Kontrola trakcji i system AS&G

08 Lut 2020, 12:12

Witam, jak wyłączyć poszczególne systemy, a przedewszystkim kontrolę trakcji w mitsubishi colt ralliart 1.5t 2009r.

Drugie moje pytanie brzmi czy kontrola trakcji wpływa jakoś na czas od 0-100? Jak tak, to jaki ma wpływ.

A no i jeszcze jedno czy w takim modelu jak ja mam można było mieć as&g i podgrzewane fotele?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

08 Lut 2020, 13:02

Mankovsky napisał(a):Drugie moje pytanie brzmi czy kontrola trakcji wpływa jakoś na czas od 0-100? Jak tak, to jaki ma wpływ.

Ma duży wpływ bo tak naprawdę zaczyna działać przy nawet najdrobniejszym poślizgu typu kamyk pod kołem a kończy już daleko po tym jak jak ten kamień zostanie wypluty przez oponę.
Ty byś nie poczuł a trakcja dostanie szału :D
Jeżeli przesz na wyniki to pomyślał bym o sprawdzeniu zbieżności ale przez kogoś ogarniętego znającego się na ustawach aut sportowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lut 2020, 20:38

Ktoś coś jeszcze?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

09 Lut 2020, 11:39

Mankovsky napisał(a):Witam, jak wyłączyć poszczególne systemy, a przedewszystkim kontrolę trakcji w mitsubishi colt ralliart 1.5t 2009r.

ABS-u, ASR-u, TC nie wyłączysz. Nie ma takiej możliwości. ESP w niektórych samochodach można wyłączyć. Nie wiem, czy u ciebie jest taka możliwość. Jeżeli jest to musisz mieć do tego przycisk opisany po prostu ESP. Jak nie masz, to nie wyłączysz.
Mankovsky napisał(a):Drugie moje pytanie brzmi czy kontrola trakcji wpływa jakoś na czas od 0-100? Jak tak, to jaki ma wpływ.

Ma wpływ.Nie będę ci tu opisywał całej procedury działania tego systemu - poczytaj na spokojnie w necie, a na pewno zrozumiesz. W skrócie napiszę ci, że chodzi po prostu o poślizg kół podczas ruszania i podczas przyspieszania. A jak jest poślizg kół, to jest strata czasu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2020, 12:33

Mankovsky napisał(a):A no i jeszcze jedno czy w takim modelu jak ja mam można było mieć as&g i podgrzewane fotele?
Podgrzewane fotele można zrobić ale sporo zachodu i taniej wychodzi zakup takiej maty podgrzewanej na siedzenie. Jednak jak byś chciał przerabiać jest to do zrobienia tylko zobacz czy taniej nie wyjdzie zakup takich samych foteli już z matami grzewczymi bo wtedy zostanie tylko podłączenie.
Co do systemu AS&G (Auto Stop & Go) który wyłącza silnik po zatrzymaniu samochodu, wrzuceniu na luz i zdjęciu nogi z pedału sprzęgła. Ponowne uruchomienie jednostki napędowej następuje po wciśnięciu sprzęgła. Teoretycznie jak silnik zgaśnie oszczędzasz paliwo ale nie do końca jest to dobre rozwiązanie ponieważ częste gaszenie i rozruch nie wpływają dobrze na pozostałe podzespoły silnika i akumulator. W rzeczywistości AS&G więcej nasz kosztuje podczas eksploatacji niż zaoszczędzone paliwo dlatego jak go nie masz to powinieneś się cieszyć :) Nie polecam.
Sam jak jeżdżę samochodem z podobnym systemem to go zawsze wyłączam.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru
    Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania ...