Kompakt za 20-25 tys. zł. Jakaś alternatywa dla Bravo?

13 Lut 2015, 00:51

Witam,

Powoli przymierzam się do zmiany samochodu. Obecnie jeżdze Astrą 1,8 w LPG 2000 r.
Wymagań mam sporo, więc może od razu do nich przejdę, odnosząc się do Fiata Bravo, dla którego szukam rozsądnej alternatywy (nie chcę się nastawiać na 1 model, na końcu doprecyzuję dlaczego):
1) atrakcyjny wygląd - rzecz subiektywna, więc możecie to pominąć, bo i tak to mi ma się podobać :)
2) wielkość - na 90% kompakt, na 8% segment D, 2% pojemne B - kompakt w zupełności wystarczy gabarytowo, dopuszczam większe auto, głównie ze względu na lepsze wyposażenie, jednak zdecydowanie wolę doposażony kompakt z uwagi na niższe koszty utrzymania.
3) Silnik - zdecydowanie preferuję benzynę lubiącą LPG (od wielu lat tylko takimi jeżdżę), jednak z uwagi na dostępną podaż dopuszczam diesla, choć niechętnie i tylko bezpiecznego (jak np 1,9 jtd z Fiata).
4) Moc - Nie mniejsza niż obecnie, czyli min 120 KM przy niezłej elastyczności
5) 5 drzwi
6) Odpowiedniej wielkości bagażnik (400l we Fiacie to takie optimum).
7) Na 90 % hatchback - tak, żeby można było coś większego przewieźć w razie potrzeby (oczywiście liftback analogicznie, ale to raczej segment wyżej), kombi raczej nie z uwagi na pkt 1), sedan raczej nie z uwagi na walory użytkowe.
8) Rozsądne zużycie paliwa, powiedzmy że fajne byłyby okolice 10l LPG/ 6 litrów ropy, 11/6,5 to już maksimum przy założeniu 75% trasa (w tym sporo eSek, a więc prędkości 140-150) i 25% miasto. Przebieg roczny ok 20 tys. km.
9) Niskie koszty serwisowania - tutaj Fiat pewnie będzie nie do pobicia, ale stanowi dobry benchmark.
10) Niska awaryjność - dość problematyczne kryterium, ale wiadomo o co chodzi - niepewne diesle odpadają, podobnie jak auta z zawieszeniem, które trzeba robić co 2 lata.
11) Świeży wygląd także w środku - także w grę wchodzą raczej modele zaprojektowane po 2004/05.
12) W miarę dobre blachy (stąd np na Mazdy się nie skuszę, Hondy też tracą sporo pkt)
13) Cena do 25 tys. (w uzasadnionych przypadkach 2-3 tys. więcej sie znajdą).
14) Przebieg do 130, max 140 tys. km. Wiem, że padnie hasło przebiegiem się nie jeździ, z czym się zgadzam, to kryterium wyłącznie z myślą o odsprzedaży auta + nie będę gazował silnika co ma nastukane 2 razy tyle.
15) Raczej polskie pochodzenie samochodu, a przynajmniej od kilku lat w PL, najlepiej w 1 rękach (ale to już się tyczy danego egzemplarza, nie modelu).


Najważniejsze rzeczy chyba wymieniłem, jak coś pominąłem, to pewnie w trakcie dyskusji uzupełnię.
Bardzo podoba mi się Fiat Bravo, jednak w grę wchodzą wyłącznie egzemplarze z Pakietem Sport (lotka z tyłu sprawia, że auto prezentuje się zupełnie inaczej + kolor Rosso Maranello + fotele zupełnie inne niż w Standardzie), bazowa wersja mnie nie interesuje.
Z tego względu chciałbym też włączyć inne auta do gry, bo podaż takich Fiatów jest niestety niewielka. Preferowany silnik to T-Jet 120 KM, 1,9 JTD o tej samej mocy (a w sumie M-jet), też dopuszczam (chyba jedyny diesel, na którego się zgodzę bez bicia), mocniejsze wersje mi niepotrzebne, z uwagi na wyższe koszty utrzymania są mniej preferowane.

