Który kompakt w cenie~25 tys?

24 Sty 2020, 17:52

Cześć.
Jestem laikiem samochodowym i chciałbym poprosić o radę kogoś, kto bardziej się zna ode mnie.
Na wiosnę (marzec - kwiecień) będę się zabierał za kupno nowszego samochodu. Aktualnie jeżdżę wysłużoną już corsą B z 2000 roku z silnikiem 1.2 ecotec 65km. Ogólnie akutko od 5 lat niewiele mnie kosztowało i gdyby nie rdza, to pewnie jeszcze z rok bym pojeździł.
Ogólnie na samochód nie chcę wydać więcej niż 25 tys, chodzi o sam koszt zakupu.
Czego oczekuję? Auta z segmentu C, bo w Oplu trochę ciasno. Jeżdżę głównie sam, lub z narzeczoną, ale niedługo może pojawić się dziecko i niechciałbym z tego powodu zmieniać samochodu na większy.
Robię roczne przebiegi rządu 12 000km, w większości po mieście, więc w grę wchodzi tylko benzyna, a możliwość zainstalowania lpg może być atutem, ale wtedy raczej tylko w wersji kombi żeby mieć gdzie koło zapasowe schować, bo tak normalnie to pewnie sporą część bagażnika zajmuje. :/
Na wstępie wybrałem kilka samodów, bardzo bym prosił o ewentualnie odradzenie lub polecenie któregoś z nich:
-Ford focus mk3 1.6 duratec 120/125km
-Honda Civic VIII 1.8 vtec 140km
-Mazda 3 II 1.6mzr 105km
-Fiat bravo II 1.4 t-jet 120km
-Ford mondeo mk4 2.0 duratec 145km (wiem, że to większe auto ale podoba mi się + ewentualnie lpg do tego silnika)
-Hyundai i30 I 1.6 126km
-Toyota auris 1.6 valvematic 132km

Wizualnie wszystkie mi leżą. Tylko niechciałbym samochodu/silnika obarczonego dużym stopniem jakieś kosztownej awarii, dlatego odrzuciłem silniki grupy VAG tsi.
Liczą się dla mnie na pewno niskie koszty utrzymania, czyli ogólnie awaryjność samochodu, koszt części eksploatacyjnych no i koszty przy dystrybutorze z paliwem.
Autkiem chciałbym pojeździć tak z 5 lat i zrobić do 100tys km.
Dzięki za pomoc :)
ester94
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Sty 2020, 18:12

Technicznie wszystko co wymieniłeś jest spoko. Nie wiem tylko czy te 25k wystarczy na zadbanego focusa z benzyniakiem no i w przypadku mazdy trzeba się liczyć z korozją.

Stosunkowo najdroższe części będą do japończyków. Chociaż osobiście nie przejmowałbym się cenami bo kilkadziesiąt złotych na amortyzatorze wymienianym raz na kilka lat to tyle co nic.

Możesz też zerknąć na kię ceed - technicznie jest tym samym co i30
Jest też ew. s40/v50 - bliźniak focusa 2 z lepszym wykonaniem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2020, 18:13

Wszystkie autka jak najbardziej OK, więc szukaj to co ci się podoba.

Dodałbym jeszcze Alfę Romeo Giuliettę 1.4 Turbo np. w wersji 170KM taka fanaberia :lol: ale auto mi osobiście się bardzo podoba.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

24 Sty 2020, 18:20

Guiletta bardzo mi się podoba, niestety nie w moim budżecie :/ Gdzieś na forum też czytałem, że elektryka w tym samochodzie jest dosyć awaryjna. Ten silnik 170km z multiair też podobno kicha, bo ten system się sypie po ok 100tys przebiegu i koszt naprawy to kilka tysięcy.

