Kompakt za 55 tys zł po A3 8L 1,9 tdi

14 Lut 2020, 20:08

Witam,
poszukuje auta na dojazdy do pracy ok 20 km, do tego raz w tygodniu 150 km do domu rodzinnego.
Myślałem nad 2,0 TDI Golf VII albo 1,4 TSI
Czy przebiegi w tych nowoczesnych TDI to też tak jak za dawnych lat 200 tys to tyle co nic?
Więc Golf VII chodzi mi po głowie, albo Octavia III, na Audi A3 budżet zbyt mały chyba?

Chce coś oszczędnego bo nie chciałbym połowy wypłaty na paliwo przeznaczać :roll:
do tego coś fajnie wyglądającego no i raczej klasa starego A3 czyli kompaktowa.
Glowina2020
Nowicjusz
 
Posty: 5

16 Lut 2020, 13:30

Glowina2020 napisał(a):Czy przebiegi w tych nowoczesnych TDI to też tak jak za dawnych lat 200 tys to tyle co nic?
Niestety nowoczesne diesle są bardziej problematyczne.
Glowina2020 napisał(a):poszukuje auta na dojazdy do pracy ok 20 km, do tego raz w tygodniu 150 km do domu rodzinnego.
Ja bym tu szukał jakiejś fajnej benzyny.
Glowina2020 napisał(a):Więc Golf VII chodzi mi po głowie, albo Octavia III, na Audi A3 budżet zbyt mały chyba?
Musi to być koniecznie VAG?

Glowina2020 napisał(a):do tego coś fajnie wyglądającego no i raczej klasa starego A3 czyli kompaktowa
Co byś powiedział na Hondę Civic IX 1.8? Innym ciekawym samochodem będzie Mini Cooper. Dobrym wyborem była by też Astra K 1.4T ale to już mniej ciekawe auto od pozostałych dwóch.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Lut 2020, 14:31

Nówka Fiat Tipo w benzynie.

Kompakt, oszczędny, co do wyglądu to już kwestia gustu, ale nie jest źle - więc spełnia wszystkie wymagania.

Co do polubienia vaga, bo kupiłeś jakiś starszy diesel to możesz się rozczarować :(
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

16 Lut 2020, 20:30

Nie musi być VAG ale litości Astra w środku mega tandeta, tipo podobnie, do tego ponoć słabo jedzie 1,4T w Astrze.

Dlatego Golf bo jest fajny wewnątrz, nowoczesny i silniki tsi mega oszczędne podobno 8/100 takie 1,4 spala.
A 2,0 TDI wydaje mi się też trwałe czy się myle?
Ojciec kumpla prowadzi biznes ma Octavię z tym silnikiem już 250 tys przebiegu i sobie chwali. Czyli powinno dobrze się sprawować czy nie?
Nie wiem tylko czy przy moim użytkowaniu nie iść lepiej w TSI? fajna dynamiczna benzynka będzie lepsza.
Glowina2020
Nowicjusz
 
Posty: 5

16 Lut 2020, 21:48

Glowina2020 napisał(a):Nie musi być VAG ale litości Astra w środku mega tandeta, tipo podobnie, do tego ponoć słabo jedzie 1,4T w Astrze.

Dlatego Golf bo jest fajny wewnątrz, nowoczesny i silniki tsi mega oszczędne podobno 8/100 takie 1,4 spala.


Cały czas jedziesz narracją "vag super reszta nie" więc jak jest? Astra tandetnie wykonana a golf kosztujący tyle samo jest super?
BTW 8/100 dla kompakta 1.4 turbo to nie jest jakieś wybitnie niskie spalanie, raczej średnia a skoro mówimy o oszczędności to do takiej astry czy tipo zakładasz lpg i jeździsz prawie połowę taniej, w golfie już tak prosto nie jest

Glowina2020 napisał(a):A 2,0 TDI wydaje mi się też trwałe czy się myle?


Nigdy nie było tak, że jakiś silnik był spektakularnie trwały na tle konkurencji o tej samej konstrukcji. 2.0tdi od vag wytrzyma tyle samo co każdy inny dwulitrowy dieselek na cr

Glowina2020 napisał(a):Ojciec kumpla prowadzi biznes ma Octavię z tym silnikiem już 250 tys przebiegu i sobie chwali. Czyli powinno dobrze się sprawować czy nie?


Ile razy w życiu, w tym kraju, spotkałeś się z kimś kto otwarcie narzeka na swoje auto? Ile % jest takich kierowców? Znajomy ojca kiedy mu się "ałdi" rozkraczało i stało w serwisie mówił, że oddał na detailing
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lut 2020, 22:56

A do Golfa nie mogę gazu założyć? chyba tez mogę? z tego co wiem to tylko w Tipo raczej bedzie zwykły wtrysk zgadza się?
Poza tym zobacz sobie na wnętrza aut, Golf - współczesne, Astra, Tipo jak 2007 rok, dla mnie kasa którą posiadam jest taka że jestem wstanie coś lepszego kupić niż auta pokroju Astry które nie urywają tyłka środkiem, konsolą, plastikami.
Astra na zewnątrz może ładna ale wewnątrz :roll:

I to nie chodzi o narracje tylko mam oczy, jak Tobie się podobają auta które wyglądają w środku jakbyśmy mieli zeszłą dekadę to spoko.

