy napęd :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2017, 12:38

mike napisał(a):W Twoim przypadku (droga gruntowa) chyba warto uderzyć w coś typu x1, bo samo 4wd to trochę mało. Jak się zawiesisz podwoziem to zasadniczo nie pomoże najlepszy napęd


Też o tym myślałem, ale skoro Golfem V przejeżdża, a do wysokich nie należy. ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:41

Nie no jasne, ale na tym polega postęp, aby ułatwiać/uprzyjemniać sobie życie :wink: skąd wiemy, czy teraz np po ulewach autor nie brał różańca w łapkę i nie klepał zdrowasiek przed wjazdem do domu? :unsure:

No i idąc typ tropem po co chcesz zmienić Megi na RWD/hot hatch, skoro obecnie bez problemu dojeżdżasz do sklepu, pracy, swojej lubej czy gdzie tam jeździsz? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2017, 12:43

Dobra, nie było tematu :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:47

BMW X1, a bardziej nawet Audi Q2 byłoby doskonałym wyborem, niestety rzut oka na cenniki sprawia, że siwieję. Niestety dobrze wyposażone małe SUVy to jakaś abstrakcja. Tak na szybko patrząc dobre 50k zł ponad i tak nieco naciągnięty budżet...
msputnik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 02 1978
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 2,0 TDI 140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2017, 12:49

Niestety panuje moda na SUViki i wszystko co jest podwyższone.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2017, 12:54

Jeśli nie musi być AWD a chcesz coś podniesionego w cenie niższej niż SUV, a jednocześnie dobrze wyposażonego celowałbym w markę, w której powoli się zakochuje. Volvo V40CC D4. 190 koni mechanicznych, 8 biegów AT, cena około 140 000 zł.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

11 Maj 2017, 11:43

To Volvo to bardzo ciekawy trop, jutro muszę udać się na oględziny do salonu. Dziękuję za podrzucenie pomysłu.
msputnik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 02 1978
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 2,0 TDI 140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Maj 2017, 13:33

Jak będziesz w salonie sprawdź czy nie mają na stanie fajnie wyposażonego XC60 schodzącej generacji. Bardzo dopracowane auta a teraz wyprzedają z bardzo dużymi upustami. Myślę, że może Ci się uda kupić diesla AWD z automatyczną skrzynią.
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014