12 Cze 2018, 18:44
Mam 23 lata i szukam auta typu Sedan/Liftback w budżecie do 35k zł max ( najlepiej myślałem do 25-30k zł), interesuję mnie wyłącznie benzyna nadająca się pod gaz. Zależy mi na taniej eksploatacji głównie, czyli częściach i awaryjności, oraz aby silnik jak najlepiej nadawał się pod gaz i jeździł bez awaryjnie. (moc auta nie jest aż tak ważna)
Robię około 10-15k km rocznie średnio trasy 30-50km poza terenem zabudowany i część w mieście. Odpuściłem sobie auta: Passata B6 i Octavie 2 FL, A4 B8 (ze względu na brak dobrych silników benzynowych). Mazda 6 II ze względu na korozję. Laguna III i C5 odpada, bo nie podoba mi się wizualnie.
Auta, które mnie interesują i który biorę pod uwagę po przeczytaniu różnych tematów to:
1. Honda Accord VII FL 2.0/155 - podoba mi się, jednak martwię się o koszty utrzymania, bo co nie czytam to, że brak zamienników i części eksploatacyjne drogie, ale z drugiej strony te auta nie psują się wcale i mój znajomy jest zadowolony z tego modelu.
2. Honda Accord VIII 2.0/156 - dziś jeździłem taką i dynamika taka średnia na gazie, na benzynie jest spory przyrost mocy. To samo co wyżej jeśli chodzi o koszty. Tylko pytanie czy znajdę coś w tych pieniądzach sensownego?
3. Ford Mondeo MK4 2.0/145 - najbardziej napaliłem się na to auto, ale chciałem szczególnie auto po FL i niestety tu pojawia się problem, bo przeglądając allegro jest niewiele sztuk i nie ma w czym wybrać, a ceny wysokie. A auto przed FL średnio mi się podobają, szczególnie srebrna deska w środku i przedni grill też nie robi wrażenia. A dodatkowo znaleźć ogólnie ten model w sedanie a nie Liftbacku też bardzo trudno znaleźć, dlatego z niego trochę zrezygnowałem i aut z polski też mało.
4. Volvo S40 II FL 2.0/145 - niestety jest 76 sztuk na allegro a tych po FL(po 2007 roku) tylko 4 sztuki.. I jak kupić to auto jak jest ich tak mało? Co więcej powiecie o tym modelu?
5. Volvo S60 II 2.0 - czy kupię to auto w tych pieniądzach i czy w ogóle jest tu dobry silnik?
6. Audi A6 C6 2,4/177 - ciąglę myślę o tym aucie ale na allegro chyba jest 6 sztuk z polski a reszta to niemcownia. Dlatego ten model raczej będę odpuszczał sobie i do tego z tego co chodzą opinie to większość ma rozrząd do robienia.
7. Audi A4 B7 1.8T/163 - niestety tutaj to samo co wyżej, jednak żadnej sztuki z polski, wszystko import, dodatkowo jak patrzę na wyposażęnie 80% aut i korba z tyłu, albo brak podłokietnika to masakra, odechciewa się brać takiego auta za około 25k zł...
Które z tych aut najlepiej kupić waszym zdaniem, bo ja mam jeden wielki mętlik w głowie? Bardzo proszę o wypowiedzenie się również w punktach na temat każdego z tych aut które podałem o jego wadach i zaletach waszym zdaniem. Dzięki wielkie za pomoc z góry, bo czas najwyższy kupić sobie nareszcie furę.
Pytanie techniczne:
8. Najlepiej kupić auto, które było kupione w polskim salonie czy sprowadzane np z niemiec?
9. Kupować lepiej auto niezagazowane czy zagazowane?
10. Jeśli zagazowane to do ilu lat max może posiadać gaz jeśli będę je kupował? (tzn ile lat gaz może mieć założony aby warto było kupić)