Który samochód wybrać? Budżet 35k zł max

12 Cze 2018, 18:44

Mam 23 lata i szukam auta typu Sedan/Liftback w budżecie do 35k zł max ( najlepiej myślałem do 25-30k zł), interesuję mnie wyłącznie benzyna nadająca się pod gaz. Zależy mi na taniej eksploatacji głównie, czyli częściach i awaryjności, oraz aby silnik jak najlepiej nadawał się pod gaz i jeździł bez awaryjnie. (moc auta nie jest aż tak ważna)
Robię około 10-15k km rocznie średnio trasy 30-50km poza terenem zabudowany i część w mieście. Odpuściłem sobie auta: Passata B6 i Octavie 2 FL, A4 B8 (ze względu na brak dobrych silników benzynowych). Mazda 6 II ze względu na korozję. Laguna III i C5 odpada, bo nie podoba mi się wizualnie.
Auta, które mnie interesują i który biorę pod uwagę po przeczytaniu różnych tematów to:
1. Honda Accord VII FL 2.0/155 - podoba mi się, jednak martwię się o koszty utrzymania, bo co nie czytam to, że brak zamienników i części eksploatacyjne drogie, ale z drugiej strony te auta nie psują się wcale i mój znajomy jest zadowolony z tego modelu.
2. Honda Accord VIII 2.0/156 - dziś jeździłem taką i dynamika taka średnia na gazie, na benzynie jest spory przyrost mocy. To samo co wyżej jeśli chodzi o koszty. Tylko pytanie czy znajdę coś w tych pieniądzach sensownego?
3. Ford Mondeo MK4 2.0/145 - najbardziej napaliłem się na to auto, ale chciałem szczególnie auto po FL i niestety tu pojawia się problem, bo przeglądając allegro jest niewiele sztuk i nie ma w czym wybrać, a ceny wysokie. A auto przed FL średnio mi się podobają, szczególnie srebrna deska w środku i przedni grill też nie robi wrażenia. A dodatkowo znaleźć ogólnie ten model w sedanie a nie Liftbacku też bardzo trudno znaleźć, dlatego z niego trochę zrezygnowałem i aut z polski też mało.
4. Volvo S40 II FL 2.0/145 - niestety jest 76 sztuk na allegro a tych po FL(po 2007 roku) tylko 4 sztuki.. I jak kupić to auto jak jest ich tak mało? Co więcej powiecie o tym modelu?
5. Volvo S60 II 2.0 - czy kupię to auto w tych pieniądzach i czy w ogóle jest tu dobry silnik?
6. Audi A6 C6 2,4/177 - ciąglę myślę o tym aucie ale na allegro chyba jest 6 sztuk z polski a reszta to niemcownia. Dlatego ten model raczej będę odpuszczał sobie i do tego z tego co chodzą opinie to większość ma rozrząd do robienia.
7. Audi A4 B7 1.8T/163 - niestety tutaj to samo co wyżej, jednak żadnej sztuki z polski, wszystko import, dodatkowo jak patrzę na wyposażęnie 80% aut i korba z tyłu, albo brak podłokietnika to masakra, odechciewa się brać takiego auta za około 25k zł...

Które z tych aut najlepiej kupić waszym zdaniem, bo ja mam jeden wielki mętlik w głowie? Bardzo proszę o wypowiedzenie się również w punktach na temat każdego z tych aut które podałem o jego wadach i zaletach waszym zdaniem. Dzięki wielkie za pomoc z góry, bo czas najwyższy kupić sobie nareszcie furę.

