Koszty utrzymania Audi A4 B7 vs Citroen C5 III vs Skoda Octavia II FL

23 Mar 2016, 20:56

Witam
Jestem zainteresowany tylko oszczednymi silnikami,w ogóle nie zalezy mi na mocy,jedyne co mnie interesuje to trwałosc silnika oraz niskie spalanie.Wybrałem do waszej oceny 3 modele aut:

Skoda Octavia II FL (1.9 tdi 105 km)
Audi A4 B7 (1.9 tdi 116 km)
Citroen C5 III (1.6 HDI) tradycyjny zawias (na tym aucie zalezy mi najbardziej)

Pytania sa nastepujace:
-Które auto bedzie najtańsze w serwisowaniu ?
-Które auto bedzie najmniej awaryjne? (co drogiego moze sie popsuc w poszczególnym aucie,jaka jest róznica miedzy innymi w naprawie zawieszenia,szczególnie chodzi mi o to czy tradycyjne zawias w c5 jest drogi w wymianie?.
-który silnik będzie najmniej palił

Prześledziłem wszystkie fora i nie otrzymałem odpowiedzi,wszyscy pisali tylko,ze 1.6 HDI w tak duzym aucie to pomyłka(prosiłbym o unikanie tego typu komentarzy,kazdemu na czyms inny zalezy niz na osiagach i mocy)
Z góry wam dziekuje i mam nadzieje na pomoc fachowców.Budzet do 30 000 zł.
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 21:15

No ale 1.6 w takim aucie to totalna pomyłka, akurat cytrynka ma sporo większych i lepszych silników.
Wybierając 1.6 do takiego auta narażasz go sam na więcej awarii, będzie ten silnik po prostu w nim przemęczony nie będzie jak to powiedzieć....miał zapasu aby sobie dychnąć i pyrkać bez większego obciążenia masą auta
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

23 Mar 2016, 21:19

dziękuje za opinie,wiem,ze bedzie przeciązony,ale takie auta tez jezdza po drodze,spalanie jest znaczące bo około 1,5 litra na 100 km.Przy duzych przebiegach to bardzo drogo.2.0 Hdi w takim aucie pali tyle co benzyna w mniejszym aucie ,wiec kupowanie diesla,która spala tyle co niektore silniki benzynowe mija sie dla mnie z celem.Koszta wymiany czesci w 2.0 Hdi sa takie same jak w 1.6 hdi,wiec opcja z 2.0 odpada
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 21:21

Jeśli chcesz naprawdę oszczędnie zarówno przy użytkowaniu i odpukać naprawach. To tylko benzyna+lpg, nie oszukujmy się naprawy nowoczesnych dizli nie należą do tanich, a przy założeniu lpg koszt paliwa wyjdzie podobny albo nawet tańszy.
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

23 Mar 2016, 21:21

Ile robisz km rocznie i w jakich warunkach (miasto/trasa)

Serio patrzysz na głupie cyferki spalania i 1l w tą czy tamtą?
Podpowiedź: LPG wyjdzie Cię najtaniej nie mały diesel...

aa1822 napisał(a):Skoda Octavia II FL (1.9 tdi 105 km)
Audi A4 B7 (1.9 tdi 116 km)

pamiętaj, że to nie ten dobry stary TDI z Golfa IV

Ja jeżdżę trochę służbową Octavią z 1,9TDI i osobiście nie kupiłbym tego auta. Fakt lepszy jest od mułowatego 1,6TDI ale całokształt samochodu nie uzasadnia jego ceny na rynku wtórnym wg mnie. I dalej jest to segment C
Jak brać Audi A4 B7 to z turbobenzyniakiem 1,8T w zestawieniu z quattro. Auto wtedy jest warte swojej ceny, bo w wersji, którą podałeś to powolne auto jak Octavia w podobną ilością miejsca z lepszymi plastikami i wyższą ceną.

aa1822 napisał(a):pisali tylko,ze 1.6 HDI w tak duzym aucie to pomyłka(prosiłbym o unikanie tego typu komentarzy,kazdemu na czyms inny zalezy niz na osiagach i mocy)

mieli rację szczególnie, że charakterystyka jest podobna do 1,6TDI w Rapidzie, którym jeździłem i pierwszy raz w życiu musiałem się chować za TIRem (osiągi to też bezpieczeństwo!)
Jest też kwestia spalania. 2,0HDI będzie sobie lepiej dawał radę z tą budą, więc spali podobnie.
Zawieszenie hydropneumatycznie nie wychodzi drożej od konwencjonalnego. Abyś nie oddał go do partacza-speca od Passsatów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Mar 2016, 21:25

