Szarpanie samochodem na rozgrzanym silniku Audi a3 8p 2.0fsi

02 Lip 2024, 19:21

Witam wszystkich, jestem posiadaczem samochodu Audi a3 8p 2.0fsi z 2003 roku.
Przez kilka miesięcy miałem problemy z odpalaniem samochodu na rozgrzanym silniku ale ze względu na to, że musiałem mieć autko nie oddawałem go do mechanika. Rano dojeżdżałem do pracy i po południu bez problemu je odpalałem. Problem pojawiał się np wtedy kiedy musiałem jechać do sklepu czy na stację ale odpalał za którymś razem. Teraz wszystko się naprawiło, odpala ładnie i chodzi ładnie. Póki się nie nagrzeje silnik... Samochód zaczyna szarpać i jakby odcinać gaz, komputer pokazuję błąd p0304 (według internetu oznacza usterkę czwartego cylindra silnika). Z tego co czytałem problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku może być uszkodzony czujnik położenia wału. Czy to może być powodem tego zachowania? Biorę się za zamawianie części, planuję zamówić zestaw cewek i świec + ten czujnik, myślicie, że to załatwi sprawę? Dziwny zbieg okoliczności, w internecie piszę, że ten czujnik może być powodem wypadania zapłonu. A z drugiej strony wydaję mi się, że już odpala normalnie. Myślę, że to raczej nie jest zbieg okoliczności, żałuję bardzo, że nie zrobiłem z tym odrazu. Dziękuję za pomoc z góry :D
Co prawda jestem informatykiem ale wiedza o mechanice też mi się przyda dlatego staram się zrobić to własnymi siłami :naughty:
kamilch
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 02 Lip 2024, 20:21

    Tak info z neta co może być i co powoduje usterkę to bym traktował z tzw przymróżeniem oka. Masz błąd wypadania zapłonu na czwartym cylindrze . Przyczyn może być kilka . Uszkodzona cewka zapłonowa , świeca zapłonowa a i problem z silnikiem np wypalony któryś zawór ( wydechowy /ssący ) czy brak ciśnienia sprężania ( zatarty tłok w cylindrze ) Teraz masz dokonać diagnozy . Oczywiście możesz iść na pałę i wymienić co tylko zechcesz . Czy tędy droga ? Wydasz kupę siana a problem może pozostać . Ok . świece zapłonowe należy wymieniać co jakiś czas . Być może pomoże . Nie pomoże to zamień cewki zapłonowe miejscami . Przeżuć tą z czwartego cylindra na np trzeci .. Z trzeciego na czwarty . Skasowanie błędu i jazda próbna . Błąd się przeniesie na trzeci cylinder to masz winowajcę . Pozostanie na czwartym to masz problem i zakup kompletu cewek jest bezsensowny.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4775
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2024, 20:32

    Czyli zmienić cewki i jak się przeniesie to pokażę czy to z nimi ? Dziękuję za odpowiedź! A czy czujnik położenie wału może być porblemem w tej sytuacji?
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 20:50

    kamilch napisał(a):A czy czujnik położenie wału może być porblemem w tej sytuacji?
    Nie sądzę . Nie spotkałem się jeszcze aby wadliwy czujnik położenia wału powodował wypadanie na którymś cylindrze .Losowo na cylindrach być może , ale na jednym , konkretnym ? Utrudnione uruchamianie silnika oczywiście tak . Z tym że w takiej sytuacji zazwyczaj w sterowniku silnika pozostaje ślad w postaci błędu z nim związany . Czym diagnozujesz ? Piszesz komputer a to można różnie interpretować .....może być zawężona diagnoza nie pokazująca wszystkich błędów
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4775
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2024, 20:57

    Kurcze nie wiem sam bo jestem do jutra w delegacji. Kupiłem w internecie Tester diagnostyczny i pokazywało na nim kilka błędów ale uznałem, że ważne jest tylko to na 4 cylindrze. Wywalało wcześniej błędy czujnika położenia wałka rozrządu / wału korbowego. Ale tak jak mówiłem usunąłem je jak zaczął się wyświetlać błąd 4 cylidra to już nie wyskakiwały. Został tylko ten jeden. Tak jak mówiłeś, masz rację. Bez sensu wszystko zmieniać, podmienię jutro cewki i się przejadę póki się nie rozgrzeję. Najwyżej wymienię wszystkie świecie, bo co jakiś czas trzeba a troszkę już jeżdżą. Może akurat będzie to z cewką. Mam mało do czynienia z motoryzacją ale dziwi mnie tylko to, dlaczego na nagrzanym silniku już dobrze pali (Co było ponoć winą czujnika wału) a jak się naprawiło to zaczęło dawać w tyłek co innego. Samo z siebie by się naprawiło skoro męczyłem się z tym kilka tygodni? A żadnego błędu mi nie wyświetlało wtedy poza czujnikiem. Mam jedno najważniejsze pytanie, myślisz, że jak będę tak jeździł i testował czy wypadnie to mogę zepsuć coś jeszcze? To się stało dosłownie tak z godziny na godzinę, o 18 bodajże wróciłem do domu a o 20 pojechałem i zaczął szarpać jak szalony przy czym z tego co pamiętam zaczął mi migać check, ale tylko raz tak mrugał
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 21:08

    kamilch napisał(a):Kupiłem w internecie Tester diagnostyczny
    To nie komputer . Kupiłeś tester dedykowany do diagnozy grupy VAG czy tester OBD2 ? Pochwal się tutaj co zakupiłeś , daj linka do aukcji .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4775
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2024, 21:12

    Nie wiem dokładnie bo nie pamiętam a nie mam linka do aukcji.
    No ale skoro wyświetla taki błąd to chyba zrobię dobrze pisząc to co wyżej?
    Ostatnio edytowany przez kamilch, 03 Lip 2024, 05:13, edytowano w sumie 1 raz
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Lip 2024, 21:39

    No ok czyli nie wiemy czym to diagnozujesz . Pozostajemy na etapie zamiany miejscami cewek zapłonowych i wymianie świec zapłonowych to odnośnie błędu czwartego cylindra. Musisz wiedzieć że samo czytanie błędów to za mało . Parametry bieżące ..... Poczytaj czy tam się wszytko zgadza . Temperatura silnika czy jest adekwatna / rzeczywista . Te czujniki temperatury w wieśwagenach są ułomne /awaryjne . Stąd może być problem z uruchamianiem silnika w określonych warunkach
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4775
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Lip 2024, 18:15

    Podmieniłem dziś 4 cewkę z 3 i wychodzi na to, że już nic mu nie dolega. Dziwne, że po przełożeniu i poruszaniu kabli działa wszystko (Póki co) :lol:
    kamilch
    Nowicjusz
     
    Posty: 5