Który kompakt Mazda 3 II vs Megane III vs Giulietta vs Astra J

26 Paź 2018, 22:31

Cześć, poszukuję kompakta poniżej 30 tys. zł Benzyna + LPG o mocy około 150KM.

Który z podanych w temacie będzie najlepszy i dlaczego? Najbardziej chciałbym zwrócić uwagę na:
- awaryjność
- przyjemność z prowadzenia
- utratę wartości na przestrzeni ok. 3 lat

Te podane w temacie wizualnie mi się najbardziej podobają ale rozważę inne opcje godne uwagi jeśli będą zdecydowanie lepsze.
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

26 Paź 2018, 22:43

elkanguro napisał(a): Najbardziej chciałbym zwrócić uwagę na:
- awaryjność
- przyjemność z prowadzenia
- utratę wartości na przestrzeni ok. 3 lat

To megane mozesz od razu odpuscic bo nie spelnia zadnego z kryterii

biorac pod uwage te kryteria najlepiej wypadla by Honda Civic 8 1.8 bardzo dobrze trzyma cene, swietnie sie prowadzi i jest malo awaryjna, silnik pancerny i prosty
Od siebie dorzuce jeszcze Seata Leona 2 FR 2.0 TFSI 200km, rowniez swietne prowadzenie, VAG zawsze trzyma cene, awaryjnosc tez na bardzo niskim poziomie aczkolwiek silnik doładowany wiec na przestrzeni lat eksploatacja wyjdzie napewno wiecej niz w Hondzie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2018, 22:51

elkanguro napisał(a):Benzyna + LPG

elkanguro napisał(a):awaryjność

Raziel11 napisał(a):Seata Leona 2 FR 2.0 TFSI 200km


Powinieneś wyłapać perm bana za takie teksty.

Autorze, Megane z 2.0T spełnia kryteria jak najbardziej. Astra również, co do AF nie znam się. Tego pana wyżej nie słuchaj, bo skrzywisz sobie pogląd na motoryzację nieodwracalnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Paź 2018, 23:01

Raziel11 napisał(a):kryterii
kryteriów

Poniżej 30k ciężko o jakąś ogarniętą Mazdę II gen. Megane i Alfa mają fajne silniki z turbo, które nie są awaryjne, co niektórzy próbują Ci wmówić, bo są zaślepieni ideologią jednego koncernu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Paź 2018, 23:06

mike napisał(a):zaślepieni ideologią jednego koncernu.

Dziwnie to interpretujesz, nie wybralem slepo marki jak to sobie wyobrazacie w przeszłości mialem inne auta (2 francuzy) sluzbowo uzytkuje focusa mk3 w dieslu, przed zakupem pierwszego leona przetestowalem niemal wszystkie kompakty do 30tys, przed zakupem drugiego rowniez przetestowalem niemal kazdego hothatcha do 50tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2018, 09:22

Zrozum w końcu, że leon 2.0tfsi to nie hot hatch, Cupra tak, "zwykłe" tfsi nie


Raziel11 napisał(a):Dziwnie to interpretujesz, nie wybralem slepo marki jak to sobie wyobrazacie


Ale ślepo polecasz ją innym jakby nie było żadnych alternatyw. Do tej pory spotkałem się tylko z jednym Twoim postem nie polecającym vag - coś stylu "szukaj niezardzewiałego focusa", jakby budżet 8k był za mały na cud techniki golfa :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...

27 Paź 2018, 09:46

@mike: Zakładam, że przy AF miałeś na myśli 1.4 120KM a przy Megane 1.4 130KM, czy jednak któryś większy 2.0?

Wiem, że Alfa i Astra miały fabryczne instalacje LPG przy silnikach 1.4. Czy taką instalację można uznać za duży plus czy raczej nie ma to większego znaczenia?

@Raziel11: Leon ładny, ale to wnętrze coś do mnie nie przemawia. Odwrotnie w Civicu, super wnętrze ale z zewnątrz taka kulka.
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

27 Paź 2018, 09:54

elkanguro napisał(a):Wiem, że Alfa i Astra miały fabryczne instalacje LPG przy silnikach 1.4. Czy taką instalację można uznać za duży plus czy raczej nie ma to większego znaczenia?


Biorąc pod uwagę, że auta już kilka lat mają i nie wiadomo w jaki sposób i czy w ogóle instalacja była serwisowana bezpieczniejsze wydaje się kupno auta bez niej.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 10:27

elkanguro napisał(a):Czy taką instalację można uznać za duży plus czy raczej nie ma to większego znaczenia?


Powiem tak, auto z LPG bym kupił do max 10 tysięcy, powyżej to bym wolał poczekać msc, odłożyć kasę i założyć samemu. Tym bardziej jak masz większy budżet.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Paź 2018, 10:37

Dotychczas mam dobre doświadczenie z LPG. Obecny samochód kupiłem z kilkuletnią instalacją, sam jeżdżę już 7 lat, i poza parownikiem nic więcej nie wymieniałem przy instalacji (no jeszcze butla ale to z uwagi na okres 10 lat). No ale fakt, kosztowało wówczas poniżej 10 tys.

Ale skoro już trochę poprzeglądałem tych z LPG to wstawie dwa linki i proszę o jakieś komentarze i uwagi. Alfa trochę ponad budżet ale może udało by się coś utargować. Zastanawia mnie przeróbka na 150KM czy to bezpieczne?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23