Kontrolka akumulatora w megane I dti 1.9

06 Mar 2016, 13:06

Witam. Problem jest następujący: Zaświeciła się kontrolka akumulatora + stop (wczesniej nie mialem takiego problemu) auto normalnie odpala i jeździ, sprawdziłem akumulator jest naładowany na full( w sumie ma lekko ponad rok) jedyny mankament ti taki, ze wycieraczki słabo "chodzą" nawet na najszybszym ustawieniu nie wiem czy to ma wpływ. I jeszcze jedno.... Od jakiegoś czasu mialem tzw. Choinkę na pulpicie bo okazało się ze kabel masy się urwał ( ale juz to zrobiłem) czy to alternator? Jesli tak jak to sprawdzić? P.s od dłuższego czasu auto jeździ mało i krótko
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

06 Mar 2016, 13:08

defens napisał(a):sprawdziłem akumulator jest naładowany na full

A jak go sprawdziłeś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2016, 13:36

Nabylem droga kupna taki " przyrząd miernik" do sprawdzania akumulatorów i prądnic (co prawda z lidla, ale pokazuje Full)
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

06 Mar 2016, 13:39

Wszystko fajnie - tylko to "full" to znaczy ile?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2016, 15:04

Wg tego urządzenia to jest 12,6 V.a czy zmierzyć miernikiem?
Edit:
Zmierzyłem miernikiem i na wyłączonym silniku ma 12,27V a na włączonym 12,20V czyli pewnie akumulator?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

06 Mar 2016, 20:57

defens napisał(a):Wg tego urządzenia to jest 12,6 V.a czy zmierzyć miernikiem?

Jakiego urządzenia :?: Nie możesz normalnie pisać, tylko musisz pisać zagadkami? W ten sposób możemy sobie pisać nawet miesiąc...
defens napisał(a):Zmierzyłem miernikiem i na wyłączonym silniku ma 12,27V a na włączonym 12,20V czyli pewnie akumulator?

Kontunuując pisanie w pytania i odpowiedzi, to czy zapoznałeś sie z instrukcją swojego samochodu i czy sprawdziłeś, co oznacza ta czerowna kontrolka akumulatora, jak się świeci podczas pracy silnika?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chevrolet Corvette C7 - 4 potężne końcówki wydechu
    Amerykanie słyną z zamiłowania do sportowych samochodów z potężnymi silnikami. Ale czasami ich mania wielkości dotyka również pozostałych części samochodu. Dowodem tego może być Chevrolet Corvette 7. generacji. ...

06 Mar 2016, 21:48

Sorka za te zagadki, ale problem z tym autem jest juz irytujący ( tak na marginesie) akumulator sprawdziłem urządzeniem do pomiaru akumulatorów i prądnic ( taki prosty przyrząd z 3 diodami) wracając do tematu czy problem tkwi w alternatorze? P.s zauważyłem jeszcze jeden szczegół- zawsze przy przekręceniu kluczyka bylo słychać przez ok.10 sekund charakterystyczny dźwięk "płynięcia prądu" ( trudne do opisania) teraz tego nie ma, wszystko kabelki, przewody dochodzące do alternatora sprawdziłem i nie są poluzowane itp. Z góry dziękuję za podpowiedz
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

07 Mar 2016, 16:40

defens napisał(a):akumulator sprawdziłem urządzeniem do pomiaru akumulatorów i prądnic ( taki prosty przyrząd z 3 diodami)
Weż to wyrzuć , byle daleko abyś tego nie znalazł .
defens napisał(a):Zmierzyłem miernikiem i na wyłączonym silniku ma 12,27V a na włączonym 12,20V czyli pewnie akumulator?
Jedyny słuszny i wiarygodny pomiar. Wynika z niego że nie masz ładowania. Do sprawdzenia alternator.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2016, 18:08

No i po oględzinach i wstępna diagnoza to alternator ( tak jak Bonifacy pisał;)) jutro się okaże u elektryka co dokladnie się stało.
Dzięki
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

08 Mar 2016, 21:35

Gdybyś nie pisał zagadkami, to już dawno byś wiedział, że to alternator. A gdybyś przeczytał instrukcję obsługi swojego samochodu, to nawet na forum byś pisać nie musiał, bo od razu znałbyś problem.
W altku zapewne albo diody albo szczotki. Dobrze by było, jakby mechanik/elektryk zrobił regenerację tego alternatora, by ci dłużej posłużył.
A jeszcze wcześniej, przed oddaniem auta w ręce mechanika, warto było zajrzeć do alternatora, czy czasem przewód od kontrolki akumulatora nie wypadł z zacisku. No ale teraz to już zapóźno.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2016, 14:24

Kabelek od akumulatora (w alternatorze)byl nie tknięty bo sprawdzałem. Alternator po regeneracji.dzięki za porady
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999