Które z podanych aut do 20 tys?

15 Mar 2013, 12:38

Witam mam na imie Łukasz i w najbliższym czasie planuje zakup nowego samochodu do 20tyś. Od 5lat posiadam Fiata Punto 1 wersja ELX 1.2 75km i jestem z niego zadowolony! Auto ma 19 lat i nic złego się z nim nie działo, skóra w srodku wygląda jak nówka, róda go też nie bierze w sumie szkoda mi go zmieniać ale no mimo wszystko pora na coś młodszego :P Od nowego auta oczekuje raczej tego samego, nie chce się męczyc z przecierającymi się fotelami bądz pękającą skóra czy poprawianiem blacharki bo będzie wychodziła rdza... no i w dodatku ma jeździć w miare bez większych awarji.... Problemem jest, że bardzo podobają mi się samochody ALFY ROMEO lecz ta legenda o nich troche mnie odstrasza.... (chodź z fiatem miało być to samo). Od auta oczekuje także dobrych właściwości jezdnych (nie musi być demonem prędkości ale fajnie żeby można było kogoś wyprzedzić...). Co do wielkości auta to raczej nie ma większego znaczenia byle by nie był mniejszy od Punciaka. Do pracy mam ok 15km więc robie ok 30km dziennie plus raz w miesiącu dluższa trasa np. gdzieś w góry więc myśle, że lepszym wyborem byłby silnik benzynowy ale diesel też wchodzi w gre.

Upatrzyłem sobie kilka modeli:

1) Alfa Romeo 156 po FL (sedan, kombi)

2) Peugeot 407 (sedan, kombi)

3) Citroen C5 2gen (tylko sedan)

4) Mazda 6 i 3 (tylko sedan)

5) Golf 5

6) Astra 3

7) Focus 2

Który z nich będzie najlepszy? Czy alfa będzie sie częściej psuć? Czy jest dużo droższa w utrzymaniu?

A i proszę nie pisać "kup passata" w gre wchodzą tylko te modele aut.

Z góry dziękuje i pozdrawiam Łukasz!
Baknisz
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Punto

15 Mar 2013, 20:29

Alfa raczej odpada, jeżeli nie masz zamiaru bulić za serwis jak za zboże. zastanawowiłbym się nad focusem - całkiem zgrabne i generalnie tanie w eksploatacji auto.
elavis
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW

15 Mar 2013, 21:38

elavis napisał(a):Alfa raczej odpada, jeżeli nie masz zamiaru bulić za serwis jak za zboże.

BZDURA :!:

Z samochodów, które podałeś to właśnie Alfa albo Focus. :).
Z tym, że w przypadku Focusa kierowałbym się raczej ku benzynie. Na pewno godne polecenia, całkiem solidne i tanie w eksploatacji autko.
Alfa raczej w dieslu. Praktycznie po za zawieszeniem, które trzeba robić co 50 000km, również autko godne polecenia :ok: !
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Mar 2013, 10:27

Na Twoim miejscu wybrałbym pomiędzy Astra III oraz Golfem V. Wiadomo,że to zależy od wersji silnikowej,natomiast generalnie te samochody są zaliczane do mało awaryjnych,nie ma też problemu z dostępnością poszczególnych części.
ZmienOlej
Początkujący
 
Posty: 75
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: BMW M3

16 Mar 2013, 20:29

Alfa romeo na polskie drogi raczej bym nie ryzykował :)
sterngre
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 01 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Mar 2013, 15:30

Hmmm odrzuciłem kilka aut po przejechaniu się nimi i ogolnie teraz zastanawiam się między Alfa, C5 i Astra. Golfa niestety w tej cenie ciężko wyrwać w dobrym stanie ;/
Jeżeli chodzi o Alfe to chciałbym taką z silnikiem JTD 1.9 lub 2.4, co do C5 to silnik 2.0 HDI 136km, a Astra hmm sam nie wiem czy lepsza byla by benzyna czy diesel.... Ogolnie auto ładne z zewnątrz ale w środku takie hmmm plastic fantastic... ;/ Więc raczej spada na dalszy plan. Jeżeli chodzi o Alfe i C5 to który byście polecali ? Jeżeli chodzi o prowadzenie i środek bardziej odpowiadała mi Alfa chodz C5 gdy został ustawiony na wersje sport też dawał frajde z jazdy, a po ustawieniu autka wyżej fajnie pokonywał nierówności, a do pracy niestety jeżdze niestety dziurawą drogą.
Baknisz
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Punto
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...