Koszty utrzymania auta 4x4

26 Wrz 2010, 17:56

Dyskoteka? chodzi Ci o LR?
gorek7777
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Śląsk

26 Wrz 2010, 18:01

Tak. Tylko, że te samochody nie cieszą się opinią niezawodnych :mrgreen:
Jak zastanawiałem się nad tym jaki samochód 4x4 kupić to rozmawiałem ze znajomym który ma defendera a jego kobieta ma dyskotekę. Powiedział, że te samochody albo się kocha albo nienawidzi :mrgreen: Więc kupiłem nissana :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Wrz 2010, 18:31

masz sekwencje w terrano ?
jakie ma spalanie? zawieszenie pewnie trwalsze niz w osobowkach co? ile robisz kilometrow rocznie?
gorek7777
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Śląsk

26 Wrz 2010, 18:38

Mam sekwencję, spalanie zależy od wagi buta ale jak się jezdzi spokojnie to pali ok 12l LPG w cyklu mieszanym w mieście 15 i w zwyż a w terenie dużo :wink: Jeżdżę raczej mało jakieś 1000 km miesięcznie (czasem mniej, czasem więcej)
A co do zawieszenia to byłem ostatnio w warsztacie i popatrzyłem sobie na zawieszenie w osobówkach które były na podnośnikach :roll: Tandeta. :wink: Kuzyn ktory ma audi A4 zobaczył wachacze w terrano i stwierdził, że to ciągnik :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Wrz 2010, 18:43

Spalanie to pojęcie względne w terenówce...ja właśnie wróciłem, Patrolprzed wyjazdem zatankowany pod korek, teraz ponownie, weszło 28.78l przejechane 192km więc wychodzi kolo 14l z tych 192km ok 25 po asfalcie.

[ Dodano: 26 Wrzesień 2010, 19:47 ]
BRODATY napisał(a):Mam sekwencję, spalanie zależy od wagi buta ale jak się jezdzi spokojnie to pali ok 12l LPG w cyklu mieszanym w mieście 15 i w zwyż a w terenie dużo :wink: Jeżdżę raczej mało jakieś 1000 km miesięcznie (czasem mniej, czasem więcej)
A co do zawieszenia to byłem ostatnio w warsztacie i popatrzyłem sobie na zawieszenie w osobówkach które były na podnośnikach :roll: Tandeta. :wink: Kuzyn ktory ma audi A4 zobaczył wachacze w terrano i stwierdził, że to ciągnik :mrgreen:

Co nie zmienia faktu że Terrano ma tylko 2 wady(choć nie dla wszystkich), wąskie i wysokie nadwozie oraz właśnie IFS, ale to wada w terenie, wiadomo wykrzyż, podkręcanie drążków za to na szybkościówce lepije wybiera i na asfalcie lepiej się prowadzi.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2010, 19:06

terrano wyjdzie chyba taniej w eksploatacji niż patrol ? chyba sie jednak zdecyduje na terrano.
Czy łatwo jest dostać części na necie do terrano?
gorek7777
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Śląsk

26 Wrz 2010, 19:11

gorek7777 napisał(a):Czy łatwo jest dostać części na necie do terrano?


Sprawdź :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Wrz 2010, 19:13

Nie ma wielkich problemów i coś od Maverica można dopasować :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Wrz 2010, 19:26

Bardzo wam dziękuje za konstruktywne porady, na pewno skorzystam z waszych w skazówek przy zakupie.
To bedzie moja pierwsza terenówka mam nadzieje ze nie kupie jakiegoś padła i poradze sobie finansowo.
Polecacie jakies konkretne roczniki?
gorek7777
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Śląsk

26 Wrz 2010, 19:31

gorek7777 napisał(a):terrano wyjdzie chyba taniej w eksploatacji niż patrol?

Czy ja wiem, Patrol nie wychodzi aż tak strasznie w kosztach, no ale napewno więcej niż Samurai :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2010, 21:19

Ja jestem posiadaczem Suzuki sj413 przerabianego w teren.Jeśli będziesz to autko użytkował na oryginalnych kołach i głównie na asfaltach to nie psuje się wcale.Jeśli zaczniesz motać w teren to koszty wzrosną ale i tak części są duuużo tańsze niż do innych marek.Ja swojego oram maksymalnie i największymi awariami było pęknięcie resora lub gubienie zużytych klocków hamulcowych oraz na własne życzenie przebiłem pieńkiem pochwę przedniego mostu,a poza tym auto nie do zdarcia i w teren idealne-"gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle" ;)
Suzuki SJ413 wysoki(+15 cm)SPOA i szeroki(+30 cm)-przespawane koła-lift+winda 8000LBS:)
LIROY1975
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Miejscowość: Gałków Duży

26 Wrz 2010, 21:26

gorek7777 napisał(a):to jest jakies 150km dziennie,
nie kupuj terenówki... serio
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Wrz 2010, 08:50

LIROY1975 napisał(a):Ja jestem posiadaczem Suzuki sj413 przerabianego w teren.Jeśli będziesz to autko użytkował na oryginalnych kołach i głównie na asfaltach to nie psuje się wcale.
No proszę Cię, wiecznych resorów, krzyżaków, łożysk itp. jeszcze nie wymyslili :wink:
P.S. nie ma idealnego auta w teren ponieważ teren to nie tylko topienie po klamki :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2010, 18:10

Jestem użytkownikiem LR Discovery 300Tdi. Miesięcznie jeżdżę około 2500 km.

Moje koszty miesięcznego użytkowania:

ON - 1100 zł
naprawy - 220 zł (średnio, bo czasami nic się nie psuje, a czasami trza wydać 1tys. zł + wymiany olejów, filtrów, klocków ham. itd.)
ubezpieczenie OC - ok. 45 zł

Razem średnio na miesiąc 1365 zł


pozdro
Bbroda
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Koszalin

08 Paź 2010, 07:46

Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 benzyna + LPG, miesięczne przebiegi 1500 km 70%las, 30% asfalt, opony 32"MT
Paliwo - 700-750 zł
naprawy - jak na razie 700 zł na rok nie licząc początkowych kosztów związanych z liftem
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu