Koszty utrzymania, eksploatacji auta sportowego

25 Wrz 2015, 11:16

Witam wszystkich serdecznie. Mam do szanownych użytkowników takie pytanko: ile wynosi was (mniej więcej) utrzymania auta w skali roku? Chodzi mi o serwis, ubezpieczenia, paliwo. Prosiłbym o podanie przybliżonych rocznych przebiegów, koszty poszczególnych napraw, części. Po prostu krótki kosztorys :) Może być z roku 2014, lub jeśli nie pamiętacie o wszystkim dokładnie 2015, do dnia dzisiejszego od początku roku. Interesują mnie posiadacze aut z silnikami powyżej 250 km, mogą to być modele takie jak: BMW serii M, Audi S, Mercedesy z dużymi silnikami, Focus RS, Golfy R32/36, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evo, Toyota Supra, Nissan Skyline, SX240, 350Z, 370Z itp. Byłbym bardzo wdzięczny! Z góry dziękuję za odpowiedź. Zanim przymierzę się do zakupu, któregoś modelu chciałbym poznać dokładnie wydatki, na które muszę się przygotować. Pozdrawiam.
P.S. nie chciałbym usłyszeć tak jak na jednym z forów, że jeżeli o to pytam widocznie mnie nie stać, pytam z ciekawości i nie zamierzam rezygnować z takiego samochodu gdy utrzymanie okaże się droższe niż myślę :) Pytam z ciekawości, aby porównać je z moim obecnym Audi A4 z silnikiem 2.0 TDI oraz sportowymi motocyklami, których użytkownicy deklarują wydatek w okolic 9-10 tyś zł rocznie.
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

25 Wrz 2015, 15:26

Twoje pytanie jest tak ogólnikowe że równie dobrze możesz poprosić o podanie marek które w swojej ofercie maja auta czerwone i niebieskie :mrgreen:

Więcej konkretów czyli Twoje doświadczenie w sportowych sam., przeznaczenie auta, budżet na auto + starter itp...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Wrz 2015, 15:59

Pytanie o konkretny model auta już padało z mojej strony w innym temacie :) Do 30 tyś zł. Wiem już na co warto zwracać uwagę, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat kosztów utrzymania takiego samochodu, spalanie to sprawa oczywista, łatwo obliczyć. Ale jeżeli chodzi np: o ceny ubezpieczeń i części rozstrzał jest tak duży, że nie mam pojęcia jakimi się sugerować, dlatego też szukam kogoś wiarygodnego kto powie mi jak jest :) Nie osób, które jeżdżą autem w 2.0 TDI tak jak ja lub małą benzyną i podobnie jak ja ,,domyślają się", takie domysły donikąd nie prowadzą :D
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

25 Wrz 2015, 21:28

Z tymi nazwami aut to walisz na grubo szczególnie że masz 30k i problem z określeniem wysokości ubezpieczenia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2015, 23:35

Ciężko jest określić wysokość ubezpieczenia gdy na forum danej marki ludzie piszą np: o 4 tyś zł rocznie za OC i AC, a za chwilę ktoś wyskakuje z 2, a jeszcze inny 6 posiadając niby te same zniżki, oczopląsu idzie dostać :) Jak sądzicie, czy przy niewielkim przebiegu (do 10 tyś km max) można byłoby zamknąć się w 10-12 tyś zł rocznie wydanych na auto? (nie liczę tutaj felernego przypadku, gdy coś droższego niespodziewanie się zpesuje).
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

27 Wrz 2015, 07:17

Widać, że jesteś zielony w temacie. Wpisz sobie kalkulator OC w Google i powpisuj dane auta, które Cię interesuje (możesz wziąć wg auta z ogłoszenia) i poznasz ceny. Co do kasy to zobacz sobie ile kosztują same markowe opony 17, 18 lub 19 calowe. Jak wypadnie, że będziesz musiał kupić zimowe i letnie w jednym roku to pochłonie to z 6 tysięcy. Jako przykład utrzymania auta podam Volvo S80 T6 z 2001 roku (dość skomplikowany jak na tamte czasy silnik 2.9 biturbo), właściciel na naprawy wydał 8 tysięcy w 2013 i 10 tys.w 2014 roku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Sorento po zmianach
    Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre ...