Zakładem, że auto ma być jak najtańsze w utrzymaniu, stąd najmniejszy silnik w Citroënie i tradycyjne zawieszenie... Problem tylko w tym, że w obu przypadkach się mylisz:
- najmniejszy silnik w gamie nie oznacza najniższego spalania. Weź poprawkę na to, że auto swoje waży.
Jeśli mi nie wierzysz przebiegnij się na setkę "na pusto", a potem z przeciętnych rozmiarów świniakiem na plecach to pogadamy.
- po drugie, diesel przy małych przedbiegach i krótkich trasach jest awaryjny, co w przypadku nowoczesnych konstrukcji ciągnie za sobą duuuuże koszta
- zamiast hydro masz wielowachacz, który generalnie rzecz ujmując jest kiepski (w a4 podobnie). Hydro musisz dotykać dopiero po ok 200tyś, wielowahacz kapkę częściej. Komfortu nawet nie porównuję, bo nie wypada
- 1.9 TDI 105/115 to już nie to samo co pancerniki z lat 90-tych. Są ok, jednak są na rynku lepsze silniki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2010 / relacja
    Po raz czwarty na płycie lotniska Muchowiec w Katowicach mieliśmy możliwość obejrzeć „Najszybszą imprezę tegorocznego lata”. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat w Polsce nastąpił ogromny przełom w dziedzinie ...
    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

23 Mar 2016, 21:26

mike1735 napisał(a):Jeśli mi nie wierzysz przebiegnij się na setkę "na pusto", a potem z przeciętnych rozmiarów świniakiem na plecach to pogadamy.
mike masz świetne porównania jak zawsze :lol: :lol:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Mar 2016, 21:28

Pisałem odnosnie skody octavii swojej,ze za 40 zł przjechalem ostatnio 200 km,Wiem,ze w tych autach co podalem jest to niemozliwe bo masa jest wieksza,ale chcialbym miec srednie spalanie 6 litrów na 100 km.70% trasa 30 % miasta,Citroen najbardziej mi sie widzi Benzyna + lpg? w citroenie?
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 21:32

a ile w końcu robisz tych kilometrów i gdzie?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Mar 2016, 21:33

Słuchama Pana propozycji,chciałbym zeby auto wygladało i jeszcze oszczednie jezdziło jest to mozliwe? skoda octavia II to najlepszy wybór? myslalem tez o chryslerze serbringu z 2008 roku w gazie bo one maja dobre silniki do gazu ,europejskie benzynowe silniki to same padaki.Najbardziej porządanym autem obecnie prze ze mnie jest Hyundai Santa Fe II generacji ale 30 000 zł braknie na benzyna+gaz
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 21:36

aa1822 napisał(a):Słuchama Pana propozycji,chciałbym zeby auto wygladało i jeszcze oszczednie jezdziło jest to mozliwe?

jak odpowiesz na moje pytanie, bo nie będę doradzał w ciemno ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Mar 2016, 06:51

Przy obecnych cenach paliw 6l ON =15 LPG. 15l LPG średnio to palą mocne silniki V6 i V8. Kup dobrą benzynę pod LPG i ciesz się z oszczędności. Są benzyniaki, które spalą w trasie 9-10l LPG na 100km, co daje 4l ON. Żadne auto segmentu D tyle Ci nie spali.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Mar 2016, 16:02

Auto musi byc segmentu D,ewentualnie C jak skoda,niech mi pan cos doradzi co do gazu mozna wziac? problem jest w tym,ze auto tez musi miec jakis wygląd,poniewaz bede dojezdzał do klientów,przebiegi bede robił duze ale odcinki czasami 12 km postój,kolejne 10 km i postój.Chciałbym,zeby auto porządnie i nowoczesnie wygladało,NIe dziadkowo jak np Honda Acord VII generacji bo zapewne to mi polecicie do gazu.C5 III benzyna gaz to dobra konfiguracja? zadowoliłbym sie dieslem jezeli spalanie byloby 6L w trybie mieszanym.
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2016, 16:03

nikt mi jeszcze nie odpowiedział na pytania co do kosztów utrzymania tych 3 aut? w kolejnosci,ktore najdrozsze i czy majac w zanadrzu odłozone sume okolo 5000 zł wystarczy na pokrycie awarii ?
aa1822
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 02 2009
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: A4 b5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2016, 18:12

C5 i LPG w silniku 2,0 to dobre połączenie

aa1822 napisał(a):majac w zanadrzu odłozone sume okolo 5000 zł wystarczy na pokrycie awarii ?

nikt nie jest w stanie stwierdzić czy wystarczy, bo kto wie co się zepsuje ale budżet jest ok na jakiś pakiet startowy (oleje, rozrząd, płyny, opony itd)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010