Który byście wybrali? Peugeot vs Skoda

25 Sie 2011, 15:21

Witam!

Chciałem Was zapytać o opinię nt tych dwóch aut i które byście wybrali:
1) Peugeot 407 z silnikiem diesla 120-130KM, 3-letni z przebiegiem ok 120 - 150tyś km , wyposażenie "pośrednie", za ok 45 - 50 tyś PLN
2) Skoda Octavia wersja Mint (plus jakieś dodatki) z silnikiem benzynowym 122KM, prosto z salonu za ok 63 tyś PLN

Mam dylemat, chcę kupić żonie komfortowe auto do codziennych dojazdów do pracy, w miarę bezpieczne (oboje zaliczyliśmy kolizje drogowe), niezawodne, nie wymagające dużych wkładów finansowych (jak wszyscy :wink: , przeglądy nie mają znaczenia), rodzaj paliwa bez znaczenia. Żona wolałaby auto używane, bo nie szkoda, jak się lakier "przytrze" albo w dołek wjedzie. Ale z kolei nie wiadomo, czy było "bite", przebieg zakładam bez cofania licznika. Ja wolę auto nowe, z wiadomą historią, wyposażeniem (tzn mam pewność że są wszystkie poduszki powietrzne, sprawne hamulce, itp -wiem z doświadczenia, za ile może kosztować porządnie "bity" samochód, który się nie nadawał do remontu w ASO, ale poszedł po naprawie u mechanika - tylko czy z kurtynami i sprawnym zawieszeniem?), i chociaż traci na wartości.
Auto ma służyc parę lat (do 5-ciu), ma być bezpieczne i niezawodne.
Jakie są Wasze typy?
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

25 Sie 2011, 18:40

Ostatnio przez tydzień jezdziłem 407 2.0 HDI po FL i to bardzo przyjemny i komfortowy wóz.
Komfortu jazdy nie ma co nawet porównywać z Octavią czy mniejszym 308.
Wygodne, obszerne fotele, dobre wytłumenie, bardzo dobre filtrowanie nierówności i niezłe prowadzenie.
A jednak kupiłbym Skodę.
Przede wszystkim to nowe auto a współczesny diesel po ~150tys. km może już wymagać pewnych nakładów w niedalekiej przyszłość, 2.0 HDI wcale nie jest jakieś super oszczędne więc spalanie może być zbliżone a tak na dobrą sprawę to choć Octavią jezdzi się gorzej to i tak jest całkiem dobrze i nie daje zbytnio powodów do narzekań.
Zainteresuj się A-klasą auto w środku bardzo obszerne, wygodniejsze niż Octavia a teraz można dostać wersję final edition za 66tys. zł.
Dziś byłem z ciotką kupować samochód i kupiła go zaraz po jezdzie próbnej, polecam zajrzeć i się przekonać.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sie 2011, 18:55

Do pięciu lat to idealny byłby nowy Hyundai Elantra :wink: 5 letnia gwarancja, atrakcyjny wygląd, mocny silnik i dobre wykończenie. Możesz rozejrzeć się też za Renault Fluence. W kwocie Skody dostajesz obszerniejszy samochód, który można już podciągnąc pod klasę D z silnikiem 2.0 140KM i bardzo dobrze wyposażony (m.in automatyczna klimatyzacja). No i samochód dość znacznie wygodniejszy od Skody.
No i tak na dopelnienie listy w tej kwocie znajdziesz w miarę mocną Corollę, ale trochę nudnawą Corolle z moim zdaniem bardzo dobrym silnikiem 1.6 Valvematic. Silnik jest zadziwiająco dynamiczny jak na swoją moc i bardzo oszczedny. Myslę, że w mieście spokojnie zmieścisz się w 8 litrach benzyny.
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

25 Sie 2011, 19:53

Dziękuję za propozycje, w sumie to nawet nie myślałem o Hyundaiu ani o Renault Fluence, chociaż bardziej bym się skłaniał jednak do Renault... Tylko nie wiem jak tam z awaryjnością... A o Peugeocie 407 słyszałem właśnie wiele dobrych opinii, tylko ten przebieg i rocznik mnie odstraszają. Skoda nadal walczy, chociaż wydaje mi się nudna (ale dopracowana?). Ale dzięki za celne uwagi i propozycje, czekam na dalsze :D
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