Pytanie techniczne:
8. Najlepiej kupić auto, które było kupione w polskim salonie czy sprowadzane np z niemiec?
9. Kupować lepiej auto niezagazowane czy zagazowane?
10. Jeśli zagazowane to do ilu lat max może posiadać gaz jeśli będę je kupował? (tzn ile lat gaz może mieć założony aby warto było kupić)
nike0018
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

13 Cze 2018, 11:18

nike0018 napisał(a):Pytanie techniczne:
8. Najlepiej kupić auto, które było kupione w polskim salonie czy sprowadzane np z niemiec?
9. Kupować lepiej auto niezagazowane czy zagazowane?
10. Jeśli zagazowane to do ilu lat max może posiadać gaz jeśli będę je kupował? (tzn ile lat gaz może mieć założony aby warto było kupić)


Jeżeli zawężasz do pojazdów wyłącznie z Polskiego salonu to wszystkich aut które bierzesz pod uwagę będzie na alegro 70.
A kupując auto używane nie jest chyba istotne czy jako nowym z salonu wyjechał helmut smidt czy jan kowalski.
Niezmiennie jednak zakup auta sprowadzonego łączy się ze znacznie większym ryzykiem kupna auta z korygowanym licznikiem (w samochodach z niemiec to jest standard - łacznie z cofaniem o 20 tys km - żenada). W samochodach polskich prawdopodobieństwo cofniętego licznika jest mniejsze ale kultura serwisowa użytkowników też inna. Natomiast prawdopodobieństwo kupienia powypadkowego sztrucla wbrew pozorom podobna z pewną uwagą - samochody z polskiego salonu charakteryzują się sporym popytem - warto to naprawiać nawet mocniej rozbite na częściach pochodzących z rozbitków z eksportu.
Tak więc nie ma jasnej odpowiedzi na pytanie czy lepiej kupić z polskiego salonu czy z europy.
9. lepiej gaz zamontować samemu przy tej kwocie. Wiesz co zakładasz wiesz gdzie wiesz jak to serwisować i ile to na gazie jeździ i jak ktoś o to dba (dbasz sam). Możesz też się merytorycznie przygotować się do montażu gazu (lublifikator, regulacja luzów zaworowych, wybór fachowca, dobór komponentów i sterownika)
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

13 Cze 2018, 11:21

Kupno auta z polskiego salonu ma sens jak bierzesz auto tuż po gwarancji i ma pełną historię... Po 10 latach to taki "Polak" może mieć więcej przygód niż "Niemiec". Najlepiej do tego dorzucić badanie miernikiem lakieru i mam typowy mit jak kupić dobre auto.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Cze 2018, 12:10

8. Jeśli mowa o przebiegach i cofaniu liczników to jest to widoczne nawet po ogłoszeniach, zaznaczając auta polskiego pochodzenia mamy przebiegi w 80% powyżej 200k km w takim accordzie VII a zaznaczając importowane mamy już 50/50% powyżej 200 k km a poniżej tej wartości. Kolejna kwestia tak jak napisaliście lepiej auta są serwisowane za granica i jeżdżą po lepszych drogach.
9. Mam dobrego gazownika który jeszcze polecany przez 100% moich znajomych i ich znajomych i to już niektórzy jeżdżą 10 lat po założeniu jego gazu i zero problemów i w różnych autach ;)


A który z pierwszych czterech pozycji samochodów wy byście wybrali? Bo jednak chyba audi czy to a4 czy a6 będzie lepuej odpuścić.

Koszt założenia gazu do tych aut będzie podobny?
nike0018
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

13 Cze 2018, 12:14

nike0018 napisał(a):dziś jeździłem taką i dynamika taka średnia na gazie, na benzynie jest spory przyrost mocy.


Jeszcze tylko tu wtrącę. Skoro na LPG nie ma mocy, to wina jest instalacji/gazownika, a nie paliwa. Koniec kropka (pomijam oczywiście tankowanie u Stasia).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Cze 2018, 16:05

Koledzy pomożecie w wyborze któregoś z wymienionych aut i napisaniu kilku słów wadi i zalet każdego z nich aby mój wybór stał się łatwiejszy?
nike0018
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Jak Lexus zwiększa bezpieczeństwo na drogach?
    Nowoczesne systemy multimedialne, klimatyzacja schładzająca wnętrze w sekundy czy ciekawy design sprawiają, że kochamy nowoczesne samochody, ale to niespotykany dotąd poziom oferowanego przez auta bezpieczeństwa imponuje ...