Pierwszy samochód - trochę pytań (3-4k)

19 Mar 2013, 17:17

Zarejestrowałem się specjalnie aby zapytać ekspertów. Przeczytałem kilka ostatnich stron tego działu ale znalazłem odpowiedzi tylko na część moich pytań więc pozwolę sobie założyć nowy temat.

W temacie aut jestem kompletnie zielony, niedawno zrobilem prawko i chcialbym czyms pojezdzic. Nie wiem nawet na jakie paliwo się zdecydować. Trasy ktore bede jezdzil to glownie

-do pobliskiego miasta (ok. 2 razy /miesiac - 20km w jedna strone)
-do dziewczyny (6 razy /miesiac - 30km w jedna strone)
-na uczelnie (4 razy /miesiac - 60km w jedna strone)

Biorąc pod uwagę, że niektorę trasy będę robił łącznie, lub z kimś to załóżmy że wyjdzie 500-600km - maksymalnie.

Potrzebuję auta w miare niezadownego, ktore bedzie malo palilo i beda latwo odstepne czesci. Samochod to dla mnie srodek transportu a nie skarbonka czy przedluzenie przyrodzenia ;)

Na tą chwilę myślalem o jakims malym silniku benzynowym albo kupic cos z instalacja LPG. Auto ma mi posłużyć około 2 lat jako coś na czym nauczę się jeździć, w razie wypadku zarysowania - mala strata ;)

Opcje:

- astra 1
- nexia
- VW polo

-corsa

Co mi doradzicie?

Pozdrawiam
carDriv3r
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 02 2013
Auto: nie mam

19 Mar 2013, 17:21

Z tych co podałeś to brałbym Corse,nie będzie tak gniła jak Astra i Nexia i będzie w lepszym stanie niż Polo. Ogólnie części są tanie,silniki dobre do gazu (uwaga tylko na ecoteci - z nimi bywa różnie) no i podana kwota spokojnie wystarczy na zadbany egzemplarz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Mar 2013, 17:26