Kontrolki w Hondzie Accord silnik 2,2i-DTEC MT 2011r

27 Gru 2021, 11:29

Witam !
Pojawiły mi się dwie kontrolki świecące na żółto CHEK SYSTEM i PGM-FI. Czego one dotyczą i co można zdiagnozować ?
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Gru 2021, 11:35

Po podłączeniu do komputera wyszły błędy B1B20 i P16D3, co wskazuje na tylny czujnik wysokości i świecę żarową na 4 cylindrze.
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Gru 2021, 11:36

Ale doszła kontrolka CHEK SYSTEM-Na chwilę spadła moc ,gdy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie moc przywrócona a kontrolka dalej świeci na żółto.
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Gru 2021, 13:20

Dzej napisał(a):PGM-FI
Generalnie ten błąd nie powinien pojawić się w silnikach diesla bo dotyczy benzyny ale jeżeli już tak się stało to chyba jedyną przyczyną kiedy on może się pojawić jest możliwość zapowietrzenia układu paliwa. Czy nie masz czasem mało paliwa w baku? Jak tak to spróbuj zatankować chociaż tak na 3/4 a najlepiej na full i sprawdzić czy coś to zmieni.

PGM-FI - dotyczy układu wtryskowego.

Dzej napisał(a):P16D3
Ten błąd dotyczy chyba świecy żarowej nr 4 i warto by było sprawdzić przy okazji wszystkie. Tu może być nie tyle wina samej świecy co jej podłączenia lub uszkodzonej wiązki przewodów.

Dzej napisał(a):B1B20
Ten błąd wskazuje na wysokość poziomowania nadwozia i jest używany w przypadku ksenonów. Masz takie światła z przodu?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

27 Gru 2021, 13:45

Tak mam ksenony. Jęśli chodzi o stan paliwa, to jest zatankowany do pełna ,a błąd dalej się pojawia.
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Gru 2021, 13:55

Dzej napisał(a):Tak mam ksenony.
Po włączeniu zapłonu widać jak przechodzą poziomowanie?
Dzej napisał(a):Jęśli chodzi o stan paliwa, to jest zatankowany do pełna ,a błąd dalej się pojawia.
Był skasowany po zatankowaniu? Pamiętasz czy pojawił Ci się przy niskim stanie paliwa w zbiorniku? Tu nie koniecznie może być problem z zapowietrzeniem ale i z filtrem paliwa jak i z wtryskami. Niestety ten błąd w dieslu jest słabo określony a w serwisach mówią że przy tym silniku nie powinien się pojawiać ;/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

27 Gru 2021, 13:59

Wymienię jutro olej filtr oleju i paliwa. Ale nie sadzę , by to pomogło. Tak masz rację tego błędu nie da się skasować ,bo znów się pojawia (PGM-FI) , a po jeździe testowej ok 100km pojawił się jeszcze błąd CZEK SYSTEM
Ostatnio edytowany przez Dzej 27 Gru 2021, 14:03, edytowano w sumie 2 razy
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Gru 2021, 14:00

Warto by było po tym zabiegu wykasować błędy i obserwować kiedy one wrócą.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

27 Gru 2021, 14:04

OK spróbuję i dzięki za podpowiedzi.
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Gru 2021, 14:34

Odnośnie wczorajszego tematu-kontrolki w samochodzie Honda Accord. Ktoś miał racje ,ze jest nieszczelność w układzie paliwowym. Dziś wyszło ,ze spod 2 wtrysków schodzi paliwo. jak temu zaradzić ? Proszę o sugestie jak temu zaradzić ?
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Gru 2021, 15:53

Dzej napisał(a):Dziś wyszło ,ze spod 2 wtrysków schodzi paliwo. jak temu zaradzić ?
W jakim sensie schodzi paliwo?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

29 Gru 2021, 07:28

Wtryski zostały uszczelnione ,ale auto straciło moc. Co dalej nie wiem ?
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10

30 Gru 2021, 07:57

UF ! w końcu poradziłem sobie z tematem kontrolek i co dziwnego za wszystko odpowiadały dwie spalone swiece żarowe , moze nie do końca sapalone -jedna np miała przebicie na mase i tu system pokazywał błąd. Teraz wszystko dobrze. Mam jeszcze jeden problem -nie działa ten blizej srodka czujnik parkowania od tyłu jest 6-stykowy (rzadkość ponoć) Czy trzeba sciągać spojler by go wymienic ? Honda Accord kombi 2011r. Podpowiecie ?
Dzej
Nowicjusz
 
Posty: 10