UFO to generalnie udane auto, szczególnie z tym silnikiem (według mnie to najlepszy współczesny 4cylindrowy silnik benzynowy wśród wszystkich dostępnych w kompaktach). Największe zalety to przestronność (no, ale dla 5 osobowej rodziny faktycznie będzie za mały), funkcjonalność (bardzo duży bagażnik, płaska podłoga po złożeniu tylnych foteli i system Magic Seats, który pozwala na przewożenie w kabinie rowerów, lodówek, pralek - sprawdzone), niskie spalanie (w trasie przy delikatnym operowaniu gazem można zejść grubo poniżej 6 litrów - oczywiście na wyświetlaczu, który trochę przekłamuje rzeczywistość, w mieście przy spokojnej jeździe nie spalisz więcej niż 8 litrów), no i silnik, który powyżej 4500 obrotów pokazuje swoje drugie oblicze
Auto ma też oczywiście wady - jest mało komfortowe (brak wyciszenia, niewygodne fotele bez regulacji podparcia odcinka lędźwiowego, bardzo twarde zawieszenie - na wrocławskich dziurach jest tragedia - ogólnie po dłuższej trasie człowiek jest bardzo zmęczony i obolały), lakier jest tragicznej jakości, bardo miękki, podatny na zarysowania (na plus te auta póki co nie mają żadnego problemu z korozją - nie licząc przedliftów i problemów ze zbyt twardą uszczelką między szybą przednią a dachem), kiepska widoczność (ale można się do tego w miarę szybko przyzwyczaić, o ile jest się przyzwyczajonym do parkowania na lusterka), kiepskie spasowanie plastików wewnątrz auta, które są twarde i słabej jakości (bardzo trzeszczy na nierównościach). Do minusów mojego egzemplarza zaliczyłbym też dosyć dużą awaryjność (ogólnie auto jest chwalone za niezawodność, więc to może jedynie mnie spotkał pech
), co przy wysokich kosztach części (kuzyn mniej wydawał na serwis E46 328i, które też mu się trochę psuło) i ich kiepskiej dostępności (w wielu przypadkach brak jakichkolwiek zamienników) nieco denerwuje (nie jestem przyzwyczajony do częstego jeżdżenia po mechanikach). Auto jest niezawodne w tym znaczeniu, że gdzie nim pojadę stamtąd wrócę i mam co do tego pewność, ale zawieszenie i układ kierowniczy średnio znoszą wrocławskie dziury - co chwilę coś puka, stuka i wydaje inne dziwne odgłosy
Z elektryką i elektroniką nie ma problemów, nie licząc strajkującego od czasu do czasu centralnego zamka (wystarczy wcisnąć przycisk na klapie bagażnika, żeby zaczął działać) i przygasającego czasami po wciśnięciu sprzęgła (?) wyświetlacza. Do wad powtarzających się w większości egzemplarzy należy zaliczyć skrzypiące sprzęgło (u mnie też dosyć szybko po zakupie zaczęło skrzypieć - wadliwa pompa sprzęgła, po wymianie u większości osób problem szybko wraca), padające łożyska amortyzatorów, maglownice, ściąganie w prawo, szybkie zużywanie się wnętrze (wycierające się tapicerka foteli + boczki), niska trwałość tarcz hamulcowych. Silnik i skrzynia są bardzo trwałe, a jazda po autostradzie czy trasach szybkiego ruchu daje dużo frajdy. Rada? Przejedź się i zobacz czy Ci odpowiada taka charakterystyka napędu.