Kończący się lewy pas

28 Lip 2020, 13:54

Ciekawi mnie wasza opinia .Jest zwężenie z lewej pojazd nr. 1. Pojazd nr. 2 jedzie po bus pasie przecinając linię ciągłą. Kto według was będzie sprawca w przypadku ewentualnej kolizji. Z jednej strony na ten pas można włączyć się dopiero pod koniec, bo jest linia ciągła i nie można jeździć po bus pasie z drugiej strony pojazd nr. 1 zmienia pas i nie ma utrudnionego ruchu, więc jazda na suwak nie obowiązuje. ?????
F4ury
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Lip 2020, 17:09

F4ury napisał(a):Pojazd nr. 2 jedzie po bus pasie przecinając linię ciągłą.
Jak to przecina linię ciągłą? Przecież jadąc bus pasem nie ma jak jej przeciąć.

Pojazd nr 1 powinien zostać wpuszczony przed pojazdem nr 2 według zasady jazdy na suwak.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

28 Lip 2020, 18:55

Pojazd nr2 dostaje mandat za jazdę buspasem, a pojazd nr1 jest winnym kolizji.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2020, 19:10

Są dwa pasy którymi kontynuuje się jazdę prawy to bus pas lewy normalny. Od skrzyżowania ciągnie się linia ciągła. Dopiero trochę przed zwężeniem pojawia się przerywana. Pojad jadący za mną zmienia pas na prawy. Przecina linię ciagła. W pewnym momencie pas zmienia sie w jeden ponieważ remontują tam nawierzchnię. Bus pas jest oznaczony znakiem poziomym bus pas
F4ury
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Lip 2020, 05:25

Przy rozstrzyganiu takich spraw, bierze się pod uwagę bezpośrednią przyczynę kolizji. Pojazd nr1 zmienia pas ruchu i nie ustępuje pierwszeństwa pojazdowi nr2 już znajdującemu się na tym pasie.
To że pojazd nr2 przekroczył linię ciągłą i jedzie nielegalnie buspasem nie przesądza o jego winie przy takiej kolizji.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2020, 09:47

Panowie - przecież sprawa jest prosta - zmieniając pas, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który się na nim znajduje...Czyż tak nie mówi przepis z ustawy? A to, czy pojazd 2 zmienił pas wcześniej i przejechał po ciągłej, w przypadku kolizji nie ma żadnego znaczenia. Pojazd 1 ma obowiązek przepuścić pojazd 2. Kierowca pojazdu 2 może co najwyżej dostać mandat za najechanie na ciągłą.
Inną kwestią jest jazda na suwak. Jednakże mimo wszystko pojazd 2 ma pierwszeństwo. Jak dojdzie do kolizji, to kierowca pojazdu 1 dostaje mandat za nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu pojazdowi 2, a kierowca pojazdu 2 dostaje mandat za nie wpuszczenie przed siebie pojazdu 1. Mandat jest śmieszny i mało kiedy dochodzi do jego wyegzekwowania, ponieważ na miejscu musiałaby stać policja i rejestrować wykroczenia. A kierowca może się tłumaczyć, że nie zauważył tego z lewej i tyle. Jak to w Polsce bywa, chcą zrobić coś dobrego, robią to, ale w efekcie końcowym i tak to spieprzą.
To, że prawy pas to bus pas, nie ma tu znaczenia, ponieważ jak wspomniał autor na lewym pasie prowadzone są prace drogowe i jest zwężenie jezdni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

29 Lip 2020, 13:26

Mam podobny punkt widzenia. Jazda na suwak odpada, ponieważ nie było zatoru, a w brew powszechnej opinii. Nie jeździ się zawsze na suwak, ot tak. Z jednej strony jest to oczywiste, że pojazd numer jeden zmienia pas. Bardziej zastanawiało mnie to jak rozsądzą w takich sprawach policja w przypadku kolizji. Swoją drogą to jest dla mnie nonsens, iż osoba łamiąca przepisy jest w sytuacji uprzywilejowanej. Pojazdy znajdujące się na pasie razem z samochodem nr ,1 powinny się włączyć w miejscu do tego wyznaczonym ustępując pierwszeństwa przejazdu, pojazdom uprzywilejowanym do poruszania się na bus pasie. :/
F4ury
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Lip 2020, 05:42

F4ury napisał(a):Swoją drogą to jest dla mnie nonsens, iż osoba łamiąca przepisy jest w sytuacji uprzywilejowanej.

To samo jest przy innych sytuacjach. Jeżeli wymusisz pierwszeństwo na piracie drogowym, jadącym sporo ponad limit, to też będzie na 99% Twoja wina.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Lip 2020, 10:26

F4ury napisał(a): Jazda na suwak odpada, ponieważ nie było zatoru,

Nie musi być zatoru :
Art. 4a PoRD:
W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.
Oprócz tego przypomnę, że jazda na suwak obowiązuje tylko wtedy, kiedy kończącym się pasem dojeżdżamy do samego jego końca. Jak zjeżdżamy wcześniej np. 30 m to jazda na suwak już nie obowiązuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000