Invi napisał(a):Ile razy w życiu, w tym kraju, spotkałeś się z kimś kto otwarcie narzeka na swoje auto?
Wiele razy, np kumpela narzekała na Peugota (nie pamiętam jaki to był 307?..) teraz ma Toyote Yaris i sobie chwali.
Glowina2020
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pagani Huayra - centralnie umieszczony wydech
    Samochody ze stajni Pagani zawsze słynęły z ekstrawaganckiego wyglądu i nie inaczej jest w przypadku następcy modelu Zonda, czyli Huayry. Tak samo jak w Lexusie LFA, wszystkie końcówki wydechu włoskiego auta skupiono ...

16 Lut 2020, 23:10

Glowina2020 napisał(a):A do Golfa nie mogę gazu założyć? chyba tez mogę? z tego co wiem to tylko w Tipo raczej bedzie zwykły wtrysk zgadza się?
Poza tym zobacz sobie na wnętrza aut, Golf - współczesne, Astra, Tipo jak 2007 rok, dla mnie kasa którą posiadam jest taka że jestem wstanie coś lepszego kupić niż auta pokroju Astry które nie urywają tyłka środkiem, konsolą, plastikami.
Astra na zewnątrz może ładna ale wewnątrz

I to nie chodzi o narracje tylko mam oczy, jak Tobie się podobają auta które wyglądają w środku jakbyśmy mieli zeszłą dekadę to spoko.


To może wsiądź do każdego auta i sprawdź organoleptycznie? A jeśli chodzi o wygląd to kwestia gustu, ja o tym nie mówię a o ocenianiu jakosci wnętrza że zdjęć.
Gaz możesz założyć do wszystkiego, do diesla, do hybrydy, mamy w końcu XXIw, kwestia tego co się opłaca. LPG w golfie z wtryskiem bezposrednim opłaca się akurat bardzo średnio.

BTW nie porównuj Tipo do astry czy golfa bo nowka kosztuje tyle co 3-4 latki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lut 2020, 23:55

Invi napisał(a):LPG w golfie z wtryskiem bezposrednim opłaca się akurat bardzo średnio.

A jaki jest wtrysk w Astrze K w 1,4T?

Z cenami Astry też raczej tak nie do końca bo z tego co widzę to w cenie 4-5 letniego Golfa na wypasie kupuje roczną Astrę, czyli Golf najdroższy chyba nie bez przyczyny

To może inaczej co dla mnie lepsze 2,0 TDI czy np 1,4 TSI?
Glowina2020
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Lut 2020, 00:20

Przy tych przebiegach zarowno sprawdzi sie Diesel jak i Benzyna
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2020, 08:27

Napisz coś więcej o tym przebiegu. Te 20 km to w jedną stronę do roboty czy w obie? Po mieście czy po trasie? W weekend 150 km w jedną stronę?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

17 Lut 2020, 10:20

W VAG-u trwalsze będą diesle niż benzyniaki. Pod jednym warunkiem - trzeba korzystać z nich zgodnie z przeznaczeniem, czyli głównie trasa, a jazda po mieście po osiągnięciu temperatury roboczej. Kupisz 5-letniego diesla z przebiegiem 200 tys.który miał wymieniany olej co 30 tys.,zaczniesz jeździć po przysłowiowe bułki na zimnnym silniku to prędzej czy później zaczną się problemy np.z DPF-em. Jeśli opiszesz nam codzienną eksploatację to będziemy w stanie coś więcej Ci doradzić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2020, 11:05

W Astrze K też wtrysk bezpośredni więc "opłacalność" taka sama jak w golfie.
Kolego bierz 1,4 tsi, szkoda męczyć diesla na takie przeloty.
Tym bardziej że charakterystyka TSI zbliżona do TDI
Masz jeszcze Leona (te same silniki) + 5 lat gwarancja, więc warto rozważyć.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Lut 2020, 11:13

Bartolekk napisał(a):Kolego bierz 1,4 tsi, szkoda męczyć diesla na takie przeloty.


Najpierw to nich autor rozpisze jakie robi przebiegi, bo jak to jest dziennie 20 km po trasie w jedną stronę i tygodniowo 150 km po trasie w jedną stronę to pb się nie opłaca kompletnie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

17 Lut 2020, 12:27

Czyli ok 20 tys rocznie, czyli to nie jest wcale jakoś super potężny przebieg, typu 50-60 tys rocznie.
Poza tym nie wiadomo te dojazdy do pracy jakimi drogami są bo jak 20 km nawet w 1 str z czego 10 km w korkach to fajnie będzie miał taki diesel
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Lut 2020, 12:36

Bartolekk napisał(a):Czyli ok 20 tys rocznie, czyli to nie jest wcale jakoś super potężny przebieg


Licząc to co autor napisał dokładnie 24 tys rocznie (zakładając że poza tym w ogóle nie jeździ), czyli diesel ma sens.

Bartolekk napisał(a):Poza tym nie wiadomo te dojazdy do pracy jakimi drogami są bo jak 20 km nawet w 1 str z czego 10 km w korkach to fajnie będzie miał taki diesel


Dlatego ważne żeby to napisał, a nie zakładać z góry że tsi będzie super.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193