Kto jest winny kolizji PROSZĘ O POMOC!

06 Lip 2024, 02:40

(Obrazek skrzyżowania w załączniku) Witam jestem UCZNIEM PROSZĘ O POMOC w czerwcu brałem udział w kolizji (bez rannych), jechałem drogą z pierwszeństwem (Pojazd A), przede mną jechał (Pojazd B), gdy zbliżaliśmy się do skrzyżowania, (Pojazd B) zatrzymał się bez powodu a ja zacząłem manewr wyprzedzania, gdy znalazłem się na środku skrzyżowania (Pojazd C) wyjechał i doszło do kolizji. Na miejsce została wezwana policja ( Pojazd C wezwał), (Pojazd B zniknął ze zdarzenia) Na miejscu był jeden świadek który stanął po mojej stronie. Zdarzenie kolizji zarejestowała kamera z budynku. Policja przyjechała i wezwała osobno mnie i (Pojazd C) do radiowozu na opisanie zdarzenia (nie przyznałem się do wyprzedzania, powiedziałem inną wersje policji), (Pojazd C) opisał policji, że wyprzedzałem na skrzyżowaniu. Gdy policja skończyła przesłuchiwanie obu stron zaznaczyła mnie jako poszkodowanego a (Pojazd C) jako sprawcę. Sprawa została zgłoszona do sądu przez (Pojazd C) Po tym zdarzeniu po dwóch tygodniach dostałem wezwanie na komisariat gdzie zostało pokazane mi nagranie, na którym wyprzedzam (Pojazd B) dostałem mandat (przyjąłem go).

Kto wg was jest winny kolizji? :unsure:
gugul3213
Nowicjusz

Zdjęcia: 0
  • 06 Lip 2024, 07:25

Ty złamałeś 2 przepisy:
    1.Wyprzedzałeś pojazd ,,B" na skrzyżowaniu
    2.Wyprzedzałeś pojazd ,,B" na przejściu dla pieszych lub bezpośrednio przed nim.( dlatego dostałeś mandat) i zapewne był wysoki :(
    Ale winnym kolizji jest pojazd ,,C" ponieważ wyjechał z drogi podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem przejazdu ignorując znak ,,ustąp pierwszeństwa".
    To ,że ty złamałeś przepisy nie upoważnia go do tego aby miał prawo do zignorowania znaku ,,ustąp pierwszeństwa"
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika

Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM