Który kompakt będzie lepszy?

01 Lis 2010, 20:00

Witam,

Planuję jeszcze w tym roku wymienić samochód, ale niestety mam ogromny mętlik w głowię, więc postanowiłem zapytać Was moi drodzy o radę. Na autko chcę przeznaczyć ok 40 tyś złotych (łącznie z opłatami). Poszukuje auta trwałego, w miarę komfortowego, ekonomicznego, ale zarazem pozwalającego na swobodne wyprzedzanie. Auto musi być w miarę młode - maksymalnie 4 letnie.


Dziennie robię ok 80 km do pracy, dodatkowo często wyjeżdżam na dłuższe wypady weekendowe - rocznie będzie to około 32 - 35 tyś km. Dlatego biorę pod uwagę tylko i wyłącznie diesle.

W oko wpadły mi dwa auta (kolejność nie przypadkowa):
- Pegeout 308, 1.6 - 110 konny,
- Ford Focus podobny motor.

Tylko niestety czym więcej czytam, to jestem za przeproszeniem głupszy. Pegeout 308 bardzo mi się podoba i kiedy byłem już praktycznie zdecydowany na zakupy spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat tego samochodu i zacząłem rozglądać się za czymś innym. Padło na focusa - choć opinie na temat tego wozu również są podzielone.

Co byście mi polecili do podanej wyżej kwoty?
Moshi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Śląsk

01 Lis 2010, 20:09

Osobiście wolałbym Peugeota 308:
tu porcja materiału która powinna i Ciebie przekonać:
http://motoryzacja.interia.pl/news/te-a ... ja,1542290
[link do AutoGaleria wygasł]
[link do AutoGaleria wygasł]
w mojej rodzinie po długim rekonesansie na rynku wybór padł właśnie na 308 HDI, póki co 5 miesięcy i 27tys. km przebiegu absolutnie bezawaryjnie.
Wystrzegaj się aut sprowadzonych! co prawda są tanie ale bierze się to głównie z powodu poważnego wypadku lub dużego przebiegu a za 40tys. zł jakieś krajowe 1.6 HDI z 2007 powinieneś znaleźć z przebiegiem w granicach 100tys. km.
Jeśli jednak nie uda się znaleźć 308 w tej cenie to Focus też nie będzie złym wyborem, jest tańszy a równie udany(choć nieco bardziej awaryjny).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2010, 23:26

Pomyśl też o Mazdzie 3
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

02 Lis 2010, 11:39

Dzięki za rady. Hmmm w rankingach 308 w ścisłej czołówce a opinie ma złe... Nie rozumiem już tego...

Co do mazdy, to jakiś czas temu miałem przyjemność przejechać się tym samochodem na dłuższej trasie i niestety fotele były dla mnie odrobinę nie wygodne i się zniechęciłem do tego autka.
Moshi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Śląsk

02 Lis 2010, 14:16

A przypadkiem nie pomyliłeś opinii 308 z 307 z początkowych lat produkcji?
złe opinie może zebrać od ludzi którzy kupili puzzle zwiezione z francji(a tam jak wiadomo nie można rejestrować aut po szkodzie całkowitej więc za grosze są sprzedawane polskim handlarzom i naprawiane jak najmniejszym kosztem) albo po prostu od fantastów którzy ten samochód widzieli tylko na obrazkach.
Żeby nie być gołosłownym załączam jedyny jak dotąd test długodystansowy tego modelu:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... -8209.html
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lis 2010, 15:19

Odnośnie 308-ki nie pomogę, ponieważ nie miałem jeszcze przyjemności pojeździć, ale mogę coś powiedzieć o silniku, 1.6 HDi/TDCi - jest ekstremalnie oszczędny i bardzo żwawy, w tym miesiącu litrażowałem Forda C-Maxa z takim silnikiem na trasie z Francji do Polski, głównie po autostradach przy prędkości 110-120km/h C-Max spalił 4,45 l. ON/100 km(komputer pokazał 4,3), na podobnej trasie Citroen C4 Picasso z tym silnikiem spalił mi 4,7 litra przy takiej jeździe.

Zgadzam się z opinią kolegi Jasiek90 na temat puzli z Francji, które psuły opinie 307(na marginesie bardzo fajny samochód),
ale mam zupełnie inne zdanie co do aut sprowadzonych - generalnie nie ma znaczenia skąd samochód pochodzi z tym że swobodnie można porównać zużycie auta z przebiegiem 200 tys. zrobionym po zachodnich autostradach do do zużycia auta ze 100 tys. km zrobionego po naszych krajowych drogach, mam porównanie, ponieważ zajmuje się sprzedażą samochodów i miałem do czynienia z przeróżnymi autami (krajowe, sprowadzone, wysokie przebiegi, niskie przebiegi itd., obecnie niemal wyłącznie sprowadzamy auta z zagranicy, bezwypadkowe, z podwyższonymi przebiegami 40-70 tys. rocznie, 3-latek ma u nas średnio 150-200 tys. km)

co do wypadków to powypadkowy może być i krajowy i sprowadzony, ale myśle, że zrozumiałe jest, że jeśli cena danego egzemplarza mieści się pierwszej 5-ce najtańszych na allegro, przebieg jest bardzo niski i super wyposażenie = bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że auto jest powypadkowe ( nazwijmy to nową teorią powypadkowości k_s :wink: )
k_s
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: ----
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odśnieżanie i odladzanie samochodu
    W zimie dokładne oczyszczenie auta ze śniegu i lodu ma ogromne znaczenie. Jazda samochodem przypominającym igloo lub z zaparowanymi szybami jest niebezpieczna, a w dodatku grozi mandatem. Po intensywnych opadach śniegu na ...

02 Lis 2010, 20:29

W tej kwocie możesz śmiało szukać też Opla Astry III, lub VW Golfa V. Chciał czy nie to dwa samochody znaczące wiele na rynku segmentu kompaktów. Warto chociaż do nich wsiąść i odpowiedzieć sobie na pytanie czy odpowiada. Chociaż i tak wiadomo, że 308-mka wygra pod tym względem, bo jest zwyczajnie ładna i wygodna.

Można się też pokusić na przymierzenie się do Fiata Bravo II.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

03 Lis 2010, 12:00

Zgadzam się,najlepiej byłoby poszukać Golfa V lub Astry II,z tym ze w dieslu. robisz 80 km do pracy dziennie,wiec koszty silnika benzynowego będą bardzo duże,a diesel dobrze sprawdzi się an trasie.
PanSamochodzik1
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Łódź