26 Sie 2011, 13:04

Wybrałbym Skodę. To całkiem solidne i trwałe auto, a przy tym dużo tańsze w eksploatacji niż Peugeot. Dużo tez zależy jakie ma się oczekiwania wobec auta. Ja cenię niezawodność, i dlatego omijam Peugeoty.
TopRider
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Volkswagen Golf 3, 1.6 75KM

26 Sie 2011, 13:22

A jakie masz doświadczenia z Peugeotami, że uważasz, że lepiej je omijać?
W Hiszpanii czy we Francji bardzo dużo 407 jezdzi na taksówkach, jeśli sprawdzają się w tej roli to wydaje mi się, że tym bardziej będą się sprawdzać jako auta rodzinne.
Sam zresztą w domu mam Peugeota(tyle, ze 308) i jak na razie nie zawiódł ani razu a koszty eksploatacji są niskie(na naprawy wydaliśmy ~20zł bo trzeba było dwa razy żarówkę wymienić) z tym, że auto mamy od nowości więc jesteśmy pewni jego historii.
Grunt to kupić pewny samochód, najlepiej krajowy bo gdy kupimy sprowadzony, wyklepany lub skręcony wynalazek to oczywiście będzie sprawiał kłopoty a tego typu okazje są bardzo liczne na rynku wtórnym.
Patrząc na widełki cenowe autor raczej nie szuka okazji a jeśli znajdzie dobry egzemplarz to na pewno jazda nim sprawi większą przyjemność niż Skodą.
Aczkolwiek dysponując kwotą która wystarczy na zakup nowego, przyzwoitego samochodu zdecydowałbym się właśnie na niego, bardzo trudno jest kupić pewny 3 letni samochód na 90% będzie albo po flocie albo po wypadku, ogólnie większość ofert stanowią wyeksploatowane egzemplarze.
Łatwiej kupić coś 5-7 letniego bo wtedy większość pierwszych właścicieli prywatnych zmienia samochody.
Pozdrawiam.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sie 2011, 12:21

Dziękuję wszystkim za porady, bardziej będziemy się skłaniać do auta używanego (wybór żony, trzeba uszanować :mrgreen: ) - ale w tym momencie zamiast Peugeota 407 mamy jeszcze do wyboru Citroena C5 2008r silnik HDi 110KM z przebiegiem 140tyś km... za ok 42 tyśPLN. Czy to wg Was dobra cena za to auto? Ja się niestety nie znam na autach francuskich (zawsze niemce albo japońce były :wink: ), nie wiem, na co zwrócić uwagę w tym modelu. Jakieś podpowiedzi?
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

27 Sie 2011, 14:56

ja bralbym wlasnie cos niemieckiego ewentualnie japonca lub koreanca francuzy i wloskie odpuszczam w wiekszosci przypadkow to sa dziadostwa awaryjne i szczerze mowiac troche tandetne w srodku (porownanie np 308 '08/09r a focus '07r) mowie przedewszystkim o spasowaniu elementow
co do awaryjnosci w w/w 308 niecale 13,5k przebiegu i padla pompa wspomagania i pewnie to nie koniec
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

27 Sie 2011, 17:06

Wyrabianie sobie opinii na podstawie jednego egzemplarza to raczej nie jest dobra metoda oceny.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Sie 2011, 21:07

Przepraszam, że robię tu off topic.
Co do awaryjności 308:
http://motoryzacja.interia.pl/news/te-a ... ja,1542290 "Kompaktem, który przez pierwsze trzy lata eksploatacji sprawia właścicielowi najmniej problemów jest toyota prius. Zaraz za nią uplasował się wspomniany peugeot 308 wyprzedzając trzecią w rankingu toyotę auris. W pierwszej piątce znalazł się jeszcze koreański hyundai i30 (bliźniak konstrukcyjny kii cee'd) oraz hiszpański seat leon/toledo.
Jak nietrudno zauważyć, w czołówce nie znalazło się żadne auto produkowane w Niemczech! Golf VI sklasyfikowany został dopiero na siódmym miejscu."
http://automotiveblog.pl/2011/04/28/rap ... adac-2010/
" Segment C / Klasa kompakt:
1. BMW Serii 1
2. Audi A3
3. Peugeot 308"
Dwa różne rankingi, dwie odmienne metodyki i w obydwóch w czołówce.

