REKLAMA
Witam,
Przychodzę z dość uciążliwym i trudnym problemem (nikt dotychczas nie pomógł mi). Chodzi o falowanie obrotów i kopanie silnika, przy niskich temperaturach powietrza (nie silnika).
Model silnika: 1.6 BSE (MPI) 102km 2008r.
Samochód: Audi A3 8P 2008r. Sportback
Wymienię kilka zależności i opiszę co się dzieje:
1. Podczas gdy temperatura powietrza waha się w granicach 6/-8 stopni silnik na obrotach około 1500 kopie, nie widać tego na obrotmierzu, ale ewidentnie da się wyczuć. Natomiast gdy stoi na wolnych widać co chwilę podskoczenie obrotów.
2. W przypadku gdy temperatura spadnie poniżej tych -8 stopni silnik bardzo kopie na wolnych obrotach, dopiero powyżej 2500 jedzie płynnie, co więcej gdy jest już bardzo zimno to po koło minucie chodzenia na wolnych wyrzuca błąd ESP fault, check engine (co ciekawe gdy będzie cieplej znika), a z błędów jest to wypadanie zapłonu na 4 i 2.
3. Ten wysyp błędów co wyżej napisalem występuje również przy temperaturze około -8 do 0, po przejechaniu około 10km na obrotach 1500 do 2000. Natomiast jak wjadę na ekspresówkę i przycisnę 120 (wiąże wiąże to z obrotami około 3300) to po paru minutach błędy znikną.
4. Gdy błędy wyskoczą, ale nie na wolnych obrotach od razu po odpaleniu, lecz po przejechaniu paru km (punkt 3) wystarczy zgasić silnik i odpalić żeby ESP wróciło a check engine znika po piłowaniu go 3300 na ekspresówce.
5. Kiedy na dworze jest -10, a samochod stoi w garażu po wyjechaniu jest ok, dopiero gdy "oziębnie" problem wraca, czyli nie jest to zależne od temperatury silnika, a ewidentnie od powietrza i rozgrzania samego samochodu.
6. Jak temperatura spadnie poniżej -15 samochodem nie da się jeździć na żadnych obrotach ponieważ trzęsie nim.
7. Jezeli temperatura jest powyżej granicznych 6 stopni to problem znika jak nigdy nic, nie wysypuje błędów tak jakby nic nigdy się nie działo.
Tak więc podsumowując problemem jest temperatura otoczenia, samochód musi zmarznąć żeby błędy wyskoczyły i im niższa temperatura tym gorzej.
Co było wymieniane/robione: wszystkie świece, przewody, wtrysk na 4 baniaku, uszczelka pod głowicą, VAGiem przepustnica, sonda lambda. - żadna naprawa nie pomogła.
Mam nadzieję że ktoś kiedyś uporał się z takim problemem i zna odpowiedź na to pytanie.
Z góry dziękuję za odpowiedź.