Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 06:14

Mike nie zachowujmy się jakby w Polsce stale były arktyczne mrozy... średnio od marca do listopada po przejechaniu 3 km mam w pełni rozgrzany silnik. Jak pisałem w pracy mam auto z Turbo, tylko krótkie trasy i na jednej turbinie 230 tys km. Mój teść ma Turbo benzynę, robi tylko krótkie trasy i przez dwa lata nic się nie stało. Porównuje elastyczność diesla i Turbo benzyny.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2018, 06:20

mateusz9986 napisał(a):mam w pełni rozgrzany silnik


Płyn chłodniczy. Nie olej, nie silnik, nie turbinę, nie skrzynię, nie hamulce. To "spora" różnica.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2018, 06:26

Ale tako samo te wszystkie elementy kolega będzie miał nie rozgrzane w wolnossaku oprócz turbiny. Za to w Civicu są zmienne fazy rozrządu sterowane ciśnieniem oleju i też mogą występować w takim razie problemy jak będzie zimny i za gęsty. Nie przesadzamy, na pewno lepiej jak auto robi więcej km a dojazdy 3 km nie są idealne dla żadnego typu. https://autokult.pl/25607,negatywne-efe ... dystansach
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2018, 17:10

Galakty nie warto..
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2018, 18:34

Nie warto, bo tutaj czasem nie wolno mieć swojego zdania :). Powtarzam kolejny raz, Civic to jeden z najlepszych kompaktów na rynku ale nie demonizujmy silników doładowanych.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 08:21

mateusz9986 napisał(a):tomekdk to rozumiem że cały czas utrzymujesz benzyniaka wolnossaka na 4-5 tys obrotach i jak wyprzedzasz to już masz te obroty które dają maksymalną moc i moment ?

A po co mam go trzymać na takich obrotach, przy wyprzedzaniu redukuję (nawet o 2 biegi) i ledwo pomyślę o wciśnięciu gazu, już mam te 4-5 tys rpm :mrgreen:
Panowie, porównujecie całkiem odmienne silniki o różnej charakterystyce.
Jestem na etapie wyboru nowego auta i mam świeże doświadczenie na nowoczesnych silnikach (interesuje mnie tylko benzyna) w porównaniu do swojego wolnossaka. Z porównywalnych aut jeździłem astrą K 1,4t 125KM- auto mocniejsze i lżejsze od mojego Lancera.
I szczerze mówiąc ta jazda nie powaliła mnie na kolana.
Na plus wyciszenie przy większych prędkościach, trochę lepsze przyspieszenie, ale tylko w średnim zakresie obrotów, spalanie podobne.
Na minus, bardzo słaby dół, przy toczeniu się na niskich obrotach ze 2 razy mi zdechł. Dosyć anemicznie wkręca się na wysokich obrotach, opóźniona reakcja na gaz.
Nie wiem, może to MIVEC jest tak dobry(I-VTEC pewnie nie gorszy), ale podsumowując, do miasta lepszy jednak jest większy wolnossący benzyniak, niż o zbliżonej mocy małe turbo, a 1,4 turbo to obecnie nie jest jakieś maleństwo. Pewnie gdybym porównywał 3 cylinrowe 1,0 o identycznej mocy jak Lancer to wynik porównania byłby z pewnością jeszcze gorszy.
Ostatnio edytowany przez yeti65, 20 Wrz 2018, 08:42, edytowano w sumie 1 raz
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprzedzanie na czas
    Wyprzedzanie, szczególnie, gdy jest związane ze zmianą pasa ruchu na pas o przeciwnym kierunku, jest niebezpiecznym manewrem. Jeśli dodamy do tego pośpiech i zimowe warunki pogodowe, to otrzymamy okoliczności, które ...

20 Wrz 2018, 08:41

Mały silnik - duże turbo = normalne to co opisujesz. Dlatego mi tragicznie jeździło się 1.6 HDi, co z tego że diesel, co z tego że turbo jak nie było tego czuć. Charakterystyka 0-1, albo jest moc, albo nie ma. Przy zmianie biegów na wyższy potrafił stracić moc, znowu turbodziura i czekanie na boosta...

