Kompakt za 20-25 tys

14 Sty 2016, 20:18

Witam, poszukuje samochodu kompaktowego. Najlepiej benzynowego do 2 litrów pojemności ( by oc było znośne :D ).

Głownie się zastanawiałem nad:
1)Toyota Auris 1.6 VVTI

2)Honda Civic VIII ( tutaj nie jestem pewien który silnik, bo z tego co widziałem w budżecie nie mieści się 1.8 i-VTEC, a ponoć 1.4 za słaby jest)

2) Ford Focus MK2 1.6 po faceliftingu

3) Mazda 3 1.6 albo 2.0

3)Kia Cee'd (obojętnie który silnik benzynowy)

4) Hyundai i30 ( tak samo jak z Ceedem)

5) Opel Astra 1.6

Z góry odrzucam samochody z koncernu FIATA ( nie miłe wspomnienia związane z PUNTO I). Proszę o ocenę tych samochodów, i podpowiedzi który z nich będzie najmniej awaryjny. Moją toyotę używam trzeci rok i do tej pory (odpukać w nie malowane) nic się nie działo.

Pozdrawiam i liczę na pomoc :D
Guz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Yarus II
Silnik: 1.0 VVTi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Sty 2016, 20:33

Guz napisał(a):Z góry odrzucam samochody z koncernu FIATA ( nie miłe wspomnienia związane z PUNTO I).

Co ma wspólnego Punto I z bardzo udanym Fiatem Bravo 1,4 T-JET?

Problemem Aurisa nie jest trwałość, a marne wnętrze, które odstrasza
W Maździe uwaga na rdzewiejące nadkola.
Na sensownego Civica 1,8 mało niestety, a na 1,4 szkoda kasy.
Hyundai i Kia najlepiej z 1,6 i przynajmniej z 2009r. (auta z czeskiej fabryki), ponieważ poprawili parę wpadek z początku produkcji jak wadliwe amortyzatory, czy stukające kolumny kierownicze
Astrę szukaj z 1,8
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sty 2016, 22:16

Bravo 1.4 T-jet to silnik ery downsizing, a ja nie chce się pakować w to. Co z focused, oraz co z silnikiem 1.4 do hyundai i kia?
Guz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Yarus II
Silnik: 1.0 VVTi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Sty 2016, 07:44

Guz napisał(a):Bravo 1.4 T-jet to silnik ery downsizing, a ja nie chce się pakować w to.

ale to nie jest wpadka jak np. 1,4TSI z wtryskiem bezpośrednim
1,4T-Jet, 1,4TCe Renault czy 1,4T od Opla to dobre silniki z wtryskiem pośrednim - szukasz po prostu dziury w całym aby nie brać Fiata, a silnik to jego mocny punkt

Guz napisał(a):co z silnikiem 1.4 do hyundai i kia?

nie ma większych wad ale na rasie brakuje mocy i 6-tego biegu. Lepiej brać 1,6
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Sty 2016, 08:17

Na razie wole i tak unikać silników z turbina i z bezpośrednim wtryskiem. Wiem ze niby spalanie niskie i dobre osiągi, ale koszta naprawy mogą być przytlaczajace. Może w przyszłości się przekonam
Guz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Yarus II
Silnik: 1.0 VVTi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Sty 2016, 09:40

Guz napisał(a):Na razie wole i tak unikać silników z turbina i z bezpośrednim wtryskiem.

dlatego wymieniłem trwałe silniki z wtryskiem pośrednim lubiące LPG ale ok.
Myślę, że jazda próbna by Cię przekonała.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...

15 Sty 2016, 09:46

To może wyżej pod uwagę. Tylko jedno pytanie co do bravo, ponoć ma nisko osadzony tłumik przez co łatwo go stracić. Ja do często podróżuje po drogach szutrowych, gdzie łatwo coś stracić.

Jak także wygląda trwałość turbiny i wtryskiwaczy oraz koszt ich naprawy. Dużo jeżdżę na krótkich dystansach przez co często silnik odpalam i gaszę(z tego powodu z diesla rezygnuje). Ponownie także proszę o opinie o focusie mk2 ☺
Guz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Yarus II
Silnik: 1.0 VVTi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007