Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?

07 Lut 2020, 13:42

Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius Plug-in Hybrid oraz Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Spośród wszystkich zwycięzców w poszczególnych kategoriach rankingu "Lowest 5-Year Cost to Own" Kelley Blue Book, najmniej kosztuje zakup i utrzymanie przez 5 lat Corolli Hybrid.

Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę, że o opłacalności wyboru samochodu przy zakupie decyduje nie tylko cena. Informacje o całkowitym koszcie posiadania (TCO) zazwyczaj wprowadzają zupełnie nowe spojrzenie na to, które samochody są faktycznie najtańsze na rynku. Problem w tym, że ocena wszystkich kosztów posiadania danego auta jest często trudna bez specjalistycznych narzędzi. Na amerykańskim rynku odpowiedzi na pytanie, ile samochód będzie naprawdę kosztował w całym okresie użytkowania, udziela m.in. portal analityczny Kelley Blue Book. Ostatnio KBB opublikował zestawienie "Lowest 5-Year Cost to Own", czyli rankingi samochodów najtańszych w użytkowaniu w poszczególnych kategoriach i segmentach, w tym aut hybrydowych. Oto trzy samochody z napędem hybrydowym z najniższym TCO na amerykańskim rynku.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? 1. miejsce – Toyota Corolla Hybrid
Według badań Kelley Blue Book nowa Corolla Hybrid w ciągu pięciu lat kosztuje swojego właściciela w USA 30 918 dolarów. Jest to najlepszy wynik ze wszystkich samochodów przeanalizowanych przez amerykański portal w tegorocznym zestawieniu "Lowest 5-Year Cost to Own". Jeszcze tylko jeden samochód wykazał się kosztem utrzymania poniżej 31 tys. dolarów – to subkompaktowy SUV Hyundai Venue, którego TCO wynosi 30 936 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? O tym, że hybrydy mało palą, wiadomo od dawna. W przypadku nowej Corolli sedan amerykańska agencja rządowa EPA oceniła zużycie paliwa na poziomie 53 mil (85,3 km) na galon (3,78 litra) paliwa w mieście i 52 mile (83,69 km) na galon (3,78 litra) na autostradzie. Wiadomo też, że Toyota dysponuje najbardziej rozwiniętą i dopracowaną technologią hybrydową, której udoskonalaniem i dostosowywaniem do potrzeb rynku zajmuje się od 23 lat. To przekłada się zarówno na wydajność, jak i niezawodność hybryd tej marki, co oznacza mniejsze koszty serwisu. Samochody Toyoty mają też wysokie wartości odsprzedaży ze względu na wysoką jakość i długowieczność oraz odporność na zużycie.

POLECAMY Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi

Ceny Corolli sedan w wersji hybrydowej zaczynają się od przystępnego poziomu 23 880 dolarów. Podstawowa wersja ma światła LED z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację, materiały wykończeniowe we wnętrzu wyższej jakości, inteligentny kluczyk i system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Samochód wyposażony jest także standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2. generacji, który zawiera między innymi adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości. Samochód jest napędzany układem hybrydowym o mocy 122 KM, opartym na silniku 1,8 l. Mocniejsza, 2-litrowa wersja napędu hybrydowego, zapewniająca moc 184 KM, nie jest dostępna w USA, a jedynie w Europie.

2. miejsce – Toyota Prius Prime (Plug-in Hybrid)
Przewidywany 5-letni koszt posiadania w przypadku Priusa ładowanego z zewnętrznej sieci wynosi 32 695 dolarów. Ten 5-osobowy, 4-drzwiowy liftback ma zasięg na jednym tankowaniu 640 mil. Jego zużycie paliwa w samym trybie hybrydowym (bez wykorzystania prądu naładowanego z zewnętrznej sieci) wynosi 55 mil (88,51 km) na galon w mieście i 53 mile (85,30 km) na galon na autostradzie. Według EPA zasięg Priusa Prime na samym silniku elektrycznym wynosi 25 mil (40,23 km). Samochód może się poruszać nieprzerwanie w trybie EV przy prędkości do 84 mil/h (135 km/h). Ceny Toyoty Prius Prime w USA zaczynają się od 27 750 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? 3. miejsce – Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Zakup i utrzymanie przez 5 lat Hyundaia Ioniq z napędem hybrydowym plug-in przyniesie według KBB koszty na poziomie 34 246 dolarów. Samochód ma według EPA zasięg 29 mil (46,67 km) w trybie elektrycznym. Średnio na 1 galonie (3,78 litra) paliwa może przejechać 52 mile (83,69 km). Ioniq Plug-in Hybrid kosztuje na amerykańskim rynku od 26 500 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? źródło: kbb.com; producenci | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

08 Lut 2020, 08:30

A jak to jest w EU, albo w Polsce :?: Bo przecież wiadomo, że rynek amerykański różni się bardzo od Europejskiego.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
    Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...