"Krzywy przegląd"

10 Mar 2016, 16:26

Cześć. Kupiłem ostatnio carismę 97'. Właściciel powiedział o wszystkich wadach, o których wiedział, przegląd robiony w lutym i ok. Zapłaciłem, pobawiłem się nim weekend, aż w końcu przyszedł czas go podnieść.
I tu zaczynają się schody, po właścicielu widać, że nie zna się na motoryzacji, ani nic. Zadzwoniłem do niego i spytałem się jak samochód przeszedł przegląd, okazało się, że na lawecie przyjechał do skp, a tam naprawili szkody - hamulce. Podpisali i koniec. Wykryłem:
* Luz na lewym sworzniu (Strach jeździć, w każdej chwili może się koło uwalić)
* Luz na prawym sworzniu
* Uszkodzone, wręcz zerwane tuleje wachaczy poprzecznych, prawy, lewy. (Wyrobione nakrętki, urwane, a blacha się sypie w miejscu tulei)
* Wyrwane mocowanie lewego przedniego amortyzatora.

Sam jestem mechanikiem i wiem, że takie rzeczy nie dzieją się w miesiąc. W skrócie, zawieszenie tragedia. Czy w takim wypadku mogę walczyć o naprawę na koszt skp, gdy samochód nieprawidłowo przeszedł przegląd?
NickOver
Nowicjusz

Auto: Opel Astra G
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Mar 2016, 00:18

NickOver napisał(a):Czy w takim wypadku mogę walczyć o naprawę na koszt skp, gdy samochód nieprawidłowo przeszedł przegląd?
Zaproponuj dla tego diagnosty co"klepnął"DR zeby odkupił od Ciebie ten samochód bo inaczej sprawa u rzeczoznawcy a dalej do sądu....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2014

11 Mar 2016, 13:34

Dziwne, że jako mechanik sam nie przyjrzałeś się autu bliżej, żeby uniknąć takich niespodzianek.
Moim zdaniem powinieneś walczyć o swoje, skoro samochód nie powinien był w ogóle przejść przeglądu.
Zielonka
Początkujący

Prawo jazdy: 07 03 2010
Auto: Fiat Sedici
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV

12 Mar 2016, 21:48

@UP