Kontrolowanie stanu akumulatora

11 Wrz 2010, 10:56

Witam. Mam pytanie. A mianowicie jakie urządzenie elektroniczne zastosować by mieć stałą informacje o stanie napięcia akumulatora ( coś w stylu stanu baterii z telefonu komórkowego ). Dość konkretnie obciążam swój akumulator ( CB, car audio, przetwornica, lodówka itd ) Jeżdżę w dalekie trasy i nie chce mieć przykrej niespodzianki, że nagle zabraknie prądu i auto nie odpali. Z góry dziękuje za pomoc.
ambrek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Tarnów

11 Wrz 2010, 16:11

Ja proponuję ci coś takiego :
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mam takie cudo i jestem zadowolony. Jeżeli wszystko jest ok, to świeci zielona dioda. Jak jest nieco większe obciążenie alternatora, czyli część pradu ładowania idzie na akumulator, a częśc na odbiorniki, to świeci się dioda zielona razem z żółtą, przy czym obie diody świecą odpowiednią jasnością do obciążenia, czyli zielona z lekko świecącą żółtą oznacza, że jeszcze jest wszystko ok - u mnie tak jest jak włączę światła, radio i włączy mi się instalacja LPG. Im bardziej jasno świeci żółta i słabiej zielona tym większy pobór prądu z alternatora. Jeżeli świeci sama żółta, to albo jest za duży pobór prądu z alternatora i trzeba coś wyłączyć, albo jeżeli świeci tylko ta żółta dioda przy włączonym silniku i włączonych światłach to najprawdopodobniej jest brak ładowania akumulatora. A jak świeci tylko czerwona, to akumulator jest rozładowany. Ale generalnie, jeżeli alternator łąduje prawidłowo, to zawsze powinna swiecić się dioda zielona ewentualnie z żółtą. Brak świecenia diody zielonej oznacza brak ładowania albo za duży pobór prądu z alternatora.
Naprawdę polecam to urządzenie. Ja zassałem ten pomysł od brata, któremu w 100% sprawdza się to od kilkunastu lat w Polonezie, Nexii, a mnie w Polonezach, Nubirze i autkach z pomocy drogowej.
Innym nieco wg mnie gorszym testerem jest coś takiego :
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kupiłem to, bo myślałem, że będzie bardziej dokłądneym urządzeniem, ponieważ ma więcej diód. Ale nie byłem zadowolony i gdzieś mi to leży w szafie na warsztacie.
Urządzenie to wkłada się w gniazdo zapalniczki i cały czas mamy kontrolę nad akumulatorem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2010, 16:45

Albo najprostszy miernik napięcia, około 14V to znaczy że wszystko OK, 13.5V jeszcze da radę spokojnie odpalić auto i akumulator jest ładowany ale słabiej (trochę dłużej trzeba jeździć by w pełni naładować) a jeżeli spadnie do 13V to pora coś wyłączyć bądź sprawdzić alternator.
error106
Początkujący
 
Posty: 140
Miejscowość: Warszawa

12 Wrz 2010, 11:18

Ja na Allegro kiedyś znalazłem fajny podświetlany termometr godzina/wew/zew/napięcie. Kosztował jak dobrze pamiętam 56 zł. Niestety był parę mm za długi i nie zmieściłby mi się w półce :sad: A było to naprawdę fajne urządzonko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2010, 19:05

A co powiecie o tym:
[link do oferty na Allegro wygasł]
?
ambrek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Tarnów

14 Wrz 2010, 19:43

Jeśli chcesz mieć urządzenie,które dokładnie będzie cię informować o stanie naładowania akumulatora przed uruchomieniem silnika,pokaże ci prąd ładowania,niedoładowywanie,przeładowywanie itd.to poszukaj terminu Cemtronic TAS-07.Mam to na pokładzie od kilku lat :grin: Tester akumulatora,alternatora i regulatora napięcia,informujący na bieżąco .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody Lexusa – dzieła mistrzów
    Samochody z wyczynowej linii F Lexusa odznaczają się nie tylko wysokimi osiągami i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi – podobnie jak wszystkie modele japońskiej marki premium słyną z niezawodności i doskonałej jakości ...

16 Wrz 2010, 12:17

Z tego co wiem, to TAS-07 jest to to samo urządzenie, które jest przy tym mierniku ( z tymi diodami ). PhantomASA1 - to urządzenie nie pokaże ci prądu ładowania... Prąd ładowania w samochodzie jest rzędu 40-90A... W miernikach uniwersalnych, nawet tych za 500 zł jest max. 20A... Zresztą prąd ładowania ma tu raczej najmniejsze znaczenie - jak jest odpowiednie napięcie ładowania, to prąd też jest taki jak powinien. Prąd ładowania jest mierzony tylko w skrajnych przypadkach.
Jeżeli chcecie mieć w samochodzie kontrolę akumulatora, to wystarczy coś, co ma voltomierz - czy to w postaci wyświetlania napięcia, czy w postaci diód LED czy też w postaci wskazówki. To ostatnie jest chyba najmniej wygodne. A najwygodniejsze są raczej diody LED - są dokładne i wystarczy tylko rzucić okiem na kolor diody i już wszystko wiadomo. Natomiast czy napięcie wynosi 14,4 czy 13,9 to już ma najmniejsze znaczenie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000