Jako że czytam od czasu do czasu forum i wiem jakie modele mogą się za chwilę pojawić to z góry postaram się do tego odnieść:
1) i30/ceed - raczej odpadają z uwagi na kryterium 1) i 4) - silniki ogólnodostępne za słabe + wygląd mnie nie przekonuje, szczególnie Ceeda, i30 jeszcze by przeszedł
2) Civic - taka naturalna alternatywa, fajny silniczek 1,8, ale z uwagi na słabe blachy i drogie części też wydaje mi się słabą alternatywą dla Bravo, biorąc pod uwagę moje kryteria.
3) C4 - po prostu nie
4) grupa VW - pewnie nikt tutaj nie poleci, ale patrz pkt 3, choć tu akurat argument to silniki.
5) Mazda 3 - na 2 gen. mnie nie stać, a 1. mi się średnio podoba + rdza = odpada.


Ford Focus - nie lubi LPG, więc musiałbym iść w diesla, czego się boje. Diesle z DPF raczej odpadają...
307 - za stary model, choć jakby było lux wyposażnie + fajny silnik (jaki) to nie skreślam
308 - nie wiem jak z silnikami...
Megane 3 - dużo negatywów słyszałem o awaryjności. Wizualnie podobny do Bravo za co plus, nie wiem jak z silnikami pod lpg...
Opel Astra III - mam już Astrę... :) poza tym w środku nie bardzo mi się podoba - do Bravo nie ma startu, raczej nie stanowi alternatywy.

Auta większe - tutaj rozważałem szczególnie Lagunę 3, jednak podstawowy silnik nie nadaje się do gazu, a mocniejszych praktycznie brak na rynku, a jak już są to cena +50%. No chyba, że diesel.
Dodatkowo rozważałem C5 i Mondeo, ale ciężko będzie w budżecie.
Poza tym segment D mi niepotrzebny, wiadomo byłoby fajnie, ale koszty utrzymania są chyba jednak istotniejsze....

I dlatego właśnie Bravo :) z rozsądku. A fantazję chcę zaspokoić tym, że będzie to wersja z Pakietem Sport, fajnymi felgami i niezłym wyposażeniam, choć zapewne z żalem będę musiał zrezygnować z Tempomatu (rzadko występuje Bravo), do którego w Asterce bardzo się przyzwyczaiłem.


Wiem, że bardzo długi post, ale i wymagania mam mocno sprecyzowane.
Z góry dziękuję za udział w dyskusji i wskazanie argumentów, dla których powinienem się zainteresować danym modelem w danej wersji silnikowej.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

13 Lut 2015, 12:29

Skoro już wybrałeś auto, bo większość alternatyw skreślasz, to nie ma sensu pytać o poradę. Większość alternatyw jakie bierzesz pod uwagę, to tutaj byś przeczytał, więc pewnie dlatego nie ma jeszcze odpowiedzi.
Z grupy VAG nikt Ci nic nie poleci ze względu na silniki benzynowe. NIESTETY.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lut 2015, 15:34

Też jestem ciekaw czy jest w Megane III jakiś silnik dobry do zagazowania?
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

13 Lut 2015, 15:49

Yankee napisał(a):Civic - taka naturalna alternatywa, fajny silniczek 1,8, ale z uwagi na słabe blachy i drogie części też wydaje mi się słabą alternatywą dla Bravo, biorąc pod uwagę moje kryteria.
Do 25k nic dobrego.
Yankee napisał(a):4) grupa VW - pewnie nikt tutaj nie poleci, ale patrz pkt 3, choć tu akurat argument to silniki.
No własnie... przecież w biorąc pod uwagę silniki to VW jest zerem. Jedynie 1.6 8v który nie jedzie i pali jak smok oraz 1.9 TDI 105KM.... Reszta nie jest warta polecenia.
Yankee napisał(a):Auta większe - tutaj rozważałem szczególnie Lagunę 3, jednak podstawowy silnik nie nadaje się do gazu, a mocniejszych praktycznie brak na rynku, a jak już są to cena +50%. No chyba, że diesel.
Dodatkowo rozważałem C5 i Mondeo, ale ciężko będzie w budżecie.
Laga III, Mondeo Mk4 oraz C5 III generacji zdecydowanie nie ten budżet.

Ode mnie
Lancia Delta w górnym budżecie - to samo co Bravo ale w efektowniejszej budzie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Deska windsurfingowa na dachu
    Jak przewieźć deskę windsurfingową lub kajak? Sprzęt pływający jest szczególnie trudny do przewożenia. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest umieszczenie go na dachu i odpowiednie przymocowanie do belek mocujących. ...