Kontrolka oleju zaczęła mrugać podczas jazdy

15 Lip 2018, 15:44

panowie dziś w podczas trasy najpierw w jedno stronę 340 km ok z powrotem po 200 km zaczęła mrugać kontrolka oleju podczas jazdy zatrzymałem się dolałem oleju do max dla pewności zapaliłem ok ruszyłem jakieś 60 km ok i znów zaczęła mrugać zatrzymałem dolałem 100 ml zapaliłem ok i dojechałem na wolnych nie mruga podczas hamowania nie mruga panowie może być to pompa oleju która na gorącym oleju nie daje rady a po dolaniu gęstego świeżego polesza sie wartość po czym znów nagrzewa sie i to samo czy może olej stracił smarowność wymieniany 7 tys temu nie kopcił silnik pracował ok tylko zauważyłem szymrowanie z prawej strony przy kole a tam jest pompa
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Lip 2018, 08:21

tomaszjed napisał(a):zaczęła mrugać kontrolka oleju podczas jazdy zatrzymałem się dolałem oleju do max
A jaki był stan oleju przed dolaniem?
tomaszjed napisał(a):panowie może być to pompa oleju która na gorącym oleju nie daje rady a po dolaniu gęstego świeżego polesza sie wartość po czym znów nagrzewa sie i to samo
Najprościej będzie zmierzyć ciśnienie oleju bo problemem może być też czujnik.

Ile oleju przepala silnik bo piszesz o dolewaniu ale nic nie wspomniałeś o tym ile go ubywa.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Lip 2018, 13:58

przed dolaniem był w połowie miarki pochodził chwile po czym zgasiłem dolałem zapaliłem i ruszyłem było dobrze z 40 -50 km po czym znów to samo zatrzymałem dolałem z setke i znów ruszyłem i dojechałem do domu spalanie oleju 1 l na 8000 tys km co tyle wymieniam dzis zapaliłem pochodził wszystko ok pojechałem do pracy 22 km wszystko dobrze cisza nic nie mruga z powrotem pojechałem inną drogą 35 km i dobrze silnik ok na małych obrotach nie mruga nic się nie dzieje dziwne przeciez silnik jest gąrący czyzby olej mam wlany valvolane 5w 40 max life przebieg 7tys
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Lip 2018, 09:11

panowie sprawa sie wyjasniła okazało się że smok był bardzo przy pchany mimo ze olej wymieniam co 8 tys to nie zapobiegło to zaklejeniu użytkuje go od 2012 przejechałem 130 tys i smok się zapchał u mnie w okolicy jest szpec od japonców i postanowiłem go oddać w jego ręce powiedział że to wada hiundaia ,kii ,hondy ,mazdy zabijanie smok gdyż u nich dół wytwarza dużo gazów spalających olej przez podkładki wtrysków albo częsta wymiana oleju i co dwa lata czyszczenie smoka pomaga stosowanie oleju c 3 nisko popiołowych lub trzeba pilnować podkładek wtryskiwaczy
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zegarek Nissan Nismo Watch
    Nissan przedstawia pierwszy zegarek typu smartwatch, umożliwiający nawiązanie połączenia pomiędzy samochodem i kierowcą. Nissan zostanie pierwszym producentem samochodów, który opracował zegarek smartwatch stworzony ...