Która opona całoroczna z nastawieniem na lato

23 Sty 2021, 14:49

Hej, chce kupić opony całoroczne z pełną świadomością ich wad i zalet. Rozmiar 225/45/17.
Rocznie robię ok. 10tyś km, głównie krótkie odcinki po mieście, kilka razy do roku dłuższa trasa. Centrum kraju. Średnio dynamiczna jazda. Budżet max. 1600zł. Przeglądałem już masę testów, porównań, opinii, recenzji i wywnioskowałem, że najbardziej odpowiednią opcją będą opony z poniższej listy. Kładę nacisk bardziej na charakterystykę letnią opony przy moich wytycznych, także wolałbym oponę letnią dostosowaną do zimy, niż odwrotnie.
Na placu boju pozostały:
1.) Nokian Weatherproof (mój pierwszy top, testy super, recki super, boje się tylko afery z fabryką w Rosji i kruszeniem opon oraz nadmiernego nastawienia opony na zimę)
2.) Hankook KINERGY 4S 2 (cena/jakość wypada bardzo dobrze, najbardziej uśredniona ze wszystkich opon pod wszystkimi względami. Nie ukrywam, że jestem najbardziej nastawiony na tą oponę)
3.) Kleber Quadraxer 2 (kilku znajomych ma i mocno poleca)
4.) Vredestein Quatrac (najmniej informacji, ale u ortodoksyjnych znawców opon mocno chwalona.

Które z tych opon byście wybrali? Ewentualnie jakieś opinie o nich? Ktoś miał styczność?
Wojtas87
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sty 2021, 20:21

Wszystkie opony które wymieniłeś są dobre. Które wybierzesz, zależy już od ciebie.
Nie wiem tylko dlaczego kupujesz opony całoroczne z nastawieniem na lato, a nie na zimę? Na zimę będziesz wymieniał na zimowe?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2021, 21:36

Jeżeli to ja szukałbym wielosezonówek o profilu letnim, to brałbym któreś z tych
Bridgestone Weather Control A005 EVO 225/45 R17 94 V XL, FR [link do Oponeo wygasł]

Michelin CrossClimate+ 225/45 R17 94 W XL, FSL [link do Oponeo wygasł]
Nokiany tez OK.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sty 2021, 22:14

MotoAlbercik napisał(a):Nie wiem tylko dlaczego kupujesz opony całoroczne z nastawieniem na lato, a nie na zimę? Na zimę będziesz wymieniał na zimowe?


Przy moim stylu jazdy i proporcjach zima/lato nastawiam się głównie na lato. Chce mieć jeden komplet opon, a i zimę opędzlować bezpiecznie :)
Nie ma idealnych opon zima/lato, więc zdaje sobie sprawę że muszę zmienić proporcje np. 80/20 na korzyść lata.

yeti65 napisał(a):Jeżeli to ja szukałbym wielosezonówek o profilu letnim, to brałbym któreś z tych
Bridgestone Weather Control A005 EVO 225/45 R17 94 V XL, FR

Michelin CrossClimate+ 225/45 R17 94 W XL, FSL
Nokiany tez OK.


Fajne opony, jednak przekraczające mój budżet.
Co do nokianów było to mój top, ale po przebojach z Rosyjską fabryką i raczej z nastawieniem na zimę (miękka opona a i zasłyszane że latem na zakrętach lubi zapiszczeć odpuszczę sobie tą opcję z wielkim żalem...

Coraz bardziej skłaniam się ku Kleber vs Hankook
Wojtas87
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2021, 20:40

Parę lat temu napisałem tu ocenę testu opon wielosezonowych, jak znajdę to podrzucę, ale pamiętam, że te Klebery, razem z Fuldami, były najlepsze w zimowych testach.
Mam :mrgreen:
test-nowych-opon-calorocznych-vt98034.htm
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2021, 22:46

Wojtas87 napisał(a):Przy moim stylu jazdy i proporcjach zima/lato nastawiam się głównie na lato. Chce mieć jeden komplet opon, a i zimę opędzlować bezpiecznie

Troszkę dziwne myślenie. Przynajmniej dla mnie :wink: Ale to oczywiście tylko moje zdanie. Lato jest zawsze łatwiejsze do przejechania niż zima. Tak mi się przynajmniej wydaje. Więc ja bym szukał opon wielosezonowych z górami w trójkąciku. No ale to moje zdanie :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2021, 12:10

MotoAlbercik napisał(a):Troszkę dziwne myślenie. Przynajmniej dla mnie Ale to oczywiście tylko moje zdanie. Lato jest zawsze łatwiejsze do przejechania niż zima. Tak mi się przynajmniej wydaje. Więc ja bym szukał opon wielosezonowych z górami w trójkąciku. No ale to moje zdanie


bardziej chodziło mi o kulturę pracy latem, ścieranie, głośność i piszczenie na zakrętach, moim zdaniem opona z nastawieniem na zimę te cechy będzie miała znacznie gorsze.
Wojtas87
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Sty 2021, 10:04

[ odpowiedź nie na temat].
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 29 Sty 2021, 18:01, edytowano w sumie 1 raz
Powód: post nie na temat
Klonek85
Obserwowany
 
Posty: 1

29 Sty 2021, 18:14

No to inaczej - nie ma czegoś takiego jak opona całoroczna bardziej letnia, czy bardziej zimowa. Nie ma opony całorocznej z nastawieniem 80% na lato i 20% na zimę. Całoroczna to całoroczna. I na lato i na zimę. Być może pomyliło ci się z oponą całoroczną z atestem zimowym.
Kupując oponę całoroczną należy celować w opony conajmniej ze średniej półki. Wtedy jest bardziej pewne, że i zimą i latem będzie się dobrze sprawować. Należy przy tym pamiętać, że zima, to nie tylko śnieg i białe drogi. Tu również chodzi i minusowe temperatury.
Jeżeli najwięcej jeździsz altem, a zimą mniej, to opony całoroczne są jak najbardziej na miejscu. Ale nie możesz patrzeć tak jak to robisz obecnie. Kup opony całoroczne z opon polecanych przez nas na forum i to ci wystarczy. Będziesz mógł jechać i latem i jak przyjdzie potrzeba zimą.
Co do piszczenia opon na zakrętach, głośność, ścieranie, to wszystko są rzeczy, których nie unikniesz, ale możesz ograniczyć. A ograniczysz kupując opony właśnie ze średniej półki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2021, 18:32

Wojtas87 napisał(a):i piszczenie na zakrętach
A możesz zdradzić kiedy sprawdzałeś-regulowałeś zbieżność-geometrię przedniego zawieszenia.....Wpisuję obydwie czynności bo nie wiem jaki to samochód.... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014