Na razie wszystko wskazuje na to, że 308 jest jednym z najmniej awaryjnych aut w swojej klasie.
Testy długodystansowe zresztą to potwierdzają:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... -7697.html
A jeśli w nowym salonowym aucie padła mu pompa od wspomagania to musi mieć naprawdę pecha, miał duże większe szanse, że taka usterka przydarzy mu się w jakimś niemieckim aucie a tu akurat w 308, przykre też by mnie to zirytowało.
Co do wykończenia to też jest to dla mnie bardzo zaskakujące.
Rozumiem, że auto kupione jako nowe a nie świeżo sprowadzona okazja z małym przebiegiem? bo po wypadku mogli mu przecież deskę na tańszy zamiennik wymienić.
Citroen C5 I po FL czy II?
Jeśli ten pierwszy to warto się przyjrzeć, bardzo wygodne auta w dodatku świetnie wypada w raportach niezawodności.
Jeśli to już C5 II to podchodziłbym bardzo ostrożnie jak to do ofert z gatunku"okazje" choć jeśli okaże się ok to warto, w sumie nowy 1.6 HDI realnie kosztuje koło 80tys. zł więc po 3 latach a przede wszystkim po tak dużym przebiegu może być tyle wart.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sie 2011, 08:22

Jasiek90 napisał(a):Citroen C5 I po FL czy II?Jeśli ten pierwszy to warto się przyjrzeć, bardzo wygodne auta w dodatku świetnie wypada w raportach niezawodności.Jeśli to już C5 II to podchodziłbym bardzo ostrożnie jak to do ofert z gatunku"okazje" choć jeśli okaże się ok to warto, w sumie nowy 1.6 HDI realnie kosztuje koło 80tys. zł więc po 3 latach a przede wszystkim po tak dużym przebiegu może być tyle wart.


To jest C5 II (tak mi się wydaje :wink: ), zaskoczyło mnie bardzo wygodne wnętrze, świetne hamulce, bogate wyposażenie (m.in. halogeny z funkcją "corner", czujniki parkowania przód-tył, klimatronik 2-strefowy z nawiewem na tył w bocznych słupkach) i duża przestrzeń w środku. Coś czytałem na necie, że zapychają się FAP-y, ale nie wiem, czy to będzie problem, bo auto w zamyśle ma być używane w trasie, przebiegi po min 100km dziennie. Może ktoś jeździ tym egzemplarzem, to się podzieli opinią? W sumie z nowej Skody już zrezygnowałem :?
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

28 Sie 2011, 09:33

Jeśli masz jezdzić w trasie to nie powinno być z nim problemów( z DPF).
Silnik już sprawdzony ze sporym zapleczem części.
Poza tym świetnie się nadaje się w trasy.
To bardzo komfortowy samochód.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sie 2011, 12:40

dervu napisał(a):Wyrabianie sobie opinii na podstawie jednego egzemplarza to raczej nie jest dobra metoda oceny.


kolego moje opinie na temat samochodow nie sa wyrabiane na podstawie jednego jedynego egzemplarza danej marki
posluzylem sie tym przykladem bo jest najswiezszy jesli chcesz moge przedstawic ci inne mi znane przypadki
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

28 Sie 2011, 12:42

smarekxy napisał(a):że zapychają się FAP-y


jesli bedziesz jezdzil glownie w trasie i nie jezdzisz o kropelce nie bedziesz miec z fapem problemow
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

28 Sie 2011, 13:02

w tej 308 zapomnialem jeszcze o przelaczniku od ustawiania lusterek ktory juz nie dziala

po za tym kolego Jasiek90 moze brachol trafil na wyjatkowo nie dorobiony egzemplarz ale francuzy i tak sa do dupy zobacz rankingi innych klas np vany 3 pierwsze miejsca samochody z grupy VW suvy tak samo auta sportowe tez pierwsze niemieckie klasa wyzsza rowniez niemce

a tu raporty z dekry
golf VI

http://www.dekra.mojeauto.pl/raport/201 ... 60?klasa=2

308

http://www.dekra.mojeauto.pl/raport/201 ... 77?klasa=2
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6