Turbo to nie wszystko, fizyki nie oszukasz i moc nie bierze się znikąd. Pomijając kwestie ekonomiczne to duża benzyna zawsze będzie lepsza (tak samo diesel).

Z drugiej strony 125 koni w takiej Astrze (która jest KLOCEM) daje 9,60 kg na KM, w mojej Megane jest to 9,90 kg na KM. Nowe auto z salonu o współczynniku mocy prawie 20 letniego auta. To już "słaby" IS 200 wypada lepiej. I tak wiem, nie jeździłem tym autem, turbo daje niuta i wgl, tylko dlaczego podczas testów i pomiarów (weźcie sobie nawet autocentrum czy innych) ta przewaga turbo nie wychodzi? Spalanie też jakieś mega niskie nie jest, wręcz wysokie. Takie Porsche z 2x takim silnikiem potrafi spalić niewiele więcej...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 08:46

galakty napisał(a):Z drugiej strony 125 koni w takiej Astrze (która jest KLOCEM) daje 9,60 kg na KM

Ale chodzi o to, że lancer jest jeszcze trochę cięższy i slabszy 10,7kg/KM, a mimo to jakiejś wielkiej różnicy nie było.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 08:49

yeti65 testowałeś chyba najgorszy możliwy silnik turbo :) 1.4T 125KM w Astrze K to koszmarny silnik, potężna turbodziura i strasznie słaby dół (245Nm osiągalne jest dopiero przy 2000 obr/min, w praktyce wydaje mi się, że jeszcze wyżej), cholernie głośny, pali ze 2 l. więcej niż mój Golf. Prywatnie w życiu bym tego auta z tym silnikiem nie kupił.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Wrz 2018, 08:57

yeti65 napisał(a):Ale chodzi o to, że lancer jest jeszcze trochę cięższy i slabszy 10,7kg/KM, a mimo to jakiejś wielkiej różnicy nie było.


To tylko niestety liczby, ale np. Golf 4 z 1.6 waży tyle samo i ma mocy mniej więcej tyle samo, a jeździ zdecydowanie gorzej. Pomimo że to 8V to dołu nie ma. Także dana jednostka też ma znaczenie, może po prostu im nie wyszła jak łysy pisze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 08:59

łysy napisał(a):yeti65 testowałeś chyba najgorszy możliwy silnik turbo

Sądzisz, że Octavią 1,0 115KM jeździłoby mi się lepiej :?:
Auto i moc jak najbardziej porównywalna do Lancera :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 09:07

Prawda taka, że wolossak wolnnossakowi nierówny, bo dużo zależy od przebiegu momentu i mocy. Mała benzyna z turbo również nie jest fajna gdy pojemności nie ma.
Każdy inaczej jeździ i trzeba auto dopasować do swoich potrzeb. Ja np chciałem kupić civica VIII 1.8, ale po jednej przejażdżce zrezygnowałem. Po przesiadce z 1.8t brak mocy poniżej 4k rpm był nieakceptowalny. Dlatego dla mnie tylko turbo lub duży wolnossak (takim 325i e90 jeździło mi się bardzo przyjemnie bo i pojemność i moc).
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2018, 09:23

yeti65 napisał(a):Sądzisz, że Octavią 1,0 115KM jeździłoby mi się lepiej


Hmm, chyba podobnie, bo Octavia to kloc, chociaż Ibiza z tym silnikiem odpycha się przyjemnie (testowałem kiedyś).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Wrz 2018, 09:54

łysy napisał(a):Hmm, chyba podobnie, bo Octavia to kloc,

Ale tu przecież porównujemy wolnossaka vs turbo benzynę o porównywalnej mocy i porównywalnej masie(Octavia na papierze lżejsza od Lancera o 110kg). Jeżeli nie widać przewagi turbodoładowanego silnika to po co przepłacać-tak, tak te 3 cylindrowe 1,0 są droższe od wolnossących 1,6-przynajmniej nowe, bo w używkach za parę lat może być odwrotnie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 16:26

Ostatnio gdzieś zobaczyłem że te 1.4 w Megane mają jakieś problemy z panewkami, to już bardziej 2.0T by się przydało, najlepiej chciałbym się przejechać tymi dwoma
K_O_z_a
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Małopolska