Co do Volvo, to z wyglądu jakoś nie bardzo, ogólnie volvo s40 i focus mk2 wizualnie nie bardzo jak dla mnie.
ester94
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Sty 2020, 18:26

ester94 napisał(a):Guiletta bardzo mi się podoba, niestety nie w moim budżecie :/ Gdzieś na forum też czytałem, że elektryka w tym samochodzie jest dosyć awaryjna. Ten silnik 170km z multiair też podobno kicha, bo ten system się sypie po ok 100tys przebiegu i koszt naprawy to kilka tysięcy.


Giulietta to prawie bravo z inaczej wygiętą blachą, nie psuje się bardziej od znaczka alfy, Zresztą taka sama sytuacja z lancią delta, tak samo ciekawe auto
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2020, 18:52

ester94 napisał(a):Ten silnik 170km z multiair też podobno kicha, bo ten system się sypie po ok 100tys przebiegu i koszt naprawy to kilka tysięcy.

To co mają powiedzieć użytkownicy którzy mają powyżej 200 tys. z tym silnikiem to już chyba po drugim zawale są. A takich samochodów jest sporo do sprzedania, :lol: Mam na stanie taki model i powiem Ci że jeździ się nim bajka. Przynajmniej nie zamula na światłach :lol: i żwawo do przodu jedzie.
W każdym aucie wszystko się może zepsuć, nawet w Civicu czy Maździe
I nawet niektóre auta nie dojeżdżają 70 tys km :lol:
A takie jęczenie o dwumas, czy wtryski czy turbo że się może zepsuć to mnie doprowadza czasami do szewskiej pasji....
To czemu sobie nówki nie kupicie
Mondeo 2.0 mk4 biorą olej a mazda rdzewieje w oczach , nie jedzie ma skrzynię 5 i pali dużo ,focus do lpg nie za dobry, civic rdza + wysokie ceny. to samo auris i do lpg też nie za dobre, :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

24 Sty 2020, 19:36

Czemu Focus, Honda i Auris do lpg nie za dobre?
Oglądałem 2 hondy po lifcie i jednego aurisa po lficie i na żadnym nie widziałem rdzy.
Wiesz co może u Ciebie ten multiair fajnie działa, ale ogólne opinie nie są za dobre. Tzn silnik niby dobry, ale koszt naprawy tego systemy jest bardzo wysoki a samo rozwiązanie bywa nietrwałe.
Zależy mi niskich kosztach utrzymania, więc wolę się nie bawić w takie wróżenie z fusów, po co mam dodawać sobie zbędnych kosztów w razie pecha?
ester94
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Sty 2020, 19:40

ester94 napisał(a):Zależy mi niskich kosztach utrzymania, więc wolę się nie bawić w takie wróżenie z fusów, po co mam dodawać sobie zbędnych kosztów w razie pecha


Idąc tym tokiem rozumowania możesz sobie kupić zadbane seicento, po co dodawać sobie zbędnych kosztów?

ester94 napisał(a):Czemu Focus, Honda i Auris do lpg nie za dobre?


Mają mechaniczną/ręczną regulację luzów zaworowych, zresztą jak połowa albo i więcej aut na rynku. Kilka stówek co 40 tysięcy kilometrów.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2020, 20:14

Idąc tym tokiem rozumowanie seicento nie jest kompaktem, więc po co się do niego odwołujesz? Wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, że wolnossący silnik benzynowy np Hondy czy Aurisa powinien mnie mniej pociągnąć po kieszeni niż uturbiony silnik i nietrwałym systemem multiair? Nie biorę tego info z niczego, przeczytałem trochę artykułów i opinii ludzi na forum fiata, bo interesuje mnie fat bravo gdzie też ten silnik występuje. Może fajny silnik póki działa i jest w miarę tani, ale wydać 4 tysiące na dzień dobry z dnia na dzień, to dla mnie mało pocieszająca wizja.

