Kompaktowe kombi 25 - 30 tys

23 Lis 2020, 09:42

Powiększa albo raczej zaczyna tworzyć mi się rodzina i jestem zmuszony zmienić samochód na jakieś kombi. Samochód nie musi być bardzo duży, ważne żeby do bagażnika zmieścił się ze spokojem wózek spacerowy.

Mój budżet to 30 tys, ale wolałbym wydać ciut mniej i mieć na naprawy/ubezpieczenie. Przebiegi roczne to ok 15 - 20 tys, głównie dojazdy do pracy 15km w jedną stronę + jazda po mieśnie na zakupy itd. Skłaniam się ku benzynie, nie wiem czy diesiel mi się opłaci w tym wypadku? Oprócz tego kilka razy w roku dłuższa trasa w góry lub nad morze
Oczekuję w miarę niskich kosztów utrzymania samochodu i co za tym idzie niezawodności na wysokim poziomie. Moc to sprawa drugorzędna.

Co póki co biorę pod uwagę (z benzyn):
-Kia ceed/hyundai i30 1.6 (czy w tej kwocie można kupić 2gen?)
-opel astra j 1.6/1.4T
-Audi a3 8p 1.6
-Ford Focus mk3 1.6
-Renault megane 1.6/1.4tce
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 317
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Lis 2020, 11:15

-Kia ceed/hyundai i30 1.6 (czy w tej kwocie można kupić 2gen?) - będzie ciężko. Za to za ~20 tys. kupisz pierwsze generacje i zostanie Ci w kieszeni 10 tys. na pakiet startowy, ubezpieczenie etc.
-opel astra j 1.6/1.4T - ok, przy czym jeśli celujesz w kombi to nie brałbym słabszego silnika niż 1.4T 120/140KM. W celu ograniczenia kosztów bezproblemowo możesz założyć LPG.
-Audi a3 8p 1.6 - to nie jest kombi, więc raczej odrzuciłbym to auto
-Ford Focus mk3 1.6 - ok, tutaj warto szukać wersji 105 jak i 125KM
-Renault megane 1.6/1.4tce - bezpieczniejsza opcja to 1.6 (najlepiej 110KM z 6-biegową skrzynią), ale to raczej muł.

Osobiście skupiłbym się na Oplu z LPG, ma najprzestronniejsze wnętrze i znośną dynamikę np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lis 2020, 23:46

A jak wygląda sytuacja ze skrzynią w Astrze J? Różne opinie o nich krążą, a nie są to tanie rzeczy.
prezesgt
Nowicjusz
 
Posty: 19

24 Lis 2020, 09:06

Podepnę się pod temat i z ciekawości zapytam
Jaką astrę J chcecie kupić w budżecie do 30 tyś ? Jeszcze w wersji turbo ??
Na otomoto takich ofert nie ma.
Ceny zaczynają się od 40 tyś.
Tańsze to są uszkodzone, sprowadzane albo z dużymi przebiegami.
Także może ja źle szukałem.

Odpowiadając na pytanie o skrzynie, poczytaj sobie fora dot opla astry.
Niektórzy piszą, że po 200 tyś km skrzynia wyje. Ale inni nie mają z nią problemów.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Lis 2020, 12:32

Cynerion napisał(a):Podepnę się pod temat i z ciekawości zapytam
Jaką astrę J chcecie kupić w budżecie do 30 tyś ? Jeszcze w wersji turbo ??
Na otomoto takich ofert nie ma.
Ceny zaczynają się od 40 tyś.
Tańsze to są uszkodzone, sprowadzane albo z dużymi przebiegami.
Także może ja źle szukałem.


Chyba pomyliłeś Astrę J z Astrą K.
Astra J jest produkowana od 2009 roku i spokojnie kupi się taką za 25-30 tysięcy, nawet z 2014-15 roku (wkleiłem linki powyżej).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lis 2020, 13:30

Ossy
Właśnie nie. Mówię o astrach J. W miarę niski przebieg w okolicach setki to są już ceny ok 40 koła.
Przykłady które podlinkowałeś, jasne, są tańsze; ale nalatane ponad 200 tyś.
Wiem, wiem, sprowadzane auta mają na licznikach 150 a w rzeczywistości koło 400 i jeżdżą, a przynajmniej tak kiedyś było. Ale czy taka astra wytrzyma drugie tyle ? Bo niektórzy straszą, że silnik na złom przed 300 tyś km.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akcesoria zimowe – wyposaż swoje auto!
    Mróz potrafi naprawdę narobić sporo szkód, jeżeli chodzi o wygodę i komfort jazdy zimą. Na pewno nieraz musiałeś rano wstawać wcześniej tylko po to, by odpowiednio przygotować Twoje auto do jazdy. Na szczęście ...

24 Lis 2020, 15:19

Po prostu trzeba pogodzić się z tymi przebiegami - większość tych aut w ogłoszeniach to są auta flotowe i tam robi się co najmniej 30 tys./rok. Auta z prywatnych rąk to rzadkość, mało kto się pozbywa paroletniego auta z małym przebiegiem. Silnik 1.4T może nie jest idealny, ale bez przesady te 200 tysięcy to jeszcze nie jest tragedia.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lis 2020, 23:04

Cynerion napisał(a):Właśnie nie. Mówię o astrach J. W miarę niski przebieg w okolicach setki to są już ceny ok 40 koła.
i takie będą ceny, bo Astra J 1.4t ma dobrą opinię - dynamiczny silnik z turbo, który można przerobić bez problemu na LPG., zresztą jeden z ostatnich jeśli nie ostatni tego typu pod LPG. Po prostu opinia winduje ceny - podobnie jest np z Octavią II 1.6 MPI vs 1.4 TSI - te pierwsze mają chore ceny, ale to przez opinię o niezabijalności i możliwość taniego oraz łatwego przerobienia na LPG.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Lis 2020, 18:53

Cynerion napisał(a):Ossy
Właśnie nie. Mówię o astrach J. W miarę niski przebieg w okolicach setki to są już ceny ok 40 koła.


Dodam, że gdyby szukać hatchbacka zamiast kombi to dużo łatwiej o niski przebieg np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2020, 16:15

A jak wygląda kwestia zamiany instalacji ?
Jest opel z fabryczną, załóżmy że takiego kupuje. Da się taką instalację przerobić na niefabryczną, wykorzystując jej część komponentów a zmieniając sterownik ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Gru 2020, 10:56

Cynerion napisał(a):Da się taką instalację przerobić na niefabryczną, wykorzystując jej część komponentów a zmieniając sterownik


W renomowanym warsztacie pewnie zaproponują Ci wymianę wszystkiego "pod maską": wtryski, reduktor, sterownik. Zostaje butla, wlew etc.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002