seatandvw napisał(a):tylko tdi i tdi niezniszczalny .
czyli magia znaczka i stereotypy TDI, a nie trwałość Tobą kierowały. Ogólnie nasłuchałeś się Januszy co mają w Golfach III wersje 90KM...
Te nowsze TDI nie są takie niezniszczalne... Wersje 105KM miały problem z braniem oleju i panewkami (pewna seria).
130KM i 150KM to już wersje na pompowtryskach z drogim osprzętem, który nie jest niezniszczalny.
Podsumowując taki JTD czy HDI nie jest gorszy, a nawet lepszy z racji na kulturę pracy, przy podobnej trwałości.
P.S. Mechanik u którego robiłem Lexa opowiadał, że otwierałsilniki HDi i TDi po przebiegu pół miliona km i w TDI widoczne było zużycie cylindrów, a w HDi była jeszcze fabryczna powłoka ochronna. Na szrocie nie chcą brać głowic do silników HDi, bo
"Panie kto mi to kupi".
Ale Janusze dalej będą pisać, że TDI niezniszczalny, bo taki był w wersji 90KM na pompie, a francuz to francuz to nie...