Co do lpg - kilka stów co 3 lata (w moim przypadku) to niewielki wydatek i to raczej nie jest powód by nie zakładać instalacji lpg w samochodzie.
Nie rozumiem, lpg nie doradzacie bo trzeba wydać kilkaset złoty co 40 tysięcy, ale silnik, którego nietrwały system może pociągnąć po kieszeni dziesięć razy więcej to już jest okej :ok:
ester94
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Sty 2020, 20:51

To zamień na lanosa, ten jest kompaktem
A giuliettę można kupić bez multiair, 1.4/120 jeśli tak bardzo przeszkadza
Swoją drogą nie boisz się, że np. auto będzie brało olej i remont silnika będzie kosztował kilka tysiaków? Przyczepiłeś się tego multiair a 170ps z 1.4 nie bierze się z niczego. Chciałbyś mieć stosunkowo mało palące auto o dużej mocy i fajnych osiągach? Logicznym jest, że będzie bardziej skomplikowane. Napisałeś, że robisz 12k rocznie, nawet jeśli przyjdzie wymienić ten multiair to masz spokój na kilkanaście lat a pod nogą dwa razy więcej mocy niż w wolnossącym 1.4

Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale każde auto, nieważne czy kia, fiat czy bmw kupione za te 25k w temacie kosztów utrzymania będzie o wiele droższe od tego co masz obecnie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2020, 20:59

Skończmy te wywody bo na Alfę z tym silnikiem i tak mnie nie stać :lol:
Wiem, że każde auto z segmentu C będzie droższe w utrzymaniu od mojej corsy, zdaję sobie z tego sprawę.
No i nie pisałem nic na temat tego, że chcę auto mało palące o dużej mocy i dobrych osiągach. Gdyby tak było to w moich wyborach znalazłyby się inne samochody lub inne silniki :)
ester94
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Sty 2020, 21:20

No to skoro ma być tanio i segment c to wolnossący i30/ceed i koniec tematu.

Ew. segment b jakim jest corsa dość znacznie urósł od jej czasów. Taki i20 ma bardzo dużo miejsca w środku
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Sty 2020, 10:18

ester94 napisał(a):Skończmy te wywody bo na Alfę z tym silnikiem i tak mnie nie stać

Auris1.6 132KM była zdaje się w polifcie, więc 25 tys też nie kupisz takiej za te pieniądze.
Auris/Civic kupisz za to ale starsze

Na Mazdę 3 II jest szansa gdzieś z pocz. roczników.... za poliftową nie masz też budżetu.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

26 Sty 2020, 16:12

Polecam grupy na fb, często pojawiają się fajne auta bezpośrednio od użytkowników. Ciekawego Aurisa widziałem np. na stronie Toyoty w programie aut używanych. Tak więc szukać cierpliwie, nie brać do siebie wpisów, że "za mały budżet na cokolwiek", "dołóż 5 tys", "kup nowe" itp.
roksinski
Początkujący
 
Posty: 82
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1994
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Renault

26 Sty 2020, 16:50

roksinski napisał(a):fajne auta bezpośrednio od użytkowników. Ciekawego Aurisa widziałem np. na stronie Toyoty w programie aut używanych


to bezpośrednio od użytkownika czy z toyoty tym bardziej nie kupi w tej cenie.

Po jakiego wała miałbym sprzedawać dobre auto 5-8 tys taniej od ceny rynkowej gdybym miał prywatnie taki samochód w super stanie ? kto tak robi?

Na zachodzie dobre auta schodzą bardzo szybko nawet i w cenie średniej ...wyższej... tylko u nas taki jakiś trend panuje żeby kupować po jakichś nierealnych cenach.
Ma być dobrze i drogo ! :lol: jak u Niemca.

Prywatny Niemiec jak ma dobre auto to czasami wystawia kilka razy za każdym razem podnosi cenę i jak są telefony mówi że sprzedane...jak przestają dzwonić to wtedy obniża do ceny gdzie dzwonili i tym sposobem testuje rynek i sprzedaje jak najdrożej.

A u nas każdy każdego chce wyje....ć
:lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie