Kontrolka oleju

28 Paź 2009, 09:04

Witam Forumowiczów.
Mam vw vento 1.9TDI z 1994r. przy uruchamianiu zimnego silnika z tłumika wydobywa sie sporo biało-siwego dymu i miga 1-2 razy kontrolka oleju. zresztą kontrolka miga 1-2 razy przy każdym uruchamianiu silnika. dodam ze nie ubyło płynu chłodniczego co raczej wyklucza wypalenie uszczelki pod głowicą. olej to mineralny 15W-40. auto ma katalizator. proszę o poradę...
w_os
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Lublin
  • 28 Paź 2009, 09:10

    przyczyn może być wiele od spalonej świecy dogrzewającej po umierającą pompę oleju,
    domowo można sprawdzić grzanie świec, ewentualnie kompresje, która odpowie czy pierścienie nie są zajechane, reszta raczej warsztat.
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    28 Paź 2009, 09:21

    czyli powazna sprawa. no cóż. no ale w sumie samochód ma moc, nic nie dymi i odpala bez problemu w zimne dni. dzieki za pomoc. czeka mnie wizyta w warsztacie...
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    28 Paź 2009, 09:34

    A jaki silnik się już nagrzeje,toteż ten dym wydobywa sie rury wydechowej,czy tylko jak auto jest zimne?
    O tej porze roku,z każdego prawie samochodu,jak jest silnik zimny,wydowbywa się dość dużo białawego dymu.Jest tak aż do rozgrzania układu wydechowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Paź 2009, 09:42

    jak silnik jest rozgrzany to nie ma zadnego dymu. nawet czarnego jak to w dieslach.
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    28 Paź 2009, 20:59

    No to masz wszystko ok.Poprostu o tej porze roku tak jest.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Instalacje gazowe III generacji
      Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...

    29 Paź 2009, 11:10

    tylko ta kontrolka ... ona miga zawsze 1-2 razy przy uruchamianiu. niezaleznie czy silnik jest cieply czy zimny...
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    29 Paź 2009, 13:11

    A w jakim stanie jest olej w silniku?Sprawdzałeś jego stan?Możeczasna wymianę?
    Może też już być wysłóżona pompa oleju.Ale dopóki kontrolka ta nie zaświeca się podczas jazdy,to nie ma czym się martwić.Dla pewności możesz oczywiście sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju.Może to być też sam czujnik oleju.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 17:56

    stan oleju jest w normie(chociaz mechanik troche za duzo go nalal bylo ok 3mm ponad poziom max. ale jakies 2tys km pozniej spuscilem nadwyzke). olej byl wymieniany w lipcu 15W-40 mineralny. moze to ma jakis zwiazek z rodzajem oleju?
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    29 Paź 2009, 18:07

    A jaki olej był wcześniej i jaki jest teraz?Chodzi mo oczywiście nie o producenta ale lepkość.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 18:29

    wczesniej to nie wiem jaki byl bo w lipcu samochod byl kupiony. a ten olej co teraz to:
    API : SL/CF
    ACEA : A3-02/B3-98 wyd.2
    Lepkość: SAE: 15W-40
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    29 Paź 2009, 20:48

    W tym układzie,to raczej nie olej jest przyczyną.
    A ta kontrolka miga podczas kręcenia rozrusznikiem,czy jak tylko przekręcisz kluczyk w stacyjce do pozycji,w której zaświecają się kontrolki?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 21:31

    kontrolka miga zaraz po uruchomienu silnika. podczas wlaczenia zapłonu zaswieca sie (tak powinno byc). podczas krecenia rozrusznikiem jest zgaszona. gdy silnik zalapie to wtedy mignie 1-2 razy.
    w_os
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Lublin

    29 Paź 2009, 22:03

    Olej gęsty pompa siada i stąd na zimnym silniku mignie kilka razy kontrolka, a będzie jeszcze gorzej w zimie bo olej jeszcze bardziej zgęstnieje
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska