Kompakt od 20 do 25 tyś zł - konkretne i sprecyzowane wymagania

10 Sty 2020, 18:56

Witam.

W najbliższym czasie planuję zmienić auto i szukam czegoś spełniającego następujące wymagania:

WYMAGANIA:
1.Cena samego auta (na pakiet startowy będą odzielne pieniądze) to 20 a max 25tyś
2. Nadwozie hatchback 5 drzwi
3. Silnik benzynowy - wolnossący prostej budowy poj min 1.4 a najlepiej jakieś 1.6/1.8 (max 2.0) silniki z turbo odpadają.
4. Stan techniczny/bezawaryjność, na pierwszym miejscu tak żeby te kilka lat spokojnie pojeżdzić.
5. Samochód nieskomplikowany konstrukcyjnie, znany z którym raczej każdy mechanik sobie poradzi.
6. Z wyposażenia to nie mam ciśnienia na "wypas" ma być przede wszystkim w dobrym stanie technicznym. W tych pieniądzach i z tamtych lat to raczej jakaś elektryka, klima manualna (czyli najpotrzebniejsze rzeczy) raczej są w standardzie. A i im więcej schowków/praktycznych rozwiązań tym lepiej.
7. Jeżdzę max we dwie osoby głownie po mieście czasami jakiś wypad poza i raz w roku dalsza trasa na wakacje. Generalnie nie jezdzę dużo przebiegi roczne to max 8 tyś km.
8. Tak wybiegając w przyszłość fajnie by było jakby się nadawał dla rodziny 2+1

I to w sumie tyle co do wymagań jak coś mnie najdzie więcej dopiszę

A teraz moje propozycje aut:

1.Ford Focus mk2
2. Opel Astra J
3. Renault Megane 3


To są moje pewniaki aczkolwiek gdzieś tam mi po głowie śmignęły jeszcze: Fiat Bravo II, Toyota Auris, Opel Astra h (z koncówki produkcji).

Bardzo prosiłbym o opinie dlaczego ten a nie inny może jacyś właściciele się wypowiedzą albo ktoś mający jakoś styczność z ww autami.

A może zaproponujecie coś innego niż dotychczas wymienione?

Z góry dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi. :)
firebird99
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Auto: Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna

10 Sty 2020, 19:55

Co do Astry J ..auto fajne...ale bliżej 25tys coś byś kupił
Z tym, że wolnossące silniki są dosyć mułowate 1.4 zdecydowanie za słaby, 1.6 już lepiej ale szału nie ma, 1.8 też szału nie będzie.
Za 20 tys to szkoda nawet podchodzić do J-ki
25 tys da radę coś kupić.
Polecane są silniki turbo 1.4T 140Km daje radę w tym aucie, dużo lepsze odczucia z jazdy niż wolnossącym 1.6 czy 1.8
Ja J-tek z1.4Turbo mam kilka w roku i są autami poszukiwanymi, i szybko się sprzedają, chętnie je kupuję bo towar poszukiwany, do LPG idealne (wychodziły z fabr. instalacją)
Więc rekomendowałbym J-kę z silnikiem 1.4 Turbo benzyna 140KM

fiaty, renaulty nie kupuję ich...nie moje klimaty

Ford .... jakieś mondeo w wersji titanium....czemu nie. :lol:

Toyota Auris najbardziej poleciłbym z silnikiem 1.6 124 lub poliftowa 132KM (ale to musiałyś dołożyć parę tys zł) przedlifta powiedzmy takiego 10-13letniego powinieneś zakupić za20 tys. (miewam to czasami ale bardzo gorący temat z tym zawsze i schodzi na pniu jak dobre)
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

10 Sty 2020, 23:46

Co do 1.4 turbo...

-Więcej jest "psujnych" rzeczy względem "zwykłych" silników (np dwumas, skrzynia m32)
-Wspomniana wyżej 6 biegowa skrzynia biegów m32 (awaryjność i koszty naprawy)
-temat lpg tez mnie nie interesuje z racji pokonywanych kilometrów
-nie wiem czy to dobry pomysł silnik z turbo na częste krótkie miejskie odcinki.

Wyścigówki nie muszę mieć jednak pozostanę przy wolnossących silnikach ale dzięki za odpowiedz. :)
firebird99
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Auto: Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna

11 Sty 2020, 15:51

A co powiesz na temat Seata Altei? Mam taki na sprzedaż z silnikiem 1.6, który jest starą sprawdzoną konstrukcją bez dwumasy i turbo.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Sty 2020, 17:48

firebird99 napisał(a):1.Ford Focus mk2
2. Opel Astra J
3. Renault Megane 3


1. Focus mk2 1.6/100 lub 2.0/145 ok
2. Astra J przy tej masie auta dynamika benzyny bez turbo jest mocno dyskusyjna..
3. Megane 3 1.6/110 ok

możesz też rozglądać się za

VW Golf V /Seat Leon 2 1.6 102
Bravo 1.4 - chociaż tutaj dynamika też będzie raczej tylko do miasta

ewentualnie rozważ jeszcze Volvo S40 / V50 samochód na tej samej płycie podłogowej co Focus mk2, benzyny z Forda 1.6 i 2.0 lub volvowskie 2.4 140/170KM
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    MINI E (od 2008) - samochód elektryczny
    BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała MINI E w 2008 roku, wprowadzając flotę ponad 600 zasilanych wyłącznie elektrycznie pojazdów do codziennego, prywatnego użytku. Zapoczątkowano szeroko zakrojony projekt pilotażowy, ...