27 Wrz 2015, 08:38

To akurat nie jest zbyt odkrywcze, oczywiście że to robiłem i porównywałem wiele aut, w każdym koszty ubezpieczenia wychodziły mi zbliżone do mojego Audi A4 2.0 TDI, dlatego dziwią mnie te odchyły u ludzi. Rozumiesz? ,,Na naprawy", wyraźnie powiedziałem, że nie chodzi mi tutaj o przypadek, gdy będę musiał wiele wtopić w naprawy, z tym też się liczę. Pytałem o takie rzeczy jak przegląd, wymiana filtrów itp. Czy przy eksploatacji bez remontu drogich podzespołów da się zamknąć w tej kwocie?
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

27 Wrz 2015, 09:16

Przyklad Focus RS

sprzeglo komplet - ok.1000zl
tarcze hamulcowe komplet - 1000zl
rozrzad - 400zl
inspekcja w ASO - 600/800zl

Podalem ceny czesci bez robocizny.

Ps. Za 30tys to ty RS-a nie dostaniesz i tak :wink:
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2015, 09:30

Sprzęgło 1k :lol: rozrząd 400zł :lol:
Nie wiem czy wiesz, ale autor nie pyta o 1.6 TDCI tylko o RS :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2015, 09:35

Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2015, 10:01

Nie no skoro tak jest na aryjskich stronach to spoko :roll:
Pytanie tylko czy kupił byś najtańsze sprzęgło do 300 konnego sportowego auta :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2015, 10:11

Przeciez to sa uznane marki :o
LuK, Valeo, Sachs...

Oczywiscie to koszt samego sprzegla bez dwumasy :)
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2015, 10:44

W związku z tym że jest niedziela którą wyjątkowo spędzam na sofciku to cosik napiszę w tym temacie bo myślałem że będzie do zamknięcia :D :

Sprzęgło do aut mocniejszych jest w sumie prostą sprawą ale:

Zakup marek typu Luk, Valeo w klasie sport jest wywaleniem kasy w błoto. Kalik to co wkleiłeś jest kategorią śmiecia którego użycie może kosztować 2x więcej niż powinno.
Dobre sprzęgła jedno tarczowe ze wzmocnionym dociskiem zaczynają się od około 2k. Oczywiście dobre tzn. lepsze niż seria. np; ACT następnym Levelem jest zabawa z dociskami (wzmocnienie) czyli serie HD cena troszku wzrasta ale bez szaleństwa. Później zaczynają się dwu tarcze i trzy tarcze wtedy koszt wzrasta x2 ale zyskuje się trwałość i łatwość wciskania sprzęgła połączona z cechami zwykłego OEM. Można np: dać auto kobiecie żeby zaparkowała pod sklepem bez zbytniego kangurowania :D
Ceny zazwyczaj zawierają się od około 4k do 12k. Są to sprzęgła wyczynowe ale tuningowe a później dopiero wchodzimy na poziom sportu wtedy technologia jest podobna ale materiały inne więc ceny wzrastają.
Po drodze jeszcze mamy pół środki czyli wzmacnianie zwykłych sprzęgieł tarcz kewlarem albo zastąpienie spiekiem do docisku dokładamy dodatkowe sprężynki ale wtedy pojawiają się minusy np: brak kultury ruszania.
No i tu Valeo z linka już widać że jest lipą bo nie da się wzmocnić docisku.
Ważną sprawą tez jest dostępność części naprawczych sprzęgła i tu też jest problem bo wynalazki albo syfy nie posiadają np: wymiennych przekładek albo tarcz.

No i podsumowując pamiętajcie o jednym wytrzymałość sprzęgła określa się w przybliżeniu Niutkami moc zazwyczaj producenci nie uwzględniają Chyba że np: wiadomo iż silnik ze skajlana rb25 przy 450KM wygeneruje 450Nm.
I jeżeli coś zabije sprzęgło to nie moc tylko Nm szczególnie w AWD gdzie palnięcie z procedury daje ostro popalić napędom.


Napisałem skrótowo i amatorsko.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2015, 10:56

Wszystko sie zgadza, ale to jest poprawianie fabryki, bo te auta nie zjeżdżały z takimi sprzęgłami z lini produkcyjnej. :wink:

Kolega i tak budzetu nie ma na takie auto, co najwyzej jakis ST 226KM.
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2015, 11:15

kalik napisał(a):Wszystko sie zgadza, ale to jest poprawianie fabryki, bo te auta nie zjeżdżały z takimi sprzęgłami z lini produkcyjnej. :wink:


Czy z takim to trzeba sprawdzić organoleptycznie :D
Problem polega na tym że często takie sprzęgło nie wytrzyma nawet 1dnia ostrej zabawy podczas uczenia się jazdy na torze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe