Kopci na niebiesko - Volvo S40 2.0L L4 DOHC 2008

29 Lis 2021, 13:02

Cześć, mamy problem z s40tką II generacji, po nocy czy to w garażu bądź na dworze kopci na błękitny kolor oraz potrafi nierówno chodzić przez pierwsze kilometry, jakby pracował na trzech garach. Był (o zgrozo) kupiony jeden pompo wtrysk a stare po kolei wymieniane by sprawdzić czy coś pomoże i nic to nie dało, teraz mechanik chce dać auto na diagnostykę komputerową by po błędach sprawdzić co jest problemem, ale wydaje mi się, że po prostu błądzi chłop i nie wie co dalej. Oleju nie ubywa, a problem nie narasta, systematycznie po kilku km wszystko wraca do normy. Dwie osoby mi mówiły aby sprawdzić świece, a ja drogą edukacji doszedłem do sprawdzenia dolotu i ewentualnie oczyszczenia separatora, wymiany odmy. Coś potrafcie doradzić, jeszcze?
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15

29 Lis 2021, 13:11

Odpala bez problemu?

Na pewno trzeba sprawdzić czy wszystkie świece grzeją i są sprawne. Bez diagnostyki i sprawdzenie błędów to takie szukanie trochę po omacku więc moim zdaniem warto jest podłączyć się i sprawdzić czy są jakieś błędy i je odpowiednio zdiagnozować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

29 Lis 2021, 13:14

Tak podepnę się, ale tutaj mamy takiego diagnostyka, że auto będzie 4dni stać zanim się podłączy :/ stąd wolę już na necie podpytać i być mądrzejszy trochę :D
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15

29 Lis 2021, 13:35

Problemów może być kilka dlatego dobrze by było jak byś przycisnął mechanika o sprawdzenie tych błędów na początek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

30 Lis 2021, 10:37

Dokładnie. Niech ten mechanik chociaż tylko podłączy kompa i sprawdzi błędy. To trwa dosłownie 5 minut.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2021, 10:40

Dziś umówiłem wizytę w serwisie, sprawdzą błędy i mieszankę spalin czy wtryski faktycznie nie są uszkodzone, bo ten jak wymieniał pojedyńczo to nic to mogło nie dać.
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy model Hyundai Santa Fe
    Całkowicie Nowy Hyundai Santa Fe reprezentujący segment D-SUV trafił właśnie do polskich salonów. Nowa generacja tego eleganckiego samochodu oznacza dla Klienta odważny design, maksymalny komfort, wysoką jakość wykonania ...

30 Lis 2021, 11:15

Jeszcze z ciekawości sprawdziłem że w tym silniku nie da się kodować wtrysków pojedynczo, wszystkie muszą mieć tą samą grupę. Kodowanie polega na podaniu grupy (4,5,6) dla całej czwórki i to wszystko. Mając to na uwadze wymiana jednego wtrysku bez przeprowadzenia ponownego kodowania dla całej grupy może powodować że będzie on pracował nieprawidłowo (będzie źle wysterowany). Może tu jest problem z tym kopceniem i trzeba przeprowadzić procedurę kodowania?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

30 Lis 2021, 11:18

Rokiko napisał(a):Jeszcze z ciekawości sprawdziłem że w tym silniku nie da się kodować wtrysków pojedynczo, wszystkie muszą mieć tą samą grupę. Kodowanie polega na podaniu grupy (4,5,6) dla całej czwórki i to wszystko. Mając to na uwadze wymiana jednego wtrysku bez przeprowadzenia ponownego kodowania dla całej grupy może powodować że będzie on pracował nieprawidłowo (będzie źle wysterowany). Może tu jest problem z tym kopceniem i trzeba przeprowadzić procedurę kodowania?

Jeżeli mechanik o tym nie wie, to zapewne tak będzie. Ale co to za mechanik wtedy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2021, 13:50

A więc jedyny błąd jaki się pojawia to błąd 2566 czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania. I co dalej z tym panowie robić? Już myślę, żeby chociaż dla spokoju kupić komplet nowych świec, jest sens?
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15

30 Lis 2021, 14:07

Świece mogłyby wskazywać na problem przy zimnym rozruchu, nie zaszkodzi, a koszt raczej nieduży.

Do tego sprawdzić pompę paliwa, sitko, filtr.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lis 2021, 14:11

Mechanik upiera się, że świece w 90% sprawne, że wtryski wymieniał wraz z kodowaniem, mówi, że auto kopci cały czas a nie tylko po rozruchu a podczas jazdy po prostu tego nie widać, stawia na diagnozę, o pękniętym korbowodzie, bo wtryski wymieniał poprzedni właściciel, auto od sąsiadów :o i pewnie było już za późno, bo któryś musiał lać paliwo tak, że uszkodził się korobowód, lub też tłok się obniżył i raczej zmiana silnika tylko... :cry: ale czy to by było możliwe?
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15

30 Lis 2021, 14:42

Zmierz kompresję to zobaczymy w jakiej kondycji jest silnik. Jakby pękł korbowód to wybiłby spektakularnie dziurę w bloku silnika,

PrzemeeK napisał(a):lub też tłok się obniżył

Może zmień mechanika na początek, bo to jakiś bajkopisarz.
Gość114260
 

30 Lis 2021, 14:52

PrzemeeK napisał(a):jedyny błąd jaki się pojawia to błąd 2566 czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania czyli kopiowania turbo
Problem może dotyczyć wiązki czujnika na gruszce od turbiny kody/obdii/9072-p2566/ (czujnik kopiowania turbo, kabelki i wtyczka do sprawdzenia) U Ciebie dostęp do tego czujnika jest od spodu po zdjęciu osłony silnika.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

30 Lis 2021, 14:59

Lał wtrysk i korbowód wysiadł? Co dalej, bulbulator?
Dziurę w tłoku by mogło wypalić, ale nie takie rzeczy. Pęknięty korbowód? I co robi po pęknięciu?

Auto kopci cały czas, ale z tyłu chmury nie ma? Niezły koleś.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lis 2021, 15:07

Dokładnie, jeszcze specjalnie pod domem wziąłem mu dałem w but i nic zero.

Pojadę w przyszłym tygodniu na kompresję, i zobaczymy co z tym silnikiem.

Dla mnie to też bajki o tłokach i korbowodzie, bo przecież on by roku nie przejeździł, a nie raz dostawał po d... obrotami, był nad morzem, w górach i dzień w dzień do pracy ~100km.


Edit:

Sprawdziłem dolot, jest tam mały basen :/ czyli wychodzi, że coś będzie z separatorem lub odmą. Ale czy to by powodowało, że pali rano na 3 gary?
PrzemeeK
Nowicjusz
 
Posty: 15