Korozja tarcz-hybryda hamuje prawie samym ed.

20 Lis 2024, 19:03

Cześć.
Mam problem związany z układem hamulcowym w Toyocie Yaris Hybrid III.
Mianowicie układ hamulcowy w moim Yarisie jest dość mocno odciążony ponieważ znaczną część energii bierze na siebie hamowanie ed ładując baterie i bardzo dobrze. Ogólnie Yaris spisuje się dobrze, oszczędza paliwo. W tym wszystkim jest jeden powtarzający się problem. Na skutek braku częstego i mocniejszego używania standardowego hamulca ciernego tarcze hamulcowe są zardzewiałe. Zlecam czyszczenia, ale na przeglądzie powiedzieli mi, że już są tak duże wżery, że trzeba wymieniać tarcze na nowe.
Kurde. Jeździć specjalnie po to, aby gwałtownie hamować to raz, że bezmyślność, a dwa-nie po to się ma hybrydę.
W dodatku na co dzień jestem kierowcą autobusu miejskiego i z nawyku już mam analizę sytuacji na drodze na dużo przed moim położeniem. Mniej hamowań-mniejsze zużycie paliwa.
Moje pytanie jest następujące. Jak mimo wszystko przedłużać żywotność tarcz, które trzeba wymienić (o ironio) z powodu rzadkiego używania? Pomyślałem, że raz na 200 km dystansu zjechać sobie na boczną, długą, ślepą uliczkę i porobić z kilkanaście ostrych hamowań. Są też preparaty, ale średnio mi się chce wierzyć w ich skuteczność. Zdjęcie tylnej osi poniżej.
Z góry dziękuję za pomoc. ;)
Kacperekol
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0

20 Lis 2024, 19:47

Ale w czym masz problem żeby go przegonić hamując mocniej niż zawsze ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10861
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2024, 20:46

Musisz przyjąć, że raz na jakiś czas dobrze jest mocniej przycisnąć hamulec jak np. zjeżdżasz z obwodnicy lub jakiejś trasy. W takim przypadku klocek vs tarcze pracuje na dłuższym dystansie. Druga opcja jak hamujesz na końcu poniżej 30km/h naciśnij mocniej to kwestia wyrobienia nawyku. W hybrydzie poniżej jakiejś wartości nie pamiętam teraz dobrze ale chyba 15km/h już nie działa odzysk energii przy hamowaniu i zostają tylko klocki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10052
Zdjęcia: 35

20 Lis 2024, 20:53

Tak tak-to co mówisz jest jak najbardziej dobre. Tylko wlasnie raz na jakiś czas właśnie tak jak pisałeś (zjazdy z dróg szybkiego ruchu itp. O ile nie spowoduje to jakiegokolwiek zagrożenia) staram się mocniej przycisnąć hamulec (nie chodzi o gwałtowne hamowanie, a stanowcze).
Teraz mam zamiar to robić po prostu częściej. Raz na te 150-200.
W hybrydzie ed odpuszcza przy około 8 kmh, ale co z tej prędkości przyhamujesz... całe nic.
Co do nawyku... ;) wychodzi temat autobusowy czyli jazda tak, aby w miarę możliwości w ogóle się nie zatrzymać. ;)
Kacperekol
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0

20 Lis 2024, 21:27

Jesteś zabawny!
sjcoates
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Lis 2024, 21:30

Rozwiń proszę myśl.
Co jest zabawnego w przewidywaniu sytuacji na drodze i w miarę możliwości utrzymywania pojazdu w ruchu? Ponowny rozruch zawsze bierze więcej jak rozpędzanie od pewnej prędkości. To chyba normalne i każdy o tym wie.
Kacperekol
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór receptą na zmiany klimatu
    Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...
    Skoda Fabia MONTE CARLO - wariant sportowo-lifestylowy
    Nowa SKODA FABIA MONTE CARLO dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego bestsellera marki. Wariant MONTE CARLO symbolizuje rajdowe korzenie SKODY, a jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia ...

21 Lis 2024, 08:55

Wymieniając pomyśl o marce rotinger, gwarantują że nie będą rdzewieć, patrząc po moich samochodach zauważyłem już dawno że to zależy od producenta, jedne tarcze rdzewieją inne wcale nawet po długim postoju.
Kiedyś kupiłem brembo które miały nie rdzewieć i finalnie rdzewiały a dodatkowo szybko się powichrowały ale też jest prawdopodobieństwo że dostałem podróbkę bo kupiłem w sklepie internetowym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16600
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2024, 21:27

Kao napisał(a):Wymieniając pomyśl o marce rotinger, gwarantują że nie będą rdzewieć, patrząc po moich samochodach zauważyłem już dawno że to zależy od producenta, jedne tarcze rdzewieją inne wcale nawet po długim postoju
No właśnie pytanie co jest tego przyczyną że jedne rdzewieją a drugie nie lub mniej. Ja miałem Zimmermann i nawet było ok ale zmieniłem na nowe ATE i masakra. Tak naprawdę nie wiadomo do końca jakie i gdzie kupić żeby pozbyć się problemu. Niektóre tarcze zachodzą już od samej wilgotności w powietrzu a inne są sporo bardziej odporne. Masz gdzieś info na ten temat u Rotingera?

Kacperekol napisał(a):Teraz mam zamiar to robić po prostu częściej. Raz na te 150-200.
Nie patrz na kilometry poprostu z większej prędkości przyhamuj mocniej i tyle :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10052
Zdjęcia: 35

21 Lis 2024, 21:47

Rokiko napisał(a):Nie patrz na kilometry poprostu z większej prędkości przyhamuj mocniej i tyle :wink:
Kierowcy autobusu , zwłaszcza autobusu komunikacji miejskiej mają we krwi aby tego nie czynić . Tam ludzie raczej stoją i niczego się nie trzymają ....... Mam kuzyna , kierowcę autobusu ...wiem coś na ten temat
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4868
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna