Konserwacja - jakich środków użyć?

27 Maj 2021, 19:55

Cześć,
Chciałbym się wziąć za konserwację podwozia i profili zamkniętych. Planuję umyć wszystko, oczyścić z nalotów korozji, odtłuścić i następnie nałożyć na to APP R-STOP, później podkład epoksydowy, a na koniec Valvoline Tectyl Bodysafe lub Boll - srodek do konserwacji na pędzel. Co będzie lepsze z tych dwóch ostatnich lub czy w ogóle warto zapłacić więcej za valvoline? Do konserwacji profili myślałem użyć Tectyl Cavity Wax. Jeżeli macie uwagi to piszcie, bo w tym temacie jestem świeży. :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
MW9
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: brak

28 Maj 2021, 09:06

MW9 napisał(a):na koniec Valvoline Tectyl Bodysafe lub Boll
Ja jakiś czas temu nakładałem środek z Boll do konserwacji pistoletem ale jak bym miał ponownie robić to chyba wolałbym ten pierwszy który wymieniłeś.

Robiłem podobnie tyle, że na oznaki korozji używałem innego preparatu. Przed jego nałożeniem zostawiłem auto po umyciu na 24h żeby dobrze wyschło (było ciepło na dworze ponad 20 stopni). Po nałożeniu preparatu który reaguje z rdzą również zostawiłem na jeden dzień żeby sobie odpowiednio wyschło i zareagowało.

MW9 napisał(a):Do konserwacji profili myślałem użyć Tectyl Cavity Wax
Jak nie masz tam oznak korozji to ok ale jak już cos jest to warto użyć czegoś co zareaguje z rdzą np. Krown. Ja w samochodzie który był w miarę świeży (4 lata) zabezpieczałem profile APP F410 i byłem zadowolony.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10167
Zdjęcia: 35

28 Maj 2021, 09:47

MW9 w teorii wszystko jest ok więc zostaje tylko działać. Pytanie czy masz dostęp do powietrza do natrysku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16727
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Maj 2021, 10:44

Rokiko napisał(a):Jak nie masz tam oznak korozji to ok ale jak już cos jest to warto użyć czegoś co zareaguje z rdzą np. Krown.

Nie mogę znaleźć za dużo opinii o tym środku. Jest dobry do takich rzeczy? Właśnie to mi dało do myślenia, że może lepiej użyć czegoś, co zatrzyma ewentualną rdzę, a po jakimś czasie wprowadzić tam jakiś preparat z woskiem.

Kao napisał(a):MW9 w teorii wszystko jest ok więc zostaje tylko działać. Pytanie czy masz dostęp do powietrza do natrysku?

Tak, mam kompresor.
MW9
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: brak

09 Gru 2022, 14:12

jak wyglada auto po Krown tak po roku? bo oni zalecaja by co rok robić..
Sepuku
Nowicjusz
 
Posty: 14

09 Gru 2022, 16:52

Sepuku napisał(a):jak wyglada auto po Krown tak po roku? bo oni zalecaja by co rok robić..
Jak jeździsz dużo w deszczu to powłoka częściowo zmywa się nie jest tak trwała dlatego trzeba ją uzupełniać. Plusem takiej powłoki jest to że nie twardnieje bo jest taka oleista i dobrze wszędzie wnika we wszystkie zakamarki.
Jest lepsza powłoka Rust Stop Check która znacznie dłużej się utrzymuje i posiada inhibitory korozji, trudniej się ją trochę nakłada bo jest gęstsza ale uważam, że lepiej się spisuje. Stosowałem obie powłoki więc jakieś tam porównanie mam między nimi :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10167
Zdjęcia: 35

11 Gru 2022, 09:40

super, poszukam czy ktoś robi rust checkiem, no po deszczu sie jezdzi oraz szuram bebechem po śniegu
Sepuku
Nowicjusz
 
Posty: 14