Krok po kroku podczas zakupu auta sprowadzonego

04 Lip 2010, 14:23

Nie wiem czy dobrze trafilem, aczkolwiek temat jak najbardziej podobny. Jesli juz wybralem auto sprowadzone z niemiec (planuje zakup we wtorek). Co musze najpierw wykonac aby w pelni legalnie poruszac sie po polskich drogach? moze ktos przechodzil niedawno podobna sytuacje? ja jestem w tym kompletnie zielony a rozne informacje znalezione w internecie czesto sa z poprzednich lat gdzie przepisy przez ten czas zdazyly sie juz zmienic. Z tego co wiem sprzedajacy posiada maly i duzy brief oraz umowe, to wystarczy?
Mattias
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań

04 Lip 2010, 15:12

Mattias napisał(a): maly

Mały to nie jest brief ale w myśl naszych przepisów DR....
Tak jezeli posiadasz te dokumenty to masz wszystko...
Jezeli samochód nie ma waznego BT w Niemczech a chcesz jechac na kołach to musisz
wykupić tab.czasowe oraz ubezpieczenie...
Jezeli ma BT wazne to oczywiscie tylko same ubezpieczenie.../pod warunkiem ze nie
jest wymeldowane.. :!: :!: /....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 15:15

Znalazłem Coś takiego w internecie odnośnie zakupu auta w Niemczech i późniejszej rejestracji w Polsce. Powinno Ci się przydać bo ostatnia aktualizacja tekstu była w 2010 r.

http://auto.wieszjak.pl/zakup-rejestrac ... emiec.html
Bez ognia, bez treści, bez idei, bez polotu wszystko stanie się tylko rutyną i szablonem.
Kostucha Drang
Nowicjusz

Miejscowość: ???

04 Lip 2010, 19:43

Zgodnie z art. 71 ust. 7 Prawa o ruchu drogowym właściciel pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium RP w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.
a co w przypadku kiedy sprzedajacy nie zarejestrował auta w ciagu 30dni?
Mattias