Samochody hybrydowe i elektryczne segmentów A i B to dla wielu kierowców idealne rozwiązanie do miasta. Oferta zelektryfikowanych aut miejskich staje się coraz bogatsza, a ich ceny bardziej akceptowalne. Rozważając zakup małego samochodu z silnikiem elektrycznym warto obok innych czynników wziąć pod uwagę wartość rezydualną.
Wartość odsprzedaży to jedna z ważnych składowych całkowitych kosztów posiadania auta, o którym jednak nadal wiele osób nie myśli przy zakupie samochodu. Przedsiębiorcy są z tą tematyką lepiej zaznajomieni, szczególnie ci, którzy korzystają z leasingu, bowiem rata zależy również od wartości rezydualnej (RV).
Instytut SAMAR prześledził dane portalu analitycznego Info-Expert pod względem wartości rezydualnej zelektryfikowanych najmniejszych samochodów. Na warsztat zostały wzięte elektryczne modele Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Renault ZOE, Smart Forfour EQ i hybrydowa Toyota Yaris. Specjaliści firmy INFO-EXPERT zajmującej się profesjonalną wyceną oraz wartością rezydualną samochodów, sprawdzili przewidywaną wartość odsprzedaży tych modeli po 3 latach użytkowania i 60 000 km przebiegu. Toyota Yaris Hybrid – RV 61,4% Spośród zelektryfikowanych aut miejskich najwyższą wartość rezydualną na poziomie 61,4% ma Toyota Yaris Hybrid o mocy 100 KM, której promocyjne ceny startują od 65 400 zł. Analitycy INFO-EXPERT wzięli pod uwagę wersję Active w cenie 68 900 zł. Hybrydowy Yaris spala od 4,7 l/100 km wg nowego standardu WLTP i emituje od 106 g/km CO2. Hybrydowa Toyota nie ładuje się z zewnętrznej sieci – wystarczy tankowanie paliwa. Akumulator trakcyjny jest ładowany automatycznie podczas jazdy energią odzyskiwaną z hamowania i optymalizacji pracy silnika. Opel e-Corsa – 55,7% Drugie miejsce zajmuje elektryczny Opel e-Corsa w wersji Edition o wartości początkowej 124 490 zł, który po 3 latach zachowa 55,7% tej kwoty. Samochód o mocy 136 KM ma zasięg 330 km na jednym ładowaniu (wg cyklu WLTP) i zużywa 17 kWh/100 km. Akumulator mieści 50 kWh energii. Opel e-Corsa, jak każdy model zasilany wyłącznie prądem, nie emituje żadnych spalin. Peugeot e-208 – 54,6% Bliźniaczy model e-Corsy, elektryczny Peugeot 208 Active, ma wartość rezydualną 54,6%. Jego bazowa cena jest niemal identyczna, wynosi 124 900 zł. Francuski elektryk również ma moc 136 KM i pojemność baterii 50 kWh. Zasięg auta to 340 km według WLTP, a ładowanie ze stacji 22 kW trwa 5 godzin. Renault ZOE – 53,2% Drugi francuski model na tej liście, Renault ZOE w wersji Life za 133 900 zł zachowa po 3 latach 53,2% początkowej wartości. Model w tej wersji ma 92 KM mocy i baterię o pojemności 41 kWh. Obecnie w ofercie Renault pojawił się elektryczny ZOE po gruntownej modernizacji, z silnikiem o mocy 108 lub 135 KM, o zasięgu do 395 km wg WLTP. Smart Forfour EQ – 47,7% Jedynym elektrycznym modelem w cenie poniżej 100 tys. zł w zestawieniu SAMAR jest Smart Forfour EQ. Samochód w cenie 96 000 zł po 3 latach będzie wart 47,7% tej kwoty. Bezemisyjny Smart ma zasięg 133 km (według danych producenta) i zużywa od 14,6 kWh na 100 km.
Samochód hybrydowy czy elektryczny? Taki wybór pozostaje już jako indywidualna sprawa. Wszystko zależy od tego ile kilometrów dziennie robimy w obszarze miejskim i czy jedno ładowanie samochodu elektrycznego np. wystarczy nam bo inaczej może być to sporym utrudnieniem w ciągu dnia jak nie znajdziemy miejsca na podładowanie auta bo zasięg jego będzie zbyt mały. Wtedy lepszym rozwiązanie jest auto hybrydowe bo tu mamy zasięg nieograniczony i szybko możemy je zatankować.
No ekonomii w tym nie ma ale jednak ludzie kupują, może w Polsce jeszcze nie widać ale na zachodzie już często się spotyka. Ludzie lubią nowinki i są leniwi co skłania ich do kupna tego czegoś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
yeti65 napisał(a):Bo sensu ekonomicznego to ja nie widzę.
Kao napisał(a):No ekonomii w tym nie ma
Jest bardziej ekonomiczne w użytkowaniu ale biorąc pod uwagę droższy zakup takiego auta od wersji ze zwykłym silnikiem benzynowym i porównując koszty eksploatacji przypuszczam, że w najlepszym przypadku będzie to po przebiegu około 150tyś. km jak nie więcej.
Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
Instalacje gazowe V generacji Te instalacje LPG pozwalają na wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego (konieczność nawiercenia kolektora i montażu w nim wtryskiwaczy gazowych), bądź bezpośrednio do komór spalania za pośrednictwem wtryskiwaczy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.