Szarpanie samochodem na rozgrzanym silniku Audi a3 8p 2.0fsi

02 Lip 2024, 19:21

Witam wszystkich, jestem posiadaczem samochodu Audi a3 8p 2.0fsi z 2003 roku.
Przez kilka miesięcy miałem problemy z odpalaniem samochodu na rozgrzanym silniku ale ze względu na to, że musiałem mieć autko nie oddawałem go do mechanika. Rano dojeżdżałem do pracy i po południu bez problemu je odpalałem. Problem pojawiał się np wtedy kiedy musiałem jechać do sklepu czy na stację ale odpalał za którymś razem. Teraz wszystko się naprawiło, odpala ładnie i chodzi ładnie. Póki się nie nagrzeje silnik... Samochód zaczyna szarpać i jakby odcinać gaz, komputer pokazuję błąd p0304 (według internetu oznacza usterkę czwartego cylindra silnika). Z tego co czytałem problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku może być uszkodzony czujnik położenia wału. Czy to może być powodem tego zachowania? Biorę się za zamawianie części, planuję zamówić zestaw cewek i świec + ten czujnik, myślicie, że to załatwi sprawę? Dziwny zbieg okoliczności, w internecie piszę, że ten czujnik może być powodem wypadania zapłonu. A z drugiej strony wydaję mi się, że już odpala normalnie. Myślę, że to raczej nie jest zbieg okoliczności, żałuję bardzo, że nie zrobiłem z tym odrazu. Dziękuję za pomoc z góry :D
Co prawda jestem informatykiem ale wiedza o mechanice też mi się przyda dlatego staram się zrobić to własnymi siłami :naughty:
kamilch
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 02 Lip 2024, 20:21

    Tak info z neta co może być i co powoduje usterkę to bym traktował z tzw przymróżeniem oka. Masz błąd wypadania zapłonu na czwartym cylindrze . Przyczyn może być kilka . Uszkodzona cewka zapłonowa , świeca zapłonowa a i problem z silnikiem np wypalony któryś zawór ( wydechowy /ssący ) czy brak ciśnienia sprężania ( zatarty tłok w cylindrze ) Teraz masz dokonać diagnozy . Oczywiście możesz iść na pałę i wymienić co tylko zechcesz . Czy tędy droga ? Wydasz kupę siana a problem może pozostać . Ok . świece zapłonowe należy wymieniać co jakiś czas . Być może pomoże . Nie pomoże to zamień cewki zapłonowe miejscami . Przeżuć tą z czwartego cylindra na np trzeci .. Z trzeciego na czwarty . Skasowanie błędu i jazda próbna . Błąd się przeniesie na trzeci cylinder to masz winowajcę . Pozostanie na czwartym to masz problem i zakup kompletu cewek jest bezsensowny.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2024, 20:32

    Czyli zmienić cewki i jak się przeniesie to pokażę czy to z nimi ? Dziękuję za odpowiedź! A czy czujnik położenie wału może być porblemem w tej sytuacji?
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 20:50

    kamilch napisał(a):A czy czujnik położenie wału może być porblemem w tej sytuacji?
    Nie sądzę . Nie spotkałem się jeszcze aby wadliwy czujnik położenia wału powodował wypadanie na którymś cylindrze .Losowo na cylindrach być może , ale na jednym , konkretnym ? Utrudnione uruchamianie silnika oczywiście tak . Z tym że w takiej sytuacji zazwyczaj w sterowniku silnika pozostaje ślad w postaci błędu z nim związany . Czym diagnozujesz ? Piszesz komputer a to można różnie interpretować .....może być zawężona diagnoza nie pokazująca wszystkich błędów
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2024, 20:57

    Kurcze nie wiem sam bo jestem do jutra w delegacji. Kupiłem w internecie Tester diagnostyczny i pokazywało na nim kilka błędów ale uznałem, że ważne jest tylko to na 4 cylindrze. Wywalało wcześniej błędy czujnika położenia wałka rozrządu / wału korbowego. Ale tak jak mówiłem usunąłem je jak zaczął się wyświetlać błąd 4 cylidra to już nie wyskakiwały. Został tylko ten jeden. Tak jak mówiłeś, masz rację. Bez sensu wszystko zmieniać, podmienię jutro cewki i się przejadę póki się nie rozgrzeję. Najwyżej wymienię wszystkie świecie, bo co jakiś czas trzeba a troszkę już jeżdżą. Może akurat będzie to z cewką. Mam mało do czynienia z motoryzacją ale dziwi mnie tylko to, dlaczego na nagrzanym silniku już dobrze pali (Co było ponoć winą czujnika wału) a jak się naprawiło to zaczęło dawać w tyłek co innego. Samo z siebie by się naprawiło skoro męczyłem się z tym kilka tygodni? A żadnego błędu mi nie wyświetlało wtedy poza czujnikiem. Mam jedno najważniejsze pytanie, myślisz, że jak będę tak jeździł i testował czy wypadnie to mogę zepsuć coś jeszcze? To się stało dosłownie tak z godziny na godzinę, o 18 bodajże wróciłem do domu a o 20 pojechałem i zaczął szarpać jak szalony przy czym z tego co pamiętam zaczął mi migać check, ale tylko raz tak mrugał
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 21:08

    kamilch napisał(a):Kupiłem w internecie Tester diagnostyczny
    To nie komputer . Kupiłeś tester dedykowany do diagnozy grupy VAG czy tester OBD2 ? Pochwal się tutaj co zakupiłeś , daj linka do aukcji .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mazda6 zdobywa prestiżową nagrodę - Red Dot Design
      Nowa Mazda6 została uhonorowana tegoroczną nagrodą "Red Dot", która jest wyrazem międzynarodowego uznania dla jej wyjątkowej stylizacji. Jest to kolejny sukces tego modelu oraz rewolucyjnego motywu projektowego "KODO: ...
      Wyższy poziom bezpieczeństwa od Volvo
      Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego – poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono ...

    02 Lip 2024, 21:12

    Nie wiem dokładnie bo nie pamiętam a nie mam linka do aukcji.
    No ale skoro wyświetla taki błąd to chyba zrobię dobrze pisząc to co wyżej?
    Ostatnio edytowany przez kamilch, 03 Lip 2024, 05:13, edytowano w sumie 1 raz
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 21:39

    No ok czyli nie wiemy czym to diagnozujesz . Pozostajemy na etapie zamiany miejscami cewek zapłonowych i wymianie świec zapłonowych to odnośnie błędu czwartego cylindra. Musisz wiedzieć że samo czytanie błędów to za mało . Parametry bieżące ..... Poczytaj czy tam się wszytko zgadza . Temperatura silnika czy jest adekwatna / rzeczywista . Te czujniki temperatury w wieśwagenach są ułomne /awaryjne . Stąd może być problem z uruchamianiem silnika w określonych warunkach
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Lip 2024, 18:15

    Podmieniłem dziś 4 cewkę z 3 i wychodzi na to, że już nic mu nie dolega. Dziwne, że po przełożeniu i poruszaniu kabli działa wszystko (Póki co